quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 07. szombat
  -  Róbert
Vásárhely

A Corvinban a Világ Legnagyobb Tanórája

2022. október 12.

Október első hetében zajlott az a világméretű – az ENSZ által 2015-ben kezdeményezett – oktatási projekt, amely a Világ Legnagyobb Tanórája néven ismert.

A Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum Corvin Mátyás Technikum és Szakképző Iskola immáron nyolcadik éve vesz részt a programsorozatban, amelyet a Belügyminisztérium és a Nemzeti Fenntartható Fejlődés Tanács is támogat. Az intézményen belül a projekt gazdája Mihály Orsolya oktató. Az eseménysorozat célja, hogy népszerűsítse a társadalomban – különösen az általános és középiskolások körében – a fenntartható fejlődést és az ENSZ globális fenntarthatósági céljait. A tanulók világszerte ugyanabban az időben ismerkednek meg a fenntarthatóság témaköreivel, az idei cél pedig a minőségi oktatás volt.

Mihály Orsolya elmondta, hogy évről évre a kilencedikes diákokat vonja be a programokba a Kötelező komplex természettudomány és a Természetismeret tantárgy keretein belül. Most a páros, csoportos munkaformák és a projektoktatás módszereit felhasználva olyan érdekes feladatokat oldottak meg a diákok, mint például a karbonlábnyom számítása, tervet készítettek a saját szén-dioxid kibocsátásuk csökkentésére, valamint választ kerestek egy meglepő kérdésre: „Ki látott többet Európából, te vagy a hamburgered?” Ez utóbbi kérdés arra vonatkozik, hogy mennyi üvegházhatású gáz szabadul fel addig, amíg a hamburger a fogyasztó asztalára kerül. A projekt zárásaként a tanulók, arra a kérdésre, hogy mi tetszett nekik a legjobban, azt válaszolták: „Jó volt csoportban dolgozni, érdekesek voltak a témák. Minden.”

A Corvin részvétele a projektben jó példa arra, hogy a szakképző intézmény a leendő szakemberek műveltségét, látókörét szélesíti, felelősségtudatát fejleszti.