quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 09. 06. szombat
  -  Zakariás
Vásárhely

Kiemelkedő a pedagógiai munka a HSZC iskoláiban

2022. július 29.

Az országos kompetenciamérés adatai alapján legtöbb hozzáadott pedagógiai értéket teremtő magyar iskolák között a Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum több iskolája is helyet kapott.

Magyarországon nagyon erős az összefüggés a tanulók társadalmi státusza és iskolai teljesítménye között, olyannyira, hogy egy tanulócsoport átlagos családi háttere alapján „megjósolható”, pontosabban megbecsülhető annak a csoportnak a várható tanulmányi teljesítménye.

A matematika felmérés alapján a Hódmezővásárhelyi SZC Kalmár Zsigmond Szakképző Iskola, a Hódmezővásárhelyi SZC Makói Návay Lajos Technikum és Kollégium, – amely immár 4. alkalommal kapja ezt az elismerést – valamint a Hódmezővásárhelyi SZC Szentesi Boros Sámuel Technikum eredményei emelkedtek ki.

A mérés szövegértés részében a Hódmezővásárhelyi SZC Kalmár Zsigmond Szakképző Iskola, a Hódmezővásárhelyi SZC Makói Návay Lajos Technikum és Kollégium és a Hódmezővásárhelyi SZC Szentesi Boros Sámuel Technikum került fel az oktatás hátránykiegyenlítő hatását vizsgáló listára.

A legalapvetőbb információ a tanulók szövegértés és matematikateljesítményét jellemző iskolai, telephelyi átlagpontszám. Ebből kiindulva mindenki meg tudja ítélni, hogy egy adott iskola miként teljesít az országos átlaghoz, illetve a hozzá hasonló méretű, elhelyezkedésű és típusú iskolák átlagához képest. Ugyanakkor egy iskola teljesítményét, az ott folyó pedagógiai munka nehézségét és minőségét valójában nem ez a rangsorban elfoglalt helyezés jellemzi a legjobban, hanem hogy egy oktatói testület milyen társadalmi összetételű és milyen előzetes tudással rendelkező tanulócsoporttal érte el az átlagpontszámban megjelenő eredményt.

Az OKM adatai alapján azonosíthatók az olyan iskolák, amelyek jobb eredményt érnek el, mint az tanulóik családi háttere alapján várható volna. Ezek azok az intézmények, amelyek pedagógiai munkájukkal eredményesen ellensúlyozzák tanulóik hátrányos helyzetét, ezzel is szolgálva a társadalmi mobilitást. A magasabb átlagteljesítményű intézmények esetében ugyanez azt jelenti, hogy kiválóan építenek diákjaik biztos családi hátterére, és eredményesen gondozzák a rájuk bízott tehetségeket.

Címkék: