Számolatlanul költik a százmilliókat Márki-Zayék

Nemcsak amerikai forgatóstáb, amerikai hátterű adathalász cég, Amerikából importált marketingguruk, tengerentúli szupertitkos, csúcskategóriás közösségimédia-manipuláló módszerek állnak Márki-Zay Péter rendelkezésére, de a baloldal képviselőjelöltje elképesztő mennyiségű plakáttal, szórólappal is elárasztotta a választókerületet. Egy képviselőjelölt elvileg legfeljebb 5 millió forintot költhet a kampányára, de a jelek szerint Márki-Zay már a látszatra sem ad, magasról tesz a jogszabályokra, csak úgy szórja a tíz- és százmilliókat!
Immár teljesen egyértelmű, számolatlanul költi a százmilliókat választási kampányában Márki-Zay Péter. Csak a Facebook-hirdetésekre közel 200 millió forintot égetett el eddig, miközben a hatályos törvényi szabályozás szerint a képviselőjelöltek választási kampánytevékenységével összefüggő kampánykiadásai nem haladhatják meg az 5 millió forintot. Nagyon úgy tűnik, az 5 milliós keretet már a vásárhely-makói választókerületet elárasztó plakátrengeteggel, szóróanyagözönnel, a saját magát éltető és a Fideszt gyalázó propagandaanyagokkal is bőven átléphette.
Mint szombaton megírtuk: Maroslele polgármestere mélységesen felháborodott azon, hogy Márki-Zayt dicsőítő és a Fideszt obszcén tartalmakkal szidó matricákkal ragasztották össze „ismeretlenek” a helyi óvoda, az iskola környékét, a közlekedési táblákat, a kukákat és a frissen felújított belterületi utak aszfaltját is. Az éj leple alatt dolgozó „bátor elkövetők” még a gyermekrajzos táblát sem kímélték! Drimba Tibor az ügyben rendőrségi feljelentést tett.
Mostanra azonban a választókerület valamennyi településén mellbevágó látvány fogadja az embert, Márki-Zay kampányanyagai árasztják el az oszlopokat, a kandelábereket és minden egyéb létező felületet. Egy biztos: Márki-Zay, aki korábban előszeretettel állította magáról, hogy a kampányköltéseivel az utolsó fillérig el tud számolni, ezúttal jól láthatóan meg sem próbálja magát tartani a játék-, azaz a jogszabályokhoz.
Arról is beszámoltunk, már nem csupán a „műtrágyakirály” vörösbáró, Bige László többmilliós támogatásairól hallani az ellenzéki miniszterelnök-jelölt kapcsán, de felmerült, hogy Bajnai Gordon egykori balos kormányfő és titokminisztere, Ficsor Ádám amerikai hátterű cégcsoportja is akár szerepet játszhat a sok százmilliós kampánypénzszórásában. Ez felvetette a külföldi beavatkozás, valamint a tiltott párt- és kampányfinanszírozás kérdését is, nem véletlen, hogy Nacsa Lőrinc, a KDNP frakciószóvivője vasárnap felszólította a baloldal miniszterelnök-jelöltjét, tisztázza, Bajnaiék DatAdat nevű cégcsoportja mennyivel és milyen módon járul hozzá a kampányához.
Nagyon úgy tűnik, hogy miközben a vásárhelyi polgármester képviselő-jelölti ellenfelei lakossági fórumokat tartanak a választókerületben, s jól láthatóan korlátozottabb költségvetésből gazdálkodnak, Márki-Zay a látszatra sem ad; szavakban az átláthatóság és a tisztaság bajnokaként, a jogállamiság élharcosaként hirdeti magát, de magasról tesz a jogszabályokra. Különösen pikáns, hogy amíg balliberális előválasztási győzelmekor a „kicsik forradalmáról” papolt, addig most számolatlanul költi a pénzt a kampányára, már egy magyar átlagfizetés sokszorosát szórta el az elmúlt hetekben. És hol van még a vége?
Illusztráció: Pixabay.com