Brutális és visszatetsző plakáterdővel borította el Vásárhelyt és a térséget a Márki-Zay-kampány

Márki-Zayéknak saját bevallásuk szerint is legalább 3500, Lázár Jánosnak csak 800 plakátja van kint a választókörzetben. Ez is jól mutatja, hogy egy sok százmilliós gigakampány áll szemben egy jóval kisebb költségvetésből működő választási kampánnyal: ha úgy tetszik, Dávid és Góliát küzdelme zajlik Vásárhely és Makó térségében. Videóval!
Ez már nem cuki, hanem ciki: gusztustalan mennyiségű Márki-Zay-plakát, -tábla és egyéb Márki-Zay-ragasz lepte el a vásárhely-makói térséget – számoltunk be róla a napokban több cikkben. Mint megírtuk: nem csak a Facebookon égeti a rendelkezésére álló százmilliókat a baloldal miniszterelnök-jelöltje, jut lóvé rendesen a kiadó megjelölése nélkül készült plakátokra, táblákra, matricákra is. Gyakorlatilag méterenként „valami Márki-Zayba” botlik a gyanútlanul sétáló járókelő Pitvarostól Makón és Maroslelén át Hódmezővásárhelyig. Élő fákat, közlekedési táblákat, mozgáskorlátozottaknak felállított korlátot sem kímél a „szeretetország kapitánya”.

Maroslelén még az óvoda és az iskola közvetlen környezetét, az egyik belterületi út frissen felújított aszfaltját és a gyermekrajzos táblát is összerondították az éj leple alatt dolgozó „ismeretlenek” a Márki-Zayt dicsőítő és a Fideszt obszcén tartalmakkal szidó matricákkal. Hódmezővásárhelyen pedig annak ellenére lepték el a jobb sorsra érdemes fákat Márki-Zay választási plakátjai, hogy a közterület használatáról és a közterület használati díjáról szóló önkormányzati rendelet ezt kifejezetten tiltja. De hát a jelek szerint a baloldal tisztaságot, átláthatóságot és jogállamiságot hirdető miniszterelnök-jelölt magas(ló)ról tesz a jogszabályokra, valamint a tisztességre és az erkölcsre.
Persze ha van miből? Márki-Zaynak márpedig van miből költeni a reklámokra, hiszen jól láthatóan számolatlanul szórja a százmilliókat a kampányában. Mint többször megírtuk: a hatályos törvényi szabályozás szerint a képviselőjelöltek választási kampánytevékenységével összefüggő kampánykiadásai nem haladhatják meg az 5 millió forintot. Nagyon úgy tűnik azonban, hogy ezt az 5 milliós keretet már a vásárhely-makói választókerületet elárasztó plakátrengeteggel, szóróanyagözönnel, a saját magát éltető és a Fideszt gyalázó propagandaanyagokkal is bőven-bőven átléphette Márki-Zay, miközben csak a Facebookon közel 200 millió forintot szórt el hirdetésekre. Ki tudja, milyen, honnan és kiktől származó forrásból.

Tényleg minden település az plakátjaival van tele, mint fenti képünkön látható, a vásárhelyi Jókai utcán sem lehet megtenni egyetlen métert sem úgy, hogy ne ütköznénk a baloldali jelölt valamilyen táblájába. Márki-Zayék azonban – jogszabályok ide, átláthatatlan eredetű források oda – nem csinálnak titkot a (túl)költekezésből. A HVG Online-nak nyilatkozva egyik fő aktivistája, Csanádi Ferenc büszkék vallotta be, míg Lázár Jánosnak „csak” 800 plakátja lehet kint a választókerületben, addig Márki-Zay már legalább 3500-nál jár (de lehet, hogy még többnél, mert Csanádi szerint sok plakátjukat „leszedték”)…
Mindez már csak azért is rendkívül pikáns, mert információink szerint egy plakát költsége alsó hangon 4000 forint, vagyis Márki-Zaynak csak a 3500 plakátja legalább 14 millió forintba kerülhetett (vö. az 5 milliós képviselőjelölti keretről szóló jogszabállyal…)!
Márki-Zay: 3500, Lázár: 800. Nem is beszélve a Faceookon elégetett 200 millióról. Nincs ezen mit ragozni, ez a pálya tényleg erősen lejt. Dávid és Góliát harca zajlik a vásárhelyi-makói térségben. A Fidesz-KDNP-nek csak akkor van esélye a győzelemre, ha valamennyi szimpatizánsa a következő napokban még felhív és meggyőz legalább öt embert arról, hogy a nemzet sorsát évtizedekre befolyásoló, a háború vagy a béke kérdésében döntő választás következik, amelyre „mindnyájunknak el kell menni”. Csak akkor diadalmaskodhat a nemzeti oldal, ha az összes támogatója elmegy április 3-án szavazni, és behúzza az ikszeket a megfelelő helyekre!
Forrás: Promenád24