A kiemelkedő teljesítményű iskolák között a székkutasi Gregus Máté Tagintézmény

Szövegértés-fejlesztésben országosan is a legjobbak közé került a székkutasi iskola, mely azt igazolja, hogy az átlagosnál nagyobb az itt folyó pedagógiai munka fejlesztő hatása.
Az Oktatási Hivatal nemrégiben hozta nyilvánosságra a 2021-es Országos kompetenciamérés eredményeit. Ebből kiderült, hogy a kiemelkedő teljesítményt nyújtó iskolák listáján szövegértés-fejlesztésben a Hódmezővásárhelyi Klauzál Gábor Általános Iskola Gregus Máté Tagintézménye is szerepel – tudta meg a Promenad24 Kovács Lászlónétól, az intézmény magyar szakos pedagógusától.
Csongrád-Csanád megyében 18 iskola került fel a legjobban fejlesztő intézmények listájára, melyet a 2021. évi kompetenciamérés eredménye alapján állítottak össze. A székkutasi iskola már szintén szövegértésben szerepelt néhány éve ezen a listán, akkor a hátránykiegyenlítés kategóriában.
„Az Oktatási Hivatal célja, hogy felhívja a figyelmet a magyar pedagógiai gyakorlat kiemelkedő teljesítményeire. Ennek érdekében nyilvánosságra hozták azoknak az iskoláknak a névsorát, amelyek a két szempont – a hátránykiegyenlítés vagy a tudásfejlesztés – valamelyike alapján az átlagosnál jobb eredményekkel rendelkeznek. Az előző tanév 8. osztályosai szövegértésben jeleskedtek. Erős az összefüggés a tanulók előzetes tudása, azaz a korábbi mérési eredményei és a várható teljesítménye között. A korábbi mérési eredményekből ‘megjósolható’, megbecsülhető a gyerekek későbbi teljesítménye” – hívta fel a figyelmet Kovács Lászlóné.
Az Országos kompetenciamérés adatai alapján azonosíthatók az olyan iskolák, amelyek jobb eredményt érnek el, mint az tanulóik korábbi eredményei alapján várható volna, azaz az átlagosnál nagyobb az ott folyó pedagógiai munka fejlesztő hatása – tette hozzá, miért is olyan büszke rá a székkutasi oktatási intézmény, hogy bekerült az elitbe.
„Az Országos kompetenciamérés egyébként azzal a szándékkal készül, hogy minden iskola számára biztosítsa azokat az objektív mutatókat, amelyek segítik intézményük önértékelését, és lehetővé teszik, hogy az intézmény vezetői, a fenntartó és nem utolsósorban a szülők kellőképpen megalapozott képet kapjanak, amely alapján össze tudják hasonlítani az iskolák teljesítményét” – összegzett.
Fotó: Facebook/Gregus Máté Tagintézmény