Az elmúlt négy évben mintegy 10 milliárd forintból újultak meg utak a választókerületben, folyamatban van a makói elkerülő tervezése is

A településeken élők számára a legfontosabb kérdések között szerepel az úthálózatok felújítása, amelyben sok előrelépés történt, a következő ciklusban is kiemelt fontosságúak lesznek ezek a beruházások – hangsúlyozta szerdán Lázár János a közlekedésfejlesztési célokkal kapcsolatban.
A választók számára a legfontosabb kérdések között szerepel a településeken belüli és azokat összekötő úthálózat, ezt megerősítették a legutóbbi fórumok és személyes találkozások is, emelte ki a térség országgyűlési képviselője mai sajtótájékoztatóján.
Mint mondta, nagyon fontosnak tartja ebből a szempontból Orbán Viktor korábbi bejelentését, miszerint olyan központokat szeretnénk kiépíteni a vidéki emberek életminőségének javítása érdekében, amelyek megközelítése nem több mint fél óra. Hozzátette: ennek az egyik feltétele, hogy az úthálózat jelentős mértékben javuljon.
A korábbi évek legfontosabb fejlesztései között volt az M43-as autópálya megépítése, amely megközelíthetővé, elérhetővé tette ezt a térséget, és a hódmezővásárhelyi elkerülő, ami napi 20 ezer járművet vesz le a városról, sokkal élhetőbbé téve azt.
– 2018 és 2022 között mintegy 10 milliárd forintot költött a kormány a választókerületben az utak fejlesztésére, plusz az ország egyik szimbolikus közlekedési beruházása a vasút villamos is itt valósult meg 80 milliárdért. – mutatott rá a Lázár János.
Kiemelten fontos volt Makón a Rákosi út és az elkerülő találkozásánál a körforgalom megépítése, amely néhány héten belül befejeződik, illetve a Nagyér-Ambrózfalva-Pitvaros-Csanádalberti-Csanádpalota-Mezőhegyes útszakaszok felújítása, ami mintegy 4 milliárd forintos beruházás volt.

Megépült Földeák-Óföldeák között az útszakasz, valamint a Mártély-Hódmezővásárhely közötti szakasz is, és a Székkutas-Nagymágocs között megépülő 1 milliárdos útépítés is különleges szerepet tölt be.
Még az idén meg fog kezdődni a Maroslele-Hódmezővásárhely út építése, valamint meg fog valósulni az Óföldeák-Maroslele út, illetve a Mezőhegyes-Pitvaros-Csanádpalota kerékpárút, de jól áll az újabb makói elkerülőút helyzete is.
– Kiemelt szerepet tölt be Makón az elkerülőút folytatása Kiszombor irányába, amivel régi adósságunkat kell törleszteni. Ez mintegy 5 milliárd forintos beruházás lesz, nem túl bonyolult, ahol most véget ér az elkerülőút, ott kell folytatni. A nyomvonal kijelölésre került, a tervezés folyamatban van. – szögezte le a térség országgyűlési képviselője.
Lázár János beszélt arról is, hogy a Szeged-Debrecen 47-es négysávosítása két pontban indul meg Csongrád-Csanád megyében, az egyik a Tisza híd négysávosítása, a másik pedig Székkutasnál egy elkerülőút. Komoly tervek vannak a 45-ös út Szentes és Hódmezővásárhely közötti szakaszának teljes újjáépítésére is, mivel ez is kiemelt közlekedési útvonal.
Az elmúlt években sikerült elérni azt is, hogy a kamionforgalmat ki tudták terelni Magyarcsanádról és Apátfalváról a régi 43-ason, ami napi 10 ezres nagyságrend volt korábban. Most ennek az útnak a felújítására is sor kerülhet, ahogyan meg kell történnie Makó-Rákos irányában Csanádalberti felé az út felújításának is.
A képviselő azt is kiemelte, Makó és Maroslele után Makót és Földeákot is kerékpárút kötheti majd össze, és hasonló tervek vannak Tótkomlós-Nagyér-Ambrózfalva-Pitvaros-Csanádalberti tekintetében is.
Forrás: makohirado.hu