quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 03. 03. hétfő
  -  Kornélia
Makó

Még az idén felújítják a Maroslele-Óföldeák közötti utat

2022. május 07.

A megye majd 12 milliárdot nyert útépítésekre, ebből szépen profitál majd Maroslele. A Vásárhelyre vezető utat is felújítják. A képen a Maroslele-Óföldeák közti bekötőút.

A Maroslele-autópálya felüljáró közti szakasz minőségén tavaly javítottak, az Óföldeák és a makói őt közötti részt tavaly nyáron újították fel tükörsimára, a középső, azaz az Óföldeák-autópálya felüljáró közti részhez azonban akkor nem nyúltak.

– Már a közbeszerzés kiértékelésénél tart a Maroslele–Óföldeák és a Mindszent–Szegvár közötti útszakasz, a kettőre együtt 1,5 milliárd forintot költhetünk a megyei operatív programban – mondta a Délmagyarnak Gémes László. A megyei közgyűlés elnöke hozzátette: május végére kiválaszthatják a kivitelezőt, és ha ez sikerül, akkor nyáron már kezdődhet a munka.

Egy másik, 10 milliárd 300 milliós pályázatból újul meg a Maroslele-Vásárhely közti útszakasz, illetve a magyartési bekötőút, a Szarvas és Szentes közötti még hiányzó rész, a Forráskút és az M5-ös autópálya közötti szakasz, Üllés belterületén egy rész, a Fábiánsebestyén és Eperjes közötti útfelület és a Szegedet és Tiszaszigetet összekötő út egyes részei. A felsoroltak összesen mintegy 60 kilométert jelentenek.

A makói járásban csak Maroslele területét érintő fenti munkálatok közül az Óföldeákra vezető út azért fontos, mert még a földeákiak is erre haladnak, ha az autópályára akarnak felmenni, nem mennek még kilométert dél, azaz Makó felé, hogy ott guruljanak fel a sztrádára és viszont. De még a buszos gyorsjárat erre közlekedik.

A Maroslele-Vásárhely közti szakasz felújítása pedig kimaradt a korábbi útfelújításból, akkor ugyanis csak a Maroslele-Makó közti részt építették újjá.

Egyébként a nyár végén beadandó újabb megyei útépítési pályázat egyik eleme érinti a nagyéri, ambrózfalvi, pitvarosi és csanádalberti térséget is, ez pedig nem más, mint a Vásárhely-Tótkomlós közti, úgynevezett Erzsébeti úti a megyehatárig való felújítása. A négy településről érkezők számára ugyanis ez a legrövidebb útszakasz, mely Csongrád-Csanád megyei részének nagyja erősen nyomvályús, folt hátán foltokkal ezért jelentős sebességkorlátozásokkal terhelt.