quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 07. 20. vasárnap
  -  Illés
Makó

Jön a nyári gumik szezonja: Lőkös Nándor osztja meg a legfontosabb tudnivalókat

2022. március 16.

Mikor érdemes lecserélni a téli szettet? Megéri-e használt abroncsot venni, és kiknek lehetnek jók a négyévszakos gumik? Ezeket a kérdéseket is megválaszolja a Lőkös Gumiszerviz üzletvezetője.

– Van egy írott, vagy íratlan szabály, hogyha a napi átlagos hőmérséklet 7 fok felett van, akkor már érdemes váltani nyári gumira, persze figyelembe kell venni, hogy az autósok többsége mikor használja a gépjárművet – osztotta meg a Makó Híradóval Lőkös Nándor, aki már gyermekkorát is a gumiabroncsok között töltötte, hiszen családi vállalkozásuk 1990 óta működik, szervizük a legrégebb óta működő szerviz a városban.

Aki kora hajnalban használja az autót, az még várjon, de aki napközben ül a volán mögé, annak érdemes betartani a 7 fokos cserét, amely náluk március 20-tól szokott lenni, de az időjárás változásával egyre jobban kitolódik későbbre.

– Ha van külön szettünk, akkor ellenőriztessük egy erre szakosodott szervizben a gumiabroncsok állapotát, korát, kopottságát! – hangsúlyozta Lőkös Nándor, aki aláhúzta: a jogszabály szerint a minimális profilmélység 1,6 milliméter, a 75 centiméternél kisebb átmérőjű abroncsok esetében, személyautóknál.

– A tapasztalat azt mutatja, és a vezető gumiabroncs gyártók is azt mondják, hogy a minimális profilmélysége egy nyári guminak 3 milliméternek kell lennie, ezt több abroncsnál is már jelölik, vannak márkák, amin van jelölés az 1,6 milliméternél és a 3 milliméternél, ezt vegyük figyelembe! – hívta fel a figyelmet, továbbá hozzátette: mindezt egyenletes kopás esetében nézzük, így több helyen kell mérni a profilmélységet: a két szélén, a közepén, illetve körbe az abroncson.

Nem mindegy a gumiabroncsok életkora sem: egy nyári gumi maximálisan 7-8 évig használható, azonban a vezető gumiabroncs gyártók 5 évre ajánlják, de a tapasztalat azt mutatja, hogy ennél később cserélik, azonban a téli gumit nem érdemes fent hagyni nyáron is.

– Nem gazdaságos nyáron téli gumival járni, ugyanis zajosabb, nagyobb a fékútja, és nagyobb az üzemanyagfogyasztás is, valamint hamarabb elkopik – hívta fel a figyelmet Lőkös Nándor

Érdeklődésünkre elmondta, egyre többen vásárolnak új gumiabroncsot, hiszen jó állapotú, fiatal használt gumit nehéz találni a piacon megbízható forrásból.

– Jellemzőbb, hogy most már új gumiabroncsot vásárolnak az emberek, azonban nagyon árérzékeny a piac, számít az ár is, de azt mondom, hogy ne az alapján döntsünk, hanem kérjük ki szakértő véleményét, vagy keressünk fel egy gumiszervizt! – emelte ki.

Vannak, akik a négyévszakos gumi mellett teszik le a voksukat – ezeknek mintázata télies, keveréke nyárias, ezt azoknak ajánlják, akik keveset és a városban használják az autót.

Nyári, négyévszakos és téli gumi egymás mellett

– A gépjárművet mindig a gyártó által meghatározott mérettel szereljük, a legtöbb autóban ez fel van tüntetve egy címkén a karosszérián, vagy a kézikönyvben, és a légnyomás is ott szerepel. Eltérő méretnél azonban más a légnyomás! Persze attól is függ, hány személyt szállít egy gépjármű, annak megfelelően kell beállítani – osztotta meg az üzletvezető, aki a hamarosan lekerülő téli gumik tárolása kapcsán is megosztott egy-két tanácsot.

Érdemes zárt, száraz, hűvös, napfénytől és fagytól védett helyen tárolni a gumikat, amiket célszerű elrakás előtt letakarítani, kiszedegetni belőle a kavicsokat, figyelve arra, hogy meg ne sértsük a futófelületet, illetve gumiápolót is használhatunk az abroncsok élettartamának megnövelésére.