Vásárhelyi jegyző: még nem született döntés létszámcsökkentésről vagy a városháza átszervezéséről

Egyelőre még nincs arról döntés, hány embert kell elküldeni vagy milyen átszervezések szükségesek a korábban belengetett „optimalizálás” jegyében, de amint megszületik, tájékoztatni fogják róla a lakosságot.
Mint arról kedden beszámoltunk, Márki-Zay Péter egy a 24.hu-n közölt riportjában – melyben fürdési szokásairól is ismertetőt tartott – elejtette, hogy elbocsátások lesznek Hódmezővásárhelyen a városházán és a városi cégeknél, intézményeknél az „apró spórolások” jegyében.
A Promenad24 még kedden megkereste az önkormányzatot, bővebb tájékoztatást kérve. Érdeklődtünk, mikortól, s hány embert küldenek el a városházáról, illetve mely városi végektől, intézményektől, milyen hatállyal, hány embert építenek le. Válasz szerdán érkezett a torony alól. Az elbocsátásokról mindössze annyit tudtunk meg belőle: „A vezetőség folyamatosan dolgozik a legoptimálisabb megoldásokon”, s minden intézmény és cég vezetője saját hatáskörben kell megtalálja a megoldásokat, hogy mivel tudja a költségeit csökkenteni. Jelezték, elsősorban feladat-összevonásokra, korlátozásokra, esetleg bezárásokat kell ez alatt érteni.
A téma a csütörtöki közgyűlési ülésen is szóba került, de – pedig Márki-Zayt felkérdezték a Fidesz.-KDNP-s képviselők – ott sem derült ki, pontosan hány főt terveznek az utcára optimalizálni a vásárhelyi önkormányzati rendszerből.
Mint olvasóinknak jeleztük, szerdán, az önkormányzat válaszlevelének kézhezvételét követően Karsai Éva jegyzőtől ezután megkérdeztük, milyen takarékossági lépéseket tervez az általa vezetett polgármesteri hivatalban, a városházán hány embert érintet a leépítés. A jegyző asszony pénteken küldött feleletet kérdéseinkre. Ebből kiderült, még zajlik a városháza épületének energetikai felülvizsgálata, s egyelőre nem született döntés az ügyfélfogadás rendjének módosításáról, mint ahogy arról sem, hogy kell-e – s ha igen mennyivel – csökkenteni a hivatali létszámot.
- „A költségmegtakarítás tekintetében a Városháza épületének energetikai szempontú felülvizsgálata folyamatban van, ez alapján átvizsgálásra kerül, lehet-e/szükséges-e egyes részlegekben a fűtés lezárása, esetleg irodák összevonása, vagy nagyobb költségmegtakarítást eredményez, ha más intézmény vagy gazdasági társaság működési egysége kerül a Városháza épületében elhelyezésre, mivel az épület fűtését jelenleg távfűtés biztosítja.
- Amennyiben az ügyfélfogadás rendje tekintetében módosításra kerül sor, azt a közgyűlés fogja elfogadni, erről a lakosságot megfelelő időben tájékoztatni fogjuk.
- A 2022.09.22-én megtartott közgyűlés nem tárgyalt a Polgármesteri Hivatal engedélyezett létszámának módosításával kapcsolatos előterjesztést. Amennyiben a köztisztviselők tekintetében létszámcsökkentésre kerül sor, azt a közgyűlésnek szükséges elfogadnia”
– részletezte Karsai Éva.
Az ügy fejleményeit természetesen továbbra is figyelemmel kísérjük, s tájékoztatjuk azokról olvasóinkat.