quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Makó

MÁV: ötven baleset történt az idén vasúti átjáróban, 19-en haltak meg

2022. június 23.

Az idén eddig ötven baleset történt vasúti átjáróban, ezekben tizenkilencen haltak meg, többen, mint tavaly egész évben – közölte a MÁV Zrt. csütörtökön az MTI-vel. A vasúttársaság és a rendőrség közös nyári balesetmegelőzési ellenőrzéssorozata a Velencei-tónál, Agárdon folytatódott.

A rendőrség a Velencei-tónál drónnal is ellenőrzi a vasúti átjárókat, a tilos jelzés ellenére áthaladó autósokat, gyalogosokat és kerékpárosokat megbírságolják és feljelentik – írták.

A MÁV a nyári időszakban népszerű üdülőhelyek közelében folytatja vasútbiztonsági kampányát: július 1-jén a Balaton déli partján, Zamárdi vasútállomásánál, majd július további részében és augusztusban a tó északi partján, a legforgalmasabb útátjáróknál tartanak közúti és vasúti ellenőrzéseket, ezekhez kapcsolódva kvízzel és tájékoztató szórólapokkal is felhívják a figyelmet a körültekintő közlekedés fontosságára.

A vasúttársaság kiemelte: az idei év drámai romlást mutat a vasúti baleseti statisztikákban. Az idén eddig ötven – ezen belül az elmúlt egy hétben újabb öt – baleset történt vasúti átjáróban. Ezekben tizenkilencen haltak meg, többen, mint tavaly egész évben.

Rámutattak arra, hogy a MÁV teljes hálózatán vasúti hibából 2008 óta nem következett be halálos áldozatot követelő baleset, a tragédiák oka minden alkalommal a KRESZ-szabályok megszegése volt. A járművezetők a maguk és utasaik életét kockáztatva a piros jelzés ellenére hajtottak a vonat elé, mások gyalog vagy kerékpárral keltek át tilosban az átjárón. Az egyéb vasúti balesetek, a gázolások halálos áldozatainak száma is magas, ezek javarészt tiltott helyen tartózkodás, vagy mozgó vonatra fel-, illetve arról leugrás miatt történtek.

A figyelmetlenség és a szabályszegés veszélyezteti a MÁV dolgozóit és az utasokat is: 2010 óta vasúti átjárós balesetben tizenöt vasutas vesztette életét, és többen súlyosan megsérültek – jelezték. A MÁV áprilisban indította el a vasútbiztonsági kampányát és a www.mav.hu/erjhaza oldalt, amelyen elrettentő baleseti helyszíni fotókat, alapvető vasútbiztonsági információkat, magyarázatokat és a témában készült saját videókat mutatnak meg.