Kiderült: 1,8 milliárd forintnyi dollárral támogatták Márki-Zayékat a kampányban

Továbbra sem tudni, kiktől származik a csaknem kétmilliárd forintnak megfelelő, dollárban kapott támogatás, amit Márki-Zay és mozgalma kapott. Pikáns ugyanakkor, hogy az MMM-nél 530 millió ment Facebook-hirdetésekre, 97 millió buszoztatásra, 290 millió robocall- és SMS-kampányokra, de marketingre és tanácsadásra is szórták a pénzt – olvasható a Kontra friss tényfeltáró anyagában.
Az ellenzék korábbi miniszterelnök-jelöltje nemrég arról beszélt, hogy Amerikából komoly pénzekkel segítették az Orbán- és Fidesz-ellenes küzdelmüket. A Kontra tényfeltáró összeállítása szerint azonban újabb kérdőjelek bukkantak fel a baloldal külföldi (párt)finanszírozási botránya körül. A Márki-Zay Péter és az MMM által közzétett „elszámolásban” több irracionális tétel is szerepel. Többek között 530 millió ment Facebook-hirdetésekre, 97 millió buszoztatásra, 290 millió robocall- és SMS-kampányokra, de az MMM marketingre és tanácsadásra se sajnálta a pénzt – mutatja be a portál.
A Mindenki Magyarországa Mozgalom honlapján megjelent a tételes főkönyvi kivonat pdf-ben, augusztus végéig bezárólag: 1862 oldalas anyag főkönyvi számlákra bontva, minden gazdasági eseményre, soronként. A tételes elszámolásból persze az igazán lényeges részletek sajnos hiányoznak: nem derül ki, kiktől érkeztek be a néhol elképesztő pénzek. Itt külön kiemelendő a nyolc darab, összesen 1,86 milliárd forintnak megfelelő USA-dolláros „makroadomány”: ezekből a legnagyobb tételek a 300 milliót bőven, illetve a félmilliárd forintot is majdnem meghaladják. Ezekkel az összegekkel támogathatták, dollárban, Amerikából Márki-Zayt a titokzatos és rejtélyes „valakik”.
Egészen irracionálisnak tűnő költések bukkannak fel: míg a könyvelést tényleg kvázi ingyen csinálták nekik (idén eddig 36 ezer forint látszik ezen a soron), marketingre (szolgáltatások és tanácsadás) 145 milliót tapsoltak el. Úgy látszik, a marketingesek is nagyon elhivatott ellenzékiek, de a kormányváltásért még ők sem szeretnek ingyen dolgozni – jegyzi meg a Kontra.
Kiderült: Márki-Zayék csak a Facebookon 530 millió forintot költöttek. SMS-ekre elment további 117 millió, interaktív (?) robothívásokra 46 millió, egyéb reklámokra 52 millió, a call centerre pedig 127 millió. Vajon mi folyik ott ennyi pénzből?!
Bár sokat hallani, hogy állítólag – csakis a Fidesz szokott vidékről meg Lengyelországból buszoztatni embereket, a Mindenki Magyarországa Mozgalom idén mégis 97 milliót költött ugyanerre – hívja fel rá a figyelmet az írás.
További érdekes kiadásokat is említ a Kontra: tollakra 44 millió, szórólapokra 76 millió, óriásplakátokra 87 millió, újságokra 117 millió, egyéb szóróanyagokra 24 milliót tapsolt el Márki-Zay és csapata.
A portál arra is kitér, az elszámolással az sem stimmel, hogy míg Márki-Zay azt említette nemrég, 100 milliós összeg maradhat meg a kampányköltések után az MMM-nek, az nem látható a rendelkezésre álló főkönyvi kivonat alapján. Ennyire slendrián lenne a 36 ezer forintos könyvelés. „Vagy már megint úton van némi USD-s adomány, és ők tudnak róla?” – teszi fel a kérdést a szerző.
A teljes cikk, benne az MMM elszámolásának részletes bontásával ITT olvasható el.
Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd