Forma-1: Verstappen győzött Kanadában, és növelte előnyét összetettben

A címvédő és a világbajnoki pontversenyt vezető Max Verstappen, a Red Bull holland pilótája diadalmaskodott a vasárnapi Forma-1-es Kanadai Nagydíjon, ezzel növelte előnyét az összetettben.
A 24 éves Verstappen F1-es pályafutása 150. futamán az idei hatodik, egyben karrierje 26. futamgyőzelmét aratta Montrealban.
A második helyen Carlos Sainz Jr., a Ferrari spanyol versenyzője ért célba, míg a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája harmadikként végzett.
A rajtnál Verstappen magabiztosan tartotta meg a vezető pozíciót, másodiknak Fernando Alonso (Alpine), harmadiknak pedig Sainz sorolt be, de rövidesen megelőzte honfitársát és feljött másodiknak.
A kilencedik körben Sergio Pérez (Red Bull) műszaki probléma miatt feladni kényszerült a futamot, ekkor virtuális biztonsági autós szakaszt rendelt el a versenybíróság. Ez alatt az idő alatt többen is, köztük az élen száguldó Verstappen, letudták az első kerékcseréjüket. A vezetést Sainz vette át, mögötte Alonso, valamint a harmadik helyre visszatérő Verstappen haladt.
Kisvártatva Verstappen visszavette az éllovas pozíciót, miután előbb megelőzte Alonsót, majd Sainz a boxba hajtott új gumikért. Hamarosan Alonso a harmadik pozíciót is elveszítette, Hamilton ugyanis simán lehagyta. A 19. rajtkockából startoló Charles Leclerc (Ferrari) a 30. körben már hetedik volt, aztán hatodiknak jött fel, mivel Alonso autóján is kerekeket cseréltek.
A 43. kör végén Verstappen másodszor is a boxba hajtott friss abroncsokért, egy körrel később pedig Hamilton is letudta a második kerékcseréjét. Ekkor Sainz újfent az élen állt, majd Cunoda Juki (Alpha Tauri) ritkán látható módon hibázott, a boxutcából kihajtva a falnak ütközött, a versenybíróság pedig pályára küldte a biztonsági autót. Sainz azonnal a boxba hajtott, aztán Verstappen mögé tért vissza a pályára, a Safety Car pedig az 55. körben engedte el a mezőnyt, a dobogós pozíciókban ekkor Verstappen, Sainz, Hamilton volt a sorrend.
Az újraindításnál Verstappen az élen maradt, de Sainz hamarosan üldözőbe vette, és támadni próbálta. Az utolsó előtti körben a spanyol nagyon közel került a holland Red Bulljához, de kulcsfontosságú pillanatban hibázott, nem tudott megfelelően kigyorsítani, így nem veszélyeztethette Verstappen diadalát.
Leclerc végül az utolsó előtti helyről rajtolva ötödikként ért célba, így 10 pontot szerzett, de a hátránya már 49 pont az élen álló Verstappennel szemben.
A világbajnoki idény két hét múlva Silverstone-ban, a Brit Nagydíjjal folytatódik.
Később utólagos büntetés miatt változott a vasárnapi Kanadai Nagydíj végső sorrendje, az eredetileg hetedik helyen célba érő Fernando Alonso kapott 5 másodperces büntetést, így végül csak a kilencedik lett. Alonsót azért büntették, mert a verseny utolsó köreiben szabálytalan manőverekkel tartotta maga mögött Valtteri Bottast: védekezés közben túl sok irányváltást tett. A döntést két órával a futam leintése után ismertették Alonso és Bottas, illetve a két csapat, az Alpine és az Alfa Romeo képviselőinek meghallgatása után.
Végeredmény, Kanadai Nagydíj, Montreal (70 kör, 305,270 km, a pontszerzők):

A vb-pontversenyek állása 9 futam után (még 13 van hátra):
versenyzők:
- Verstappen 175 pont
- Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 129
- Leclerc 126
- Russell 111
- Sainz 102
- Hamilton 77
- Lando Norris (brit, McLaren) 50
- Bottas 46
- Ocon 39
- Alonso 18
- Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri) 16
- Kevin Magnussen (dán, Haas) 15
- Daniel Ricciardo (ausztrál, McLaren) 15
- Sebastian Vettel (német, Aston Martin) 13
- Cunoda Juki (japán, Alpha Tauri) 11
- Csou 5
- Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 3
- Stroll 3
csapatok:
- Red Bull 304 pont
- Ferrari 228
- Mercedes 188
- McLaren 65
- Alpine 57
- Alfa Romeo 51
- Alpha Tauri 27
- Aston Martin 16
- Haas 15
- Williams 3
Fotó: Facebook/Max Verstappen