quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 03. 04. kedd
  -  Kázmér
Makó

Térségi óvodapedagógusok tudhattak meg többet a Makói Óvoda Jó gyakorlatairól

2022. április 27.

A tehetséggondozás került fókuszba a Makói Óvoda keddi rendezvényén, amely során három különböző műhelymunkába tekinthettek be a résztvevők.

Martonosi Szilvia a Makó Híradónak felidézte, 2019-ben pályáztak az Oktatási Hivatal bázisintézményi pályázatára, melyet 2020-ban nyertek el, így 2020 és 2023 között bázisintézményi szerepet töltenek be.

Az intézményvezető-helyettes bázisintézményi koordinátor kiemelte: az Alapító Okiratnak megfelelően meghatározott, különleges bánásmódot igénylő gyermek ellátása is megvalósul többek között.

– Olyan módszereket és eszközöket használunk, melyek minden pedagógus számára elfogadottak és mindenki tud vele azonosulni – mutatott rá, továbbá hozzátette: az innovatív törekvéseket másokkal is szeretnék megosztani, ehhez két Jó gyakorlatot készítettek el.

– Az egyik volt a Tehetséggondozás, hiszen akkreditált tehetségpont is vagyunk, és a Plusz Ovibatyu Jó gyakorlatot készítettük el. Ez művészeti tevékenységek műhelyeit foglalja magába: a Remekelek barkácsszakkört, a drámaszakkört, illetve vannak zenei, művészeti, valamint mozgásfejlesztő műhelyeink is: a Pöttömtánc, ahol néptáncot tanulhatnak a gyerekek, és az Ovifoci – sorolta.

Másik Jó gyakorlatuk a Csodakoffer, amely tartalmaz egy kiadványt is, hiszen – húzta alá Martonosi Szilvia – a Csodakoffer egy játékgyűjtemény, mely differenciált, hátránycsökkentésre és egyéni bánásmódra épülő képességfejlesztéseket tartalmaz.

– Mi a helyi értékeinkre építve próbáltuk kidolgozni, hiszen véleményünk szerint ezek olyan újszerű és építőjellegű megközelítéseket, technikákat tartalmaznak, amelyek várhatóan hozzájárulnak az intézményünk minőségi színvonalának emeléséhez és más intézmények számára is átvehető – fogalmazott.

Felhívta a figyelmet, az innovációkat az intézmény sajátosságaihoz és pedagógiai programjához illeszkedve kell adaptálni, de nem szükséges egy az egyben megtenni: azok, akik átveszik, a saját intézményükhöz tudják alakítani és fejleszteni.

Az Intézményfejlesztési terv részeként megjelölték a működési gyakorlatuk modellé fejlesztését és megosztását is.

– A projektbe bevont óvodák és más közoktatási intézmények számára szeretnénk ezt továbbadni. Településünk óvodáiban, valamint szeretnénk bölcsődékben, általános iskolában, valamint kistérségi köznevelési intézményekben megosztani ezeket a gyakorlatainkat – tette hozzá.

Ezt a célt szolgálta a Kálvin óvodában szervezett program is, melyen a tehetséggondozást emelték ki. A délutáni megnyitót követően a Kálvin téri épületben az „Észbontogató”, logikai gondolkodást fejlesztő műhelybe, a Hold utcai épületben az „Oko-Sakk” műhelybe, az Erdélyi püspök utcai épületben pedig a „Paletta” barkács tehetséggondozó műhely életébe pillanthattak be a résztvevők.

Martonosi Szilvia hangsúlyozta: nagyon fontos a tehetséggondozás a Makói Óvodában, az intézmény Tehetségpont 2013 óta, majd Akkreditált Tehetségpont címet kapott 2016-ban.

– A tehetségígéretek a délutáni szabadidős tevékenységek során heti egy alkalommal vesznek részt a műhelymunkákban. A kiscsoportos foglalkozások alkalmat adtak arra, hogy a gyermekek erős oldalát erősítsük, valamint a gyenge oldalaikat fejlesszük. A gyermekekben rejlő adottságok feltérképezése után olyan lehetőségeket kínálunk fel a számukra, amit kis létszámú csoportok keretein belül valósítunk meg, ahol kipróbálhatják magukat. A szervezett foglalkozásokon 5-7 éves korosztály vesz részt. A műhelyfoglalkozásokat szakvizsgázott óvodapedagógusaik vezetik, hozzáértőn, és az óvodás korosztálynak megfelelő módszerekkel. A műhelymunkába történő beválogatást már szeptemberben elkezdjük, mikor a nyári életből visszajönnek az óvodába a gyerekek, az óvónők készítik el a felmérést a gyerekek alapos ismeretével, a gyerekek egyéni képességeit szem előtt tartva tervezzük meg a foglalkozásokat – fejtette ki, továbbá aláhúzta: a szülői igényeket is feltérképezik, illetve a pedagógusok között is felmérést végeznek.