Egy szavazó: Márki-Zay horror reklámköltésével szemben Lázár János szinte „fillérekből” hozta a győzelmet

Olvasónk és alkalmi szerzőnk: „Egy szavazó” megvizsgálta Márki-Zay Péter és Lázár János Facebookon elköltött forintjait, és az eredmény megdöbbentő. A bukott miniszterelnök-jelölt óriási vagyonokat égetett el a közösségi médiában, Lázár János pedig – ellenfeléhez képest – szinte fillérekből építette fel kampányát.
Mindenki emlékszik még Márki-Zay Péter azon posztjára, amikor Cseri Tamást támadta, mert a hódmezővásárhelyi fideszes képviselő néhány tízezer forintot elköltött a kampányára a Facebookon. Már akkor is tisztán látszott, hogy olyasmit kér számon ellenfelén, amit ő maga sokszorosan tesz meg.
Azóta Márki-Zay Péter szintet lépett. Csak a saját oldalán 209 millió forintot költött el eddig hirdetésre (a finanszírozót időközben átállították Márki-Zay Péterről kormanytvaltok.hu-ra), hogy ezáltal óriási népszerűségre tehessen szert posztjaival.
Ezzel a 209.000.000 forintos reklámdömpinggel szemben Lázár János mindösszesen 9 millió forintot költött kampányra. Óriási különbség, és tegyük hozzá, hogy Márki-Zay Péter csak egy volt az ellenzéki jelöltek közül, akik folyamatosan arról beszélnek, hogy a kormány képviselői mindenütt túl nagy nyilvánosságot kapnak, és rengeteget költenek reklámra.
Itt érdemes megemlíteni, hogy ha Orbán Viktor és Lázár János összes költését figyelembe vesszük, még akkor is óriási a lemaradás az ellenzéki jelölt Facebook hirdetési költéséhez képest.
És ez még nem minden! Lázár János 99%-ban munka- és eredménycentrikus hirdetéseket tett fel a Facebookra. Elvétve van 1-2 Márki-Zay Péter-féle idézet, de valóban inkább a teljesítményre helyezte a hangsúlyt az országgyűlési képviselő.
Amint az alábbi kép mutatja, ezekre a posztokra minimális, 1000-2000 forintokat költött Lázár János.

Ezzel szemben Márki-Zay Péter csak úgy öntötte a pénzt a lejárató kampányokba. Nézzünk csak meg egyetlen hirdetést.
700.000 Ft-ot költött el arra, hogy Lázár Jánost szinte démonizálja ebben a posztban. Ráadásul az a pénz, amit erre fizetett, majdnem az egytizede annak, amit Lázár János költött el 2019 óta.


Természetesen Márki-Zay Péter is sok pozitív kampányszerű posztot hirdetett meg, de rendkívül sok pénzt tettek bele a lejárató kampányokba. Orbánozás, putyinozás, oroszbarátság, elégetett szavazatok (amiről kiderült, hogy a cikk már két hónappal azelőtt elkészült, mielőtt még egyáltalán ki lettek volna küldve ezek a levélszavazatok).
Márki-Zay Péter (és a kormanytvaltok.hu) tehát 23-szoros pénzt vert el a Facebook hirdetésekre Lázár János költéséhez viszonyítva (2019. április 15-től). Ezt is beleszámítva még csúfosabbnak tűnik a vereség és még álságosabbnak az, ahogy Márki-Zay néhány tízezer forintos költés miatt nekiment anno Cseri Tamásnak.
Úgy tűnik, a gyűlölködés százmillióval megtámogatva sem hozott eredményt.