Grezsa Ferenc pszichiáter: minden pedagógus mentálhigiénés szakember is

„A család után az iskola az a közeg, ami a legnagyobb hatással van a gyermekek, diákok személyiségfejlődésére, lelki jól-létére” – nyilatkozta Grezsa Ferenc, a Károli Gáspár Református Egyetem Pszichológiai Továbbképző Intézetének vezetője a szerdai mentálhigiénés konferencia kezdete előtt, amelyet a Református Ótemplomban tartottak határon túlról is érkezett kollégáikkal.
A szerdai konferenciának két célja volt: egyrészt a Bethlen Gábor Református Gimnázium 300 éves fennállásának ünneplése, a tantestület áldozatos munkájának elismerése, másrészt az előadásokon keresztül a rávilágítás arra, hogy minden pedagógus mentálhigiénés szakember is – tudtuk meg.

„A pedagógiai mentálhigiéné alapfeladata a személyiségfejlődés segítése, támogatása, a tanár hivatásszerűen azzal foglalkozik, hogy a lelki kultúrája fejlődjön a diáknak. Nagyon fontos a pedagógusok szerepe és bár mások a tanárok és a gyerekek is mint évtizedekkel ezelőtt, az alapok etekintetben változatlanok: a jó tanár-diák kapcsolat hogy a tanár szeresse a gyereket, érdeklődjön a sorsa iránt és ha probléma adódik, akkor próbálja megérteni azt, és ne a büntetés eszközével éljen egyből” – részletezte a vásárhelyi pszichiáter.

Hozzátette, az előadások során mentálhigiénés szakemberek és iskolapszichológusok tárták fel és világítottak rá ennek a területnek a fontosságára.

Az előadók között volt Kissné Hatvani Erika gyógypedagógus, lovasterapeuta, a vásárhelyi Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola volt igazgatója, Gyergyai Réka pszichológus Kézdivásárhelyről, Lánczi Viktória mentálhigiénés szakember Beregszászról, Dora-Tóthné Szappanos Edit tanító, népi gyermekjáték és néptáncpedagógus, hagyományismeret oktató a Szőnyi Benjámin Református Általános Iskolából, illetve a házigazda Bethlen-gimnázium több munkatársa.


