Ön szerint mennyit fizettek Jovány Gyulának az amerikai pénzből?

A Márki-Zay Péter vezette Mindenki Magyarországa Mozgalom saját bevallása szerint 97 millió forintot költött a kampányban autóbuszos közlekedésre. A miniszterelnök-jelölt maga mutatta be nyilvános szereplései során kampányfuvarosaként Jovány Gyula fiát. Mennyi lehet az annyi?
Önfeledt győzelmi beszéddel ünnepelte a balliberális előválasztáson aratott győzelmét Márki-Zay Péter 2021. október 17-én Budapesten. Mint emlékezhetünk rá, ebben a szónoklatban külön köszönetet mondott ifj. Jovány Gyulának is, aki a kampánybuszát vezeti. „Ő édesapja buszos cégénél, a Jovány Busz Kft.-nél dolgozik, amely egyébként tavaly decemberben elnyerte a hódmezővásárhelyi városi tömegközlekedés üzemeltetését” – írta akkoriban a miniszterelnök-jelölti csapat tagjait bemutató cikkében a HVG.
A Promenad24 korábban is felhívta a figyelmet arra a „különös egybeesésre”, hogy a vásárhelyi önkormányzat számára éves szinten nagyságrendileg százmillió forintért szolgáltató Jovány Busz Kft. buszai szállítják a kampánycsapatot, valamint a támogatókat, híveket miniszterelnök-jelölti road show állomásaira szerte az országban. Márki-Zay azonban Budapesten nyíltan meg is nevezte kampányfuvarosaként ifj. Joványt. Vagyis Joványékat.
Nemrégiben kiderült, hogy Márki-Zay Péter miniszterelnök-jelölti kampányát közel 2 milliárd forinttal külföldről, az Egyesült Államokból támogatták. Mint lapunk megírta, az MMM elszámolása szerint a Márki-Zay vezette szervezet nem kevesebb mint 97,3 millió forintot költött autóbuszos szolgáltatásra, buszos személyszállításra a kampányban. Arról viszont nem szólnak a hírek, mennyi landolt ebből az idősebb vagy az ifjabbik Jovány Gyulánál, vagy a Jovány Busz Kft.-nél. Mindez azért különösen érdekes és pikáns, mert nemrég a Közbeszerzési Döntőbizottság kimondta: a vásárhelyi önkormányzat jogsértő módon, a közbeszerzést jogellenesen mellőzve játszotta át Joványéknak a vásárhelyi buszos közszolgáltatást, s így bizony éves szinten már így is százmilliók pottyannak a polgármester haverjának a cégéhez.
A Promenad24 az ügyben megkereste Jovány Gyulát, illetve vállalkozását, hogy tájékoztatni tudja a vásárhelyi közvéleményt arról, keresett-e, ha igen, mennyit a helyi közszolgáltatást ellátó vállalkozás az országos politikai kampányban. Netán ingyen és bérmentve, jószolgálatból, szeretetből, önkénteskedve vett részt abban? Hisszük, mindez a széles nyilvánosságra tartozik a kék szalagos átláthatóság jegyében.
Joványéktól azt kérdeztük:
- apának, fiának vagy a cégüknek fizetett-e Márki-Zay Péter, illetve a Mindenki Magyarországa Mozgalom a kampányban nyújtott autóbuszos szolgáltatásért, s ha igen, mekkora összeget.
- Arról is érdeklődtünk, ha nem fizettek nekik ezért, nem tartják-e összeférhetetlennek vagy aggályosnak, hogy a vásárhelyi önkormányzat számára helyi személyszállítási szolgáltatást végző vállalkozóként/vállalkozásként ingyenesen biztosítottak buszokat a vásárhelyi polgármester országos miniszterelnök-jelölti/helyi országgyűlési képviselő-jelölti kampányához.
- Végezetül arra is kíváncsiak voltunk és vagyunk, részt vettek-e a kampány során biztosított autóbuszos szolgáltatásban azok a buszok, illetve azok a buszsofőrök, melyek/akik a vásárhelyi személyszállításban is dolgoznak.
A két nappal ezelőtt feltett kérdéseinkre ez idáig nem kaptunk feleletet. Joványék hallgatnak. Amint érdemi válasz érkezik, tájékoztatni fogjuk olvasóinkat.
Fotó: archív, illusztráció, Facebook/Márki-Zay Péter
Címkék:
Márki-Zay Péter ellenzék baloldal támogatás balliberális kampány miniszterelnök-jelölt Amerika MMM Mindenki Magyarországa Mozgalom Soros György külföldi támogatás Action for Democracy kampányfinanszírozás buszközlekedés Jovány Busz Kft. Jovány Gyula finanszírozás kampányfuvaros ifj. Jovány Gyula