Százhússzal süvíthetnek majd a vonatok Szeged és Szabadka között

A teherfogalom idén augusztusban, a személyforgalom a jövő év második felében indulhat meg. A nagyszabású közlekedésfejlesztési projektet kormánybiztosként Lázár János koordinálta és menedzselte.
„Elemi érdekünk a vasút fejlesztése. Augusztustól megindul a tehervonat-forgalom a Szeged-Röszke-Szabadka vonalon” – jelentette be kedden a közösségi oldalán Magyarország Kormánya.
A videóban Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára megerősítette: a cél, hogy újraindíthassák a Szeged és Szabadka között 2015 óta szünetelő vasúti személyforgalmat.
Az államtitkár azt mondta: a korábbi, 60 kilométer per órás sebességet lehetővé tévő vasútvonal helyett 120 kilométer per órára képes villamosított vasútvonalat alakítanak ki a határ mindkét oldalán. 2023 második felében a személyszállítás is megindulhat Szeged és Szabadka között, Vitézy szerint ez hatalmas előrelépést jelent majd az egész régió számára. A két nagyváros összekötése ugyanis nemcsak megkönnyíti az itt lakók életét, de számos lehetőséget teremt mind a gazdaságban, mint a szolgáltatások terén.
Augusztustól megindul a tehervonat-forgalom Szeged és Szabadka közöttElemi érdekünk a vasút fejlesztése. Augusztustól megindul a tehervonat-forgalom a Szeged-Röszke-Szabadka vonalon.
Posted by Magyarország Kormánya on Monday, July 11, 2022
A Promenad24 korábban megírta: a projekt egyik úttörője Lázár János volt a dél-alföldi régió közlekedésének fejlesztéséért felelős kormánybiztosként. A politikus többször is aláhúzta: Szabadka és Szeged összekapcsolása (nemzet)stratégiai jelentőségű gazdasági, oktatási és kulturális szempontból is. Hozzátette, nemcsak nemzeti, de összeurópai érdek is a közlekedésfejlesztés, hogy a régió lakosságának, fogyasztóinak, munkaerejének mobilitását ne lassítsák az országhatárok. Demográfiai, munkaerő-piaci, versenyképességi és gazdasági szempontból ugyanis a 250-300 ezres vajdasági magyar populáció komoly munkaerő- és társadalmi tartalékot biztosíthat a dél-alföldi régió számára is.
Fotó: MTI/Rosta Tibor