Kedden is rengetegen utaztak a tram-trainnel

Egyértelmű, hogy fizetősen is szeretik az utasok a gyors, modern, kényelmes és pontos tömegközlekedési eszközt. A vasútvillamos gond nélkül lépett szintet, a járatok a legnagyobb rendben félóránként szállítják a közlekedőket Szeged és Hódmezővásárhely között.
Jelentjük, eltelt a második nap is, mióta megindult a vasútvillamos új, sűrített menetrendje Hódmezővásárhely és Szeged között. Mint ismeretes, augusztus 1-jétől félóránként járnak a tram-trainek a két megyei jogú város között. Szeged vasútállomástól hajnali 4:16-tól este 22:45-ig minden óra 16 és 45 perckor, a vásárhelyi vasútállomástól pedig hajnali 3:30-tól egészen 22:30-ig minden óra 30 és 01 perckor indulnak a járatok félóránkénti ütemmel. A továbbiakban is fennmarad a csütörtökről péntekre, péntekről szombatra és szombatról vasárnapra virradó éjszakákon az órás követésű rendszer, így ezeken a napokon a népszerű éjszakai járatokkal kiegészülve a tram-trainek tulajdonképpen üzemszünet nélkül, folyamatosan közlekednek. Ezzel együtt a több hónapnyi ingyenesség után fizetőssé vált a vasútvillamos.
Hétfő után kedden is azt tapasztaltuk, hogy a nyári szabadságolások és az iskolai szünet ellenére rengetegen használják a tram-traineket, amin a szolgáltatás fizetőssé válása sem változtatott. Információink szerint a tavaszi forgalommal szinte megegyező számú vagy egy kicsit még több utas volt az elmúlt napokban a szerelvényeken. Délelőtt és délután is kint jártak munkatársaink a vásárhelyi megállókban, s telt házat jelentettek a Szeged felé közlekedő szerelvények kapcsán. A peronokon sokan várakoztak, s váltották meg éppen jegyeiket a jegykiadó automatáknál. Ezzel a folyamattal még ismerkedni kell, de az emberek kezdik megszokni, panasz egyedül arra van, hogy az SZKT egyelőre nem tudja biztosítani a járatokon történő jegyvásárlását, ami pedig nagyban megkönnyíteni az utasok életét, közlekedését. Ezt többen nehezményezték is lapunknak, hozzátéve, arra készültek, hogy a tram-trainre pattantva ott bankkártyával veszik majd meg a tikettet a fedélzeti jegykiadó automatából. Nos, az SZKT tájékoztatása szerint ez a lehetőség sajnos továbbra sem működik.
Mint megírtuk, a bérlet- és jegyértékesítések viszont folyamatosak a vasúti pénztáraknál, a peronokon található jegykiadó automatáknál, illetve a MÁV-applikáción keresztül. Bérletekből csak az első napokban már közel 250-et adtak el a teljes viszonylatra, Szeged és Vásárhely között, az összes értékesített bérletek száma pedig a 350-et közelíti.
Az általunk megkérdezett várakozók és utazók kivétel nélkül elmondták még: úgy látják, hogy gond nélkül lépett szintet a vasútvillamos. Nagyon várták már a félóránkénti sűrítést, örülnek az új menetrendnek, s általában véve is nagyon elégedettek a szolgáltatással: gyorsnak, kényelmesnek, korszerűnek tartják a tram-traint, s egyik legfontosabb előnyeként említették, hogy jóval olcsóbb, mint a busz, pláne, mint az autó, ez pedig a jelenlegi háborús gazdasági helyzetben az egyik legeslegfontosabb szempont – hallottuk.