quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 22. kedd
  -  Csilla, Noémi
0-24

A Mol kéri: Mindenki csak annyit tankoljon, amennyit tényleg muszáj

2022. július 27.

Ratatics Péter, a Mol hazai operatív működésért felelős ügyvezető igazgatója az Indexnek adott interjút, melyben arra figyelmeztetett: elképzelhető, hogy egyes kutakon átmeneti készlethiány lép majd fel.

A hétvégén kezdődik a Mol Dunai Finomítójának tervezett karbantartása, ami azt jelenti, hogy leghamarabb szeptemberben indulhat újra a termelés. A mostani karbantartási munkálatokat – melyek két hónapig tartanak majd és mintegy 1200 szakember dolgozik rajta – másfél éve kezdték el előkészíteni. Ez garantálja, hogy a finomító továbbra is biztosítani tudja Magyarország és a térség zavartalan üzemanyagellátását – hangsúlyozta Ratatics.

A karbantartás költségvetése mintegy 8 milliárd forintot tesz ki, a tervek szerint pedig az üzemek fokozatosan indulnak majd újra: jelentős részük már szeptemberben, míg egy kisebb részük október végén, a karbantartás második üteme után.

Ratatics azt is elmondta, hogy bár a pozsonyi finomító felújítása a terveknek megfelelően már be is fejeződött és teljes kapacitással üzemel, a régió két másik finomítója – a schwechati és a cseh – is éppen karbantartás, illetve baleset miatt áll, a piaci lehetőségek pedig szűkösek, így elkerülhetetlennek látszik, hogy a stratégiai tartalékokhoz is hozzányúljanak.

Az ügyvezető igazgató beszélt arról is, hogy felül kell vizsgálni az árszabályozást, hogy esélyünk legyen megnövelni a szükséges import mennyiségét. „A piac torzul az ársapkával, és ez hosszútávon nem jó, kiváltképp az egyre gyakoribb visszaélések miatt. A meghatározott 480 forintos ár jóval kevesebb, mint a piaci ár. (…) A külföldi beszállítók ilyen feltételek mellett hosszú távon nem lesznek érdekeltek a magyar piac kiszolgálásában” – vélekedett.

Ratatics szerint elképzelhető, hogy egyes kutakon átmeneti készlethiány lép majd fel, ezért mindenkitől azt kérik, hogy csak annyit tankoljon, amennyire tényleg szüksége van, hiszen csak így biztosítható a kellő mennyiség mindenki számára. A pánikvásárlás és a fölösleges spájzolás csak rontana a helyzeten – mondta Ratatics Péter.

forrás atv.hu