quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 18. péntek
  -  Andrea, Ilma
Térség

MosT MIénk A PÁLYA! – szemléletformáló és pályaorientációs programsorozat a Szegedi Tudományegyetemen

2022. június 28.

Szakkörök, táborok, versenyek, workshopok is megvalósultak a „MosT MIénk A PÁLYA!” című pályázat kapcsán, a Szegedi Tudományegyetem Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola szervezésében.

A Szegedi Tudományegyetem Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola komplex, MTMI-fókuszú (Matematikai, Természettudományi, Műszaki és Informatikai tudományterületek) pályaorientációs és szemléletformáló programsorozat megvalósítását tűzte ki célul a projekt megvalósítása során a Dél-alföldi Régió meghatározó természettudományos tehetséggondozó műhelyében, a Szegedi Tudományegyetem Gyakorló Gimnázium és Általános Iskolában.

A megvalósító szervezeti egység a régi hagyományok szellemében, a korábbi tradíciókra és sikerekre építve, elkötelezett módon folytatta azt a kimagasló tehetséggondozó és tudománynépszerűsítő munkát, melynek fókuszában az MTMI műveltségterület folyamatos megújítása és gazdagítása áll.

A projekt megvalósítása során olyan, tanórához köthető és tanórán kívüli, MTMI pályaválasztásra ösztönző programelemek szakmai kidolgozása, megszervezése és megvalósítás zajlott, amelyek alkalmasak a matematikai, természettudományos, informatikai és műszaki kompetenciák átfogó, tudatos és tervszerű fejlesztésére, valamint az élményközpontú és felfedezés-alapú pedagógiákra építve képesek előmozdítani az MTMI pályák választásának népszerűsítését.

A programok középtávú célja az volt, hogy az eseményeken megszerzett információkat a résztvevő diákok eredményesen alkalmazzák sikeres munkaerő-piaci részvételük megalapozásához.

A projekt tevékenységei jelentős mértékben hozzájárultak azon kiemelt cél megvalósításához, amely a műszaki és természettudományos szakokra járók arányának növelését tűzi ki célul a felsőoktatási intézményekbe bekerülő és ott végző hallgatók között.

A programok fejlesztették a diákok készségeit, kompetenciáit és az ambíciók elemzésén alapuló, tudatos életpálya-tervezés fontosságát. A projekt megvalósítói a jövő munkavállalóit igyekeztek felkészíteni a 21. századi folyamatos technológiai fejlődéssel és az információs és kommunikációs technológiák óriási térhódításával járó változásokra.

forrás szte sajtó