Lázár: a következő négy év egyik legfontosabb feladata az algyői híd bővítése és felújítása

Ez is választások tétje: ha egy vidéket, így a Debrecen-Szeged tengelyt erősítő kormánya, és nem egy Budapestországot építő vezetése lesz-e Magyarországnak, akkor a következő években elindulhat a 2 x 2 sávos algyői híd kialakítása.
Lázár János felidézte, 4 évvel ezelőtt, több dél-alföldi képviselőtársával és polgármesterekkel közösen azt javasolta a kormánynak, erősítsék a Szeged-Debrecen tengelyt. Debrecen a következő évtizedek nagy nyertese, a Kelet-Közép-Magyarországi régió központja, fővárosa lehet. Jelenleg az ország legnagyobb ipari beruházást készítik elő Debrecenben, ahol BMW gyár épül. Társadalmi, oktatási és gazdasági érdekünk is az, hogy erősödjön a Szeged-Debrecen tengely. Ennek egyik eleme a déli vasút visszaépítése a Nagyvárad-Debrecen-Békéscsaba-Szeged-Szabadka-Baja-Pécs vonalon. A másik, a 47-es út felújítása és négysávosítása – mondta Lázár.
Emlékeztetett, Szeged és Vásárhely között hosszú küzdelemnek köszönhetően négysávos az út, Vásárhely és Mezőberény között pedig egy nagy teherbírású út létesült. A kormány két döntésének értelmében támogatásban részesül a déli-vasút megújítása – ennek jegyében jelenleg is zajlik a Szeged-Szabadka vonal visszaépítése.
A 47-es főút négysávosításának programjában pedig előkelő helyre került az algyői Tisza-híd felújítása és négysávúsítása. A hídon naponta 15 ezer jármű halad át, ez egy évtized múlva a szakértől számításai alapján 25 ezerre nőhet. Ezt a terhelést ez a híd nem bírja, sok a baleset, a rendszeres felújítások pedig számottevően lassítják a forgalmat. Ezért a híd mellé egy új híd épül, a régi pedig felújításra kerül. Mindemellé egy 3,5 kilométeres kerékpárút is épül – emelte ki az országgyűlési képviselő.
A tervezés megkezdődött, a jelenlegi szabályozási rendszer alapján pedig 2024-ben megkezdődhet a híd építése.

Felidézte, 2002-ig megépült a 47-es 4 sávja Vásárhelytől és Szegedtől kezdődően egy szakaszon, majd 7 évet kellett arra várni, a Megyes-Gyurcsány-Bajnai kormányok idején, hogy be is fejeződjön a két város közötti négysávúsítás. 7 évig büntették a baloldali kormányok Vásárhelyt, ami alatt rengeteg, sokszor halálos kimenetelű baleset volt a megmaradt szakaszon. Hangsúlyozta, a választás tétje, hogy egy vidéket fejlesztő kormányt, vagy egy újra csak Budapestországot építőt segítenek-e a polgárok kormányra.
Lázár János hozzátette, azt fogja kérni, a híd két lábánál, tehát a Nagyfai leágazásnál, valamint a Halászcsárdánál is új csomópont tegye biztonságossá a közlekedést. A térséget érintően szintén fontos beruházás, hogy 47-esen Székkutasnál elkerülő út épül.

Végre négysávossá válhat az algyői híd is!
Lázár János egyik újabb gigaprojektje léphet előre a következő időszakban. A közlekedők régi problémáját oldhatja meg az algyői híd négysávosítása.
fotók: Gémes Sándor