quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 07. szombat
  -  Róbert
Vásárhely

Egy szavazó: Márki-Zay horror reklámköltésével szemben Lázár János szinte „fillérekből” hozta a győzelmet

2022. április 10.

Olvasónk és alkalmi szerzőnk: „Egy szavazó” megvizsgálta Márki-Zay Péter és Lázár János Facebookon elköltött forintjait, és az eredmény megdöbbentő. A bukott miniszterelnök-jelölt óriási vagyonokat égetett el a közösségi médiában, Lázár János pedig – ellenfeléhez képest – szinte fillérekből építette fel kampányát.

Mindenki emlékszik még Márki-Zay Péter azon posztjára, amikor Cseri Tamást támadta, mert a hódmezővásárhelyi fideszes képviselő néhány tízezer forintot elköltött a kampányára a Facebookon. Már akkor is tisztán látszott, hogy olyasmit kér számon ellenfelén, amit ő maga sokszorosan tesz meg.

Azóta Márki-Zay Péter szintet lépett. Csak a saját oldalán 209 millió forintot költött el eddig hirdetésre (a finanszírozót időközben átállították Márki-Zay Péterről kormanytvaltok.hu-ra), hogy ezáltal óriási népszerűségre tehessen szert posztjaival.

Ezzel a 209.000.000 forintos reklámdömpinggel szemben Lázár János mindösszesen 9 millió forintot költött kampányra. Óriási különbség, és tegyük hozzá, hogy Márki-Zay Péter csak egy volt az ellenzéki jelöltek közül, akik folyamatosan arról beszélnek, hogy a kormány képviselői mindenütt túl nagy nyilvánosságot kapnak, és rengeteget költenek reklámra.

Itt érdemes megemlíteni, hogy ha Orbán Viktor és Lázár János összes költését figyelembe vesszük, még akkor is óriási a lemaradás az ellenzéki jelölt Facebook hirdetési költéséhez képest.

És ez még nem minden! Lázár János 99%-ban munka- és eredménycentrikus hirdetéseket tett fel a Facebookra. Elvétve van 1-2 Márki-Zay Péter-féle idézet, de valóban inkább a teljesítményre helyezte a hangsúlyt az országgyűlési képviselő.

Amint az alábbi kép mutatja, ezekre a posztokra minimális, 1000-2000 forintokat költött Lázár János.

Ezzel szemben Márki-Zay Péter csak úgy öntötte a pénzt a lejárató kampányokba. Nézzünk csak meg egyetlen hirdetést.

700.000 Ft-ot költött el arra, hogy Lázár Jánost szinte démonizálja ebben a posztban. Ráadásul az a pénz, amit erre fizetett, majdnem az egytizede annak, amit Lázár János költött el 2019 óta. 

Természetesen Márki-Zay Péter is sok pozitív kampányszerű posztot hirdetett meg, de rendkívül sok pénzt tettek bele a lejárató kampányokba. Orbánozás, putyinozás, oroszbarátság, elégetett szavazatok (amiről kiderült, hogy a cikk már két hónappal azelőtt elkészült, mielőtt még egyáltalán ki lettek volna küldve ezek a levélszavazatok).

Márki-Zay Péter (és a kormanytvaltok.hu) tehát 23-szoros pénzt vert el a Facebook hirdetésekre Lázár János költéséhez viszonyítva (2019. április 15-től). Ezt is beleszámítva még csúfosabbnak tűnik a vereség és még álságosabbnak az, ahogy Márki-Zay néhány tízezer forintos költés miatt nekiment anno Cseri Tamásnak.

Úgy tűnik, a gyűlölködés százmillióval megtámogatva sem hozott eredményt.