quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 18. péntek
  -  Andrea, Ilma
0-24

Felmérés: az otthonról dolgozó magyarok 48 százaléka fejlesztette lakását a távmunka miatt

2022. április 11.

A legalább egy napot otthonról dolgozó magyarok 42 százaléka tervez valamilyen lakásfelújítást, hogy alkalmasabbá tegye környezetét a távmunkára, 48 százalékuk pedig már végzett is valamilyen fejlesztést ezzel a céllal – derül ki egy magyarországi kutatásból, amit hétfőn juttattak el az MTI-nek.

 A VELUX megbízásából 2022 februárjában készült az Opinio reprezentatív kutatása, amelybe a 16-59 éves, okostelefonnal rendelkező magyar lakosságból 1206 embert vontak be. A cég globális kutatást is végeztetett, amelyben a dolgozók attitűdjét vizsgálták az otthoni munkavégzéssel összefüggésben, hogy megismerjék a kihívásokat, amelyekkel a munkavállalók szembenéznek, és jobban megértsék az ideális környezet megteremtésére irányuló törekvéseiket.

A magyarországi felmérés során az otthoni munkát végzők 50 százaléka úgy vélte, hogy időt és pénzt spórol meg az élelmiszeren, ruházkodáson és közlekedésen, 60 százalékuk azt nyilatkozta, hogy a home office rugalmasabbá teszi a napjukat, 47 százalékuk pedig jelezte, hogy több időt tud a családdal tölteni.

A közlemény rámutat: az otthoni és hibrid munkavégzés nagy valószínűséggel hosszú távon is megmarad, ezért az emberek életének számos területére kihat, beleértve az otthonok tervezését és elrendezését is.  

Az elemzésből kiderült, hogy ebben a helyzetben a természetes fényhez és a friss levegőhöz való hozzáférés a legfontosabb igények között van: a magyarok 69 százalékának az előbbi, míg 66 százalékának utóbbi a kulcsfontosságú tényező, ha az ideális otthoni munkakörnyezetről van szó.

A VELUX cégcsoport  több mint 40 országban gyárt és értékesít  tetőtéri ablakokat, árnyékoló termékeket és redőnyöket, valamint kivitelezési és okosotthon-megoldásokat, mintegy 11 500 dolgozót foglalkoztatva. A cégcsoport tulajdonosa a VKR Holding A/S, amelynek a teljes árbevétele 2020-ban 226 milliárd dán korona volt.

borítókép illusztráció