quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 09. hétfő
  -  Félix
0-24

Vitézy Dávid: a tram-train fejlesztés fontos része az új Országos Vasúti Stratégiának

2022. július 09.

Tíz szerelvény már megérkezett a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő flottából, de hamarosan jönnek a továbbiak is – erről a Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára beszélt.

A budapesti Vasúttörténeti parkban megtartották az idei Vasutasnap központi ünnepségét, melyen Pafféri Zoltán, a MÁV–Volán-csoport elnök-vezérigazgatójának meghívására Palkovics László technológiai és ipari miniszter és Vitézy Dávid, a tárca közlekedésért felelős államtitkára is részt vett. Az államtitkár az esemény kapcsán azt írta: óriási szerep vár a MÁV-ra, hiszen a jövő a biztonságos, környezetkímélő vasúté. Ezért – emelte ki – meglévő infrastruktúrát, illetve szolgáltatást használni, de fejleszteni is kell. A MÁV–Volán-csoportot az állam egyik legfontosabb stratégiai vállalatának nevezte, melynek minden adottsága megvan ahhoz, hogy megfeleljen a 21. századi vasúti közlekedés kihívásainak.

Bejelentette: hamarosan a kormány elé kerül az Országos Vasúti Stratégia, mely a folyamatban lévő és a tervezett vasúti fejlesztéseket fogja egybe. Vitézy Dávid elárulta: ennek a stratégiának fontos eleme a tram-train projekt, a Hódmezővásárhely – Szeged között közlekedős vasútvillamos, valamint a Szeged és Szabadka közötti vasútvonal felújítása. Ezek a beruházásokat egyébként Lázár János koordinálta és menedzseli a dél-alföldi régió közlekedésének fejlesztéséért felelős kormánybiztosként.

Vitézy megerősítette: a Szeged-Szabadka vonalon hamarosan elindulhat a tehervonatok közlekedése. A személyszállítás – mint korábban megírtuk – 2023 második felében kezdődhet meg a két nagyváros között. A közlekedési szakember még egy jó hírrel szolgált: hamarosan érkeznek a további szerelvények a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamos-flottába. Mint arról lapunk folyamatosan beszámol, nemrég futott be a kilencedik, majd a tizedik szerelvény, a teljes csapat tizenkét tram-trainből fog állni. Mindezek tükrében várhatóan hamarosan meg tud majd valósulni az utasok által már nagyon várt járatsűrítés.

A közlekedési államtitkár egyébként nem először méltatja a tram-traint, s emeli ki, mennyire hasznos, hatékony, jövőbemutató és innovatív közlekedési eszközzel lettek gazdagabbak a hódmezővásárhelyiek:

Kapcsolódó

Vitézy Dávid: a tram-train hatékony fegyver a közösségi közlekedés oldalán az autóval szemben

A megspórolt egy vagy több átszállás sok utas esetében teszi versenyképessé a vasútvillamost a közúttal – állítja a Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára.

Kapcsolódó

Vitézy Dávid: kevés jövőbemutatóbb és innovatívabb dolog történt a magyar vasúton, mint a tram-train

Nem csoda, hogy még egy ilyen forró vasárnap délután is szinte minden ülőhely foglalt – állapította meg a Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára.

Fotó: Bodrogi Attila