Márki-Zay kampányát az amerikaiak szervezik

Bajnai Gordon és volt titokminisztere amerikai módszerekkel dolgozó, amerikai hátterű adathalász cégcsoportja gyűjti a vásárhelyiek és a térségben élők adatait, amerikai tévéstáb forgatja Csanádpalotán Márki-Zay Péter kampányvideóját, Amerikából importált marketinges rendezgeti minden egyes lépését amerikás stílusban, miközben méregdrága, egyforma, felmatricázott kampánykisbuszok karavánja járja a választókerületet, és lassan 200 millió forint megy el csak Facebook-hirdetésekre. A jelek szerint az amerikaiak már a spájzban vannak. Ha nem vigyázunk, mi fizetjük a számlát.
Ahogy mondani szokás, Márki-Zay Péter kampányában nemcsak a lóláb lóg ki, hanem maga a ló is, ráadásul egy cowboyjal a hátán: a balliberális jelölt választási hadjáratát minden jel és minden valószínűség szerint amerikai erők szervezik, és vélhetően külföldi pénzek mozgatják.
A baloldal jelöltje a minap maga ismerte el az ATV-ben, hogy a kampányában jelenleg is részt vesz, szerepet vállal a DatAdat, Bajnai Gordon korábbi kormányfő és volt titkosszolgálati minisztere, Ficsor Ádám amerikai hátterű adathalász cége, mely egyébként külföldre viszi, külföldön profilozza a magyar (tehát a vásárhelyi, a makói, a székkutas stb.) választói adatokat. Az Index cikksorozatából kiderült, könnyen megeshet, hogy más is van a „szakmai segítségnyújtás mellett”: még az is felmerülhet, hogy Bajnaiék amerikai hátterű, amerikai baloldali kapcsolatokkal rendelkező, amerikai módszerekkel dolgozó cégcsoportja finanszírozza Márki-Zay kampányköltéseit.
Emlékezetes, az amerikai nagykövetség autóját korábban is sokszor látták a vásárhelyi városháza parkolójában (ha nem politikai szándék húzódik meg emögött, akkor ugyan mi a fenét keresne a vásárhelyi városházán az amerikai diplomácia?), nem véletlen hangzott el az többször is az utóbbi hetek, hónapok lakossági fórumain, hogy az amerikaiak már a kilincset is elkoptatták Márki-Zay irodáján. És viszont, a baloldal miniszterelnök-jelöltje pedig a budapesti amerikai nagykövetségen.

Hogy, hogy nem, a napokban Csanádpalotán egy kampányrendezvényen amerikai tévéstáb forgatta Márki-Zay kampányvideóját, miközben amerikai mintára, az amerikai filmekben megszokott nagyjeleneteket majmolva egyforma, felmatricázott kisbuszokkal járja a baloldali jelölt kampánystábja a vásárhelyi–makói térséget.


Arról nem is beszélve, hogy nyílt titok: Amerikából importált marketinges rendezgeti a baloldali politikus minden egyes lépését, naná, hogy amerikás módszerekkel, megkomponált előretapsolással és zászlólengetéssel, tengerentúli művigyorral.

Hogy minden mennyibe kerül, megtippelni sem lehet. Annyi bizonyos, hogy csak a Facebook-hirdetésekre közel 200 millió forintot égetett már el Márki-Zay, és akkor még nem beszéltünk a kampányvideók forgatásáról, az operatőrök, a vágók, a szövegírók, a fotósok és az egyéb marketingarcok munkájáról, mely legalább ekkora vagy még ennél is nagyobb összeg lehet. Azt ugyanis ebben a kampányban már a kutya nem hinné el, amit korábban Márki-Zay állított: lelkes amatőrök önkéntes munkával, pusztán szeretetből építik a kampányát. Kíváncsiak lennénk ugyanis azokra a lelkes amatőrökre, akik Amerikából egy pacsiért és a pusziért eljönnek Csanádpalotára videót forgatni. Ha ehhez hozzávesszük, amit hétvégi cikkeinkben már boncolgattunk, vagyis hogy a hatályos törvényi szabályozás szerint a képviselőjelöltek választási kampánytevékenységével összefüggő kampánykiadásai nem haladhatják meg az 5 millió forintot, akkor bizony arra a következtetésre juthatunk, hogy a tisztességről és transzparenciáról papoló Márki-Zay a jelek szerint tisztességtelen és erkölcstelen módszerekkel akarja megszerezni a hatalmat. Merthogy a vak is látja, a jogszabályi felső költséghatár akár 50-100-szorosánál is tarthat már, ami a kampányköltéseit illeti…
Ahogy az életben, úgy a politikában sincs semmi sem ingyen, az amerikai támogatók ha nem is pénzben, de valahogyan megkérik majd a munka, a befektetés árát. A Bajnaiék által működtetett, amerikai hátterű cégcsoport vagy az amerikai diplomácia nemcsak a kampányban fog majd tanácsot adni, hanem egy esetleges győzelmet követően is. Legfeljebb ezek a tanácsok már nem a választható kategóriába esnek, hanem utasításként, sőt: parancsként érkeznek. Márki-Zay jól láthatóan elkötelezte, jó előre eladta magát. Az a kérdés, ki fogja ennek az árát megfizetni. Ha megválasztják, akkor attól tartunk: mindannyian.