quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Térség

Kásler Miklós: a nevelés és az oktatás alapkérdése a szeretet

2022. április 26.

Az oktatás alapkérdése a szeretet, az a törekvés, hogy a világra csodálkozó gyermekekből identitással rendelkező, hívő, értékorientált embereket neveljünk – jelentette ki az emberi erőforrás miniszter kedden Mórahalmon.

Kásler Miklós a Mórahalmi Móra Ferenc Általános Iskola új, 693,1 millió forintból, uniós támogatással felújított és kibővített épületének átadásán azt mondta, ez a kétezer éves, keresztény kultúránkból, a magyar hagyományokból és az európai értékekből levezethető értékrend amely meghatározta a magyarság múltját, s meghatározza jelenét és jövőjét is.

A család feladata biztosítani a felnövekvő ifjaknak azt a biztonságot és szeretetet, melyet senki más nem tud megadni, az oktatásé pedig ezt kiegészítve bevezetni a fiatalokat a végtelen ismeretek birodalmába – közölte a politikus.

A miniszter hangsúlyozta, a magyar oktatás tradíciói rendkívüliek. Mint mondta, „a mi feladatunk az, hogy a múltunkból mindent kiválasszunk, ami érték, mindent próbáljunk megőrizni, amit útközben elveszítettünk, és helyreállítani, amit útközben elvettek tőlünk”.

Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ elnöke úgy fogalmazott, az elmúlt években rengeteget fejődött a magyar oktatás infrastrukturális és szakmai szempontból is. 100 milliárdos nagyságrendű uniós és kormányzati fejlesztési forrás érkezett a területre, ebből 3,8 milliárd a szegedi tankerületbe.

A szakember kifejtette, ahhoz, hogy egy iskola jól működjön az infrastruktúra és az eszközök mellett szakmaiságra is szükség van. A Mórahalmi Móra Ferenc Általános Iskolában mindez adott: egyaránt odafigyelnek a tehetséggondozásra és a felzárkóztatásra, az oktatás mellett hangsúlyt helyeznek a művészeti nevelésre és a testnevelésre is – hangzott el.

A beruházás során új épületszárnyat emeltek, ahol a természettudományos, művészeti és a technika tantárgyak élményszerű oktatását lehetővé tevő tantermek kaptak helyet. Megújultak az iskola belső terei, a tetőtérben az egyénre szabott oktatást feltételeit biztosító foglalkoztatószobákat alakítottak ki, a tornateremben pedig új sportpadlót fektettek le. A projekt részeként 100 millió forintból új bútorokat, informatikai eszközöket – köztük 25 digitális táblát -, laborberendezéseket, tan- és sporteszközöket vásároltak. Az építési beruházás kivitelezője az újszentiváni székhelyű Premium Genom Kft. volt.

Kiemelt kép: MTI/Rosta Tibor