quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Térség

Az elmúlt négy évben mintegy 10 milliárd forintból újultak meg utak a választókerületben, folyamatban van a makói elkerülő tervezése is

2022. március 30.

A településeken élők számára a legfontosabb kérdések között szerepel az úthálózatok felújítása, amelyben sok előrelépés történt, a következő ciklusban is kiemelt fontosságúak lesznek ezek a beruházások – hangsúlyozta szerdán Lázár János a közlekedésfejlesztési célokkal kapcsolatban.

A választók számára a legfontosabb kérdések között szerepel a településeken belüli és azokat összekötő úthálózat, ezt megerősítették a legutóbbi fórumok és személyes találkozások is, emelte ki a térség országgyűlési képviselője mai sajtótájékoztatóján.

Mint mondta, nagyon fontosnak tartja ebből a szempontból Orbán Viktor korábbi bejelentését, miszerint olyan központokat szeretnénk kiépíteni a vidéki emberek életminőségének javítása érdekében, amelyek megközelítése nem több mint fél óra. Hozzátette: ennek az egyik feltétele, hogy az úthálózat jelentős mértékben javuljon.

A korábbi évek legfontosabb fejlesztései között volt az M43-as autópálya megépítése, amely megközelíthetővé, elérhetővé tette ezt a térséget, és a hódmezővásárhelyi elkerülő, ami napi 20 ezer járművet vesz le a városról, sokkal élhetőbbé téve azt.

– 2018 és 2022 között mintegy 10 milliárd forintot költött a kormány a választókerületben az utak fejlesztésére, plusz az ország egyik szimbolikus közlekedési beruházása a vasút villamos is itt valósult meg 80 milliárdért. – mutatott rá a Lázár János.

Kiemelten fontos volt Makón a Rákosi út és az elkerülő találkozásánál a körforgalom megépítése, amely néhány héten belül befejeződik, illetve a Nagyér-Ambrózfalva-Pitvaros-Csanádalberti-Csanádpalota-Mezőhegyes útszakaszok felújítása, ami mintegy 4 milliárd forintos beruházás volt.

Megépült Földeák-Óföldeák között az útszakasz, valamint a Mártély-Hódmezővásárhely közötti szakasz is, és a Székkutas-Nagymágocs között megépülő 1 milliárdos útépítés is különleges szerepet tölt be.

Még az idén meg fog kezdődni a Maroslele-Hódmezővásárhely út építése, valamint meg fog valósulni az Óföldeák-Maroslele út, illetve a Mezőhegyes-Pitvaros-Csanádpalota kerékpárút, de jól áll az újabb makói elkerülőút helyzete is.

– Kiemelt szerepet tölt be Makón az elkerülőút folytatása Kiszombor irányába, amivel régi adósságunkat kell törleszteni. Ez mintegy 5 milliárd forintos beruházás lesz, nem túl bonyolult, ahol most véget ér az elkerülőút, ott kell folytatni. A nyomvonal kijelölésre került, a tervezés folyamatban van. – szögezte le a térség országgyűlési képviselője.

Lázár János beszélt arról is, hogy a Szeged-Debrecen 47-es négysávosítása két pontban indul meg Csongrád-Csanád megyében, az egyik a Tisza híd négysávosítása, a másik pedig Székkutasnál egy elkerülőút. Komoly tervek vannak a 45-ös út Szentes és Hódmezővásárhely közötti szakaszának teljes újjáépítésére is, mivel ez is kiemelt közlekedési útvonal.

Az elmúlt években sikerült elérni azt is, hogy a kamionforgalmat ki tudták terelni Magyarcsanádról és Apátfalváról a régi 43-ason, ami napi 10 ezres nagyságrend volt korábban. Most ennek az útnak a felújítására is sor kerülhet, ahogyan meg kell történnie Makó-Rákos irányában Csanádalberti felé az út felújításának is.

A képviselő azt is kiemelte, Makó és Maroslele után Makót és Földeákot is kerékpárút kötheti majd össze, és hasonló tervek vannak Tótkomlós-Nagyér-Ambrózfalva-Pitvaros-Csanádalberti tekintetében is.

Forrás: makohirado.hu