quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Tram-train

Kedden is rengetegen utaztak a tram-trainnel

2022. augusztus 03.

Egyértelmű, hogy fizetősen is szeretik az utasok a gyors, modern, kényelmes és pontos tömegközlekedési eszközt. A vasútvillamos gond nélkül lépett szintet, a járatok a legnagyobb rendben félóránként szállítják a közlekedőket Szeged és Hódmezővásárhely között.

Jelentjük, eltelt a második nap is, mióta megindult a vasútvillamos új, sűrített menetrendje Hódmezővásárhely és Szeged között. Mint ismeretes, augusztus 1-jétől félóránként járnak a tram-trainek a két megyei jogú város között. Szeged vasútállomástól hajnali 4:16-tól este 22:45-ig minden óra 16 és 45 perckor, a vásárhelyi vasútállomástól pedig hajnali 3:30-tól egészen 22:30-ig minden óra 30 és 01 perckor indulnak a járatok félóránkénti ütemmel. A továbbiakban is fennmarad a csütörtökről péntekre, péntekről szombatra és szombatról vasárnapra virradó éjszakákon az órás követésű rendszer, így ezeken a napokon a népszerű éjszakai járatokkal kiegészülve a tram-trainek tulajdonképpen üzemszünet nélkül, folyamatosan közlekednek. Ezzel együtt a több hónapnyi ingyenesség után fizetőssé vált a vasútvillamos.

Hétfő után kedden is azt tapasztaltuk, hogy a nyári szabadságolások és az iskolai szünet ellenére rengetegen használják a tram-traineket, amin a szolgáltatás fizetőssé válása sem változtatott. Információink szerint a tavaszi forgalommal szinte megegyező számú vagy egy kicsit még több utas volt az elmúlt napokban a szerelvényeken. Délelőtt és délután is kint jártak munkatársaink a vásárhelyi megállókban, s telt házat jelentettek a Szeged felé közlekedő szerelvények kapcsán. A peronokon sokan várakoztak, s váltották meg éppen jegyeiket a jegykiadó automatáknál. Ezzel a folyamattal még ismerkedni kell, de az emberek kezdik megszokni, panasz egyedül arra van, hogy az SZKT egyelőre nem tudja biztosítani a járatokon történő jegyvásárlását, ami pedig nagyban megkönnyíteni az utasok életét, közlekedését. Ezt többen nehezményezték is lapunknak, hozzátéve, arra készültek, hogy a tram-trainre pattantva ott bankkártyával veszik majd meg a tikettet a fedélzeti jegykiadó automatából. Nos, az SZKT tájékoztatása szerint ez a lehetőség sajnos továbbra sem működik.

Mint megírtuk, a bérlet- és jegyértékesítések viszont folyamatosak a vasúti pénztáraknál, a peronokon található jegykiadó automatáknál, illetve a MÁV-applikáción keresztül. Bérletekből csak az első napokban már közel 250-et adtak el a teljes viszonylatra, Szeged és Vásárhely között, az összes értékesített bérletek száma pedig a 350-et közelíti.

Az általunk megkérdezett várakozók és utazók kivétel nélkül elmondták még: úgy látják, hogy gond nélkül lépett szintet a vasútvillamos. Nagyon várták már a félóránkénti sűrítést, örülnek az új menetrendnek, s általában véve is nagyon elégedettek a szolgáltatással: gyorsnak, kényelmesnek, korszerűnek tartják a tram-traint, s egyik legfontosabb előnyeként említették, hogy jóval olcsóbb, mint a busz, pláne, mint az autó, ez pedig a jelenlegi háborús gazdasági helyzetben az egyik legeslegfontosabb szempont – hallottuk.