quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Szerintünk

Kik lehettek a haszonélvezői Márki-Zay amerikai milliárdjainak?

2022. szeptember 04.

Továbbra sem világos, kapott-e a külföldről érkező kampánytámogatásokból Márki-Zay klientúrája, családja, haveri köre, s ha igen, milyen szolgáltatásért és mennyit. Amíg nincs válasz ezekre a kérdésekre, addig az úgynevezett „elszámolása” lófüttyöt sem ér.

Tovább dagad a botrány Márki-Zay Péter úgynevezett „elszámolása” körül, melyről a Promenad24 is többször megírta, nem más, mint egy orbitális kamu. Csak egyetlen dolog vált biztossá: Márki-Zayt külföldről, Amerikából pénzelik. Mégpedig nem kicsit, hanem nagyon. Kiderült, az Action for Democracy nevű – sajtóhírek szerint Soros Györgyhöz közel állóamerikai szervezettől nyolc részletben 1,85 milliárd forintnak megfelelő dollár hullott mozgalmához, melyet a kampányra, bocsánat: felvilágosító tevékenysége költöttek. Még a választás után, júniusban is érkeztek az MMM-hez a százmilliók dollárban a tengerentúlról. Sőt, Márki-Zayék számláján – állítólag – meg is maradt még vagy 80-100 millió elkölthető forintocska az amerikai pénzből.

A politikus azt állítja, a titokzatos külföldi finanszírozók nem kértek semmit cserébe a támogatásért, de ez finoman fogalmazva is nehezen hihető, olvasóink fantáziájára bízzuk, vajon milyen érdekeknek kell megfelelnie annak, akik ilyen jelentős támogatást zsebel be Amerikából…

Az országos sajtó, az elemzők, a korábbi miniszterelnök-jelölttel (elvileg) „szövetséges” ellenzéki pártok és a vásárhelyi emberek is napok óta értetlenkednek azokon a horribilis költéseken, amiket Márki-Zay maga ismert el és részletezett kampánya kapcsán. Ismételjük át:

  • 530 milliót öntöttek ki Facebook-hirdetésrekre,
  • SMS-ekre összesen 117 millió forintot égettek el,
  • emellett interaktív (?) robothívásokra 46 milliót,
  • egyéb reklámokra 52 milliót,
  • a call centerre pedig 127 milliót sem sajnáltak.
  • Tollakra(!) 44 millió,
  • szórólapokra 76 millió,
  • óriásplakátokra 87 millió,
  • újságokra 117 millió,
  • egyéb szóróanyagokra 24 milliót,
  • grafikára, webdizájnra, kiadványszerkesztésre pedig 26 milliót tapsolt el Márki-Zay és csapata.
  • Buszoztatásra(!) 97 milliót,
  • marketingre (szolgáltatások és tanácsadás) összesen nem kevesebb mint 145 milliót szórtak szét a kék szalagosok.

A vásárhelyi olvasókban – is – joggal merül fel a kérdés, vajon kiknek, milyen szolgáltatásért, mennyi pénz jutott ebből.

  • Például részesült-e a 97 milliós buszoztatási megbízásból a polgármester haverja, Jovány Gyula vásárhelyi vállalkozó, akit az önkormányzat éves szinten százmilliós szerződéssel tömött ki, miközben a buszai üresen köröznek a városban. Mint ismert, Joványék rendszeresen fuvarozgatták a miniszterelnök-jelöltet és híveit az országos kampányolgatás körútjai során.
  • Arra is fontos lenne választ kapni az átláthatóság, a tisztaság és a tisztesség jegyében, hogy a kommunikációs, a webes munkákat érintő és egyéb tanácsadói szerződésekben vajon felbukkannak-e a családtagok, rokonok, netán barátok. Nem egyszer beszélt ugyanis arról Márki-Zay, hogy a felesége a fő tanácsadója, de közismert az is, hogy az egyik veje a politikushoz közel álló, közéleti-politikai profilú közösségi oldalakat kezelt, és egyéb kampánymunkákban is segítette az apóst.

Igencsak nehéz elhinni, hogy az összes családtag, rokon, barát és haver, aki így vagy úgy, de felbukkant a miniszterelnök-jelölt permanens országjáró kampányolgatásában, önzetlenül, ingyen és bérmentve segített! Korántsem lehet tehát kizárni, hogy a nagy „korrupcióüldöző” és morálbajnok Márki-Zay és klientúrája busás hasznot húzott a mintegy 2 milliárdos amerikai támogatásból. Hogy mi történt a „tiszták koalíciójának” háza táján, arra csak egy normális, rendes, tisztességes elszámolás adhatna választ.

Ezeket a cikkeinket is ajánljuk a témában:

Kapcsolódó

Márki-Zay kampányelszámolása: egy jó nagy kamu

Számokat sorol fel, de azt nem, kinek, milyen szolgáltatásért fizettek, ami a legfontosabb, kiktől érkezett a mintegy 2 milliárd forintnyi amerikai dollártámogatás.

Kapcsolódó

Kiderült: 1,8 milliárd forintnyi dollárral támogatták Márki-Zayékat a kampányban

Továbbra sem tudni, kiktől származik a csaknem kétmilliárd forintnak megfelelő, dollárban kapott támogatás, amit Márki-Zay és mozgalma kapott. Pikáns ugyanakkor, hogy az MMM-nél 530 millió ment Facebook-hirdetésekre, 97 millió buszoztatásra, 290 millió robocall- és SMS-kampányokra, de marketingre és tanácsadásra is szórták a pénzt.

Fotó: MTI/Illyés Tibor