Indiából érkezett vendég tartott rendhagyó angolórát a Corvinosoknak

A HSZC Corvin Mátyás Technikum és Szakképző Iskola 10.A és 12.D osztályának nemrégiben nemtantermi angolórája volt, hanem a hódmezővásárhelyi Kossuth téren találkoztak Binu Bill Bright-tal, aki Indiából érkezett hozzájuk.
.Binu az Erasmus program keretében önkénteskedik kilenc hónapig Budapesten, ahol roma és nem roma fiatalokkal foglalkozik, meghallgatja problémáikat, segíti őket az elfogadás, a tolerancia gyakorlásában. A héten, a Corvin volt tanulója, Rostás László vendégeként tartózkodik városunkban. Laci maga is részt vett az önkéntes programban, indiai útja során barátkozott össze a mosolygós fiatalemberrel.
„Nagy örömömre szolgált, hogy a Hódmezővásárhelyi SZC Corvin Mátyás Technikum és Szakképző Iskola tanulóival találkozhattam, és beszélhettem az indiai fiatalokról. A diákok örömmel vettek részt a rendhagyó órán, és megosztották gondolataikat, problémáikat is. Hálás köszönet a tanároknak, akik időt szakítottak ránk. Nagyon jól éreztük magunkat, megismerkedtünk. Remélem, hogy ez a barátság folytatódni fog, és együtt alakítjuk a jövő társadalmát minél pozitívabb irányban.”

Binu Bill Bright 28 éves. A Bangalore Egyetemen szerzett üzleti menedzsment alapdiplomát. Az elmúlt 5 év során különféle területeken fejlesztette készségeit, tapasztalatait, a vállalati fejlesztéstől egészen a társadalmi fejlődésig. Tanulmányait követően egy multinacionális vállalatnál (MNC) helyezkedett el. Néhány éves tapasztalat után szeretett volna az érdeklődési körének megfelelő munkakörben tevékenykedni, ezért csatlakozott az SCMI nevű társadalmi mozgalomhoz, és az Indiai Student Christian Movement (Indiai Keresztény Diákok Mozgalma) regionális programtitkáraként dolgozott.2013-ban, amikor még tanulóként volt az SCMI tagja és képviselője, nagyon félénk, hallgatag, tartózkodó, keveset beszélő srác volt. Később különféle rendezvényeken és érdekes programokon vett részt, amelyek segítettek legyőzni félelmeit, és tágabb perspektívából látta a világot. A szervezetben végzett munkája során diákokat tanított társadalmi felelősségvállalásra, tevékenységekre ösztönözte őket.Munkatársaival együtt nevelték a fiatalokat tudatos társadalmi szerepvállalásra. Számos programot szervezett azért, hogy megértse a társadalmi szükségszerűségeketés többet tegyen a hallgatói közösségért.Sokat tanult arról, hogyan kell küzdeni a társadalmi igazságosságért.

Jelenleg Erasmus+ önkéntes, akit a PhirenAmenca nevű szervezet lát vendégül Budapesten.A PhirenAmenca roma és nem roma önkéntesek és önkéntes szolgáltató szervezetek nemzetközi hálózata, amely a sztereotípiák és a rasszizmus megszüntetésére törekszik nem formális oktatás, párbeszéd és elkötelezettség révén. Binu ismerkedik a roma közösségekkel, és beszél nekik Indiáról. Nemzetközi tapasztalatait Indiában fogja hasznosítani, ahol kasztrendszer van, és működik a diszkrimináció a dalitokkal és adivasikkal szemben – a társadalmi fejlődés, és a diszkriminációt, rasszizmust és intoleranciát tiltó nemzetközi jogi eszközök ellenére is.
Az ország megértéséhez meg kell érteni az indiai kasztrendszert.India élénk és gazdag történelemmel és örökséggel rendelkező nemzet. Misztikus föld, ahol a világ lakosságának egyhatoda él. Nincs még egy ország, amely annyira sokszínű lenne, mint India, és ennyire megosztott is nemcsak a nyelv, hanem dialektus vagy vallás szerint is. Sok etnikai csoport él együtt, csaknem 1650 beszélt nyelv és dialektus létezik vallástól és választástól függően. India több vallású, kultúrában és hagyományokban gazdag ország. Az emberek tisztelik egymást, és bármerre is éljenek az indiai földön, összeköti őket a rokonság érzése. Az egység a sokféleségben India egyik fő jellemzője, ugyanakkor nagyon egyedi a kasztrendszernek nevezett társadalmi rétegződés miatt.

A kasztrendszer sok negatív hatást gyakorolt a marginalizált országok növekedésére és mindennapi életére. Másrészt a sok országban jelenlévő patriarchátus indiai kontextusban eltérően működik. A vallási ideológiákkal és a kasztrendszerrel való mély kapcsolata miatt válik nagyon erőssé.A Védák szerint az indiai társadalom alapvetően négy kategóriába sorolható:brahminok (papok),Kshatriyas (harcosok),Vaishyák(kereskedők) ésShudrák (szakképzetlen munkások).A shudrák a rabszolga kategória, akik csak úgy érhetik el a boldogságot, ha szolgálják gazdáikat. Az oktatás és egyéb társadalmi kiváltságok évszázadok óta csak álom számukra.Az az oktatás, amely a megfelelő értékeket hivatott biztosítani a fiatalabb generáció számára, az indiai kasztrendszer miatt egyáltalán nem hatékony. Az oktatási intézményekbe bekerülő dalit fiatalok gúny és elhanyagolás tárgyává válnak, a marginalizált hátterű diákokat lelkileg bántalmazzák. Az elmúlt néhány évben számos öngyilkosságot követtek el az indiai egyetemeken; sajnos főként dalit származású hallgatók.
Az oktatási rendszer eddig a társadalmi egyenlőség és méltányosság célját szolgálta – bár elméleti szinten. Nem tagadhatjuk, hogy az oktatáspolitika célja az, hogy a fiatalabb generációk egy holisztikus, demokratikus és szekuláris országban élhessenek. Azonban ezt a változást nacionalisták és a patrióták nem fogadják el.A nemzet diákközössége a jövő Indiájának egyetlen reménye.