Új utak és kerékpárutak épülhetnek Vásárhely és Makó térségében

Lázár János, a Fidesz-KDNP országgyűlési képviselőjelöltje a napokban nyilvánosságra hozott részletes választókerületi programjában ismertette a nagyszabású fejlesztési terveket.
Magyarországon az elmúlt évszázadban aránytalanul több fejlesztési forrás jutott a fővárosnak, mint a vidék Magyarországának. Különösen hátrányos helyzetbe kerültek a kisvárosok, a községek és a falvak. 2010 óta szerencsére a magyar vidék is komolyabb támogatást kap, mint korábban, de az évtizedes igazságtalanságok még ma is éreztetik a hatásukat, itt a Dél-Alföldön is – fogalmaz Lázár János, a Fidesz-KDNP országgyűlési képviselője, képviselőjelöltje. A honatya kiemeli: a vidék fölvirágoztatása a jelenlegi helyzetben az egész országnak az érdeke lenne.
„A vidék még mindig kiaknázatlan lehetőség Magyarország számára. Ezért valljuk a jobboldalon azt, hogy most a vidék jön!” – üzeni az április 3-i választás kapcsán.
Lázár János – mint megjegyzi – rendkívül büszke rá, hogy részt vehetett annak a történelmi léptékű vidékfejlesztési programnak a kidolgozásában, amelyet Magyarország kormánya indít a következő években. Ennek köszönhetően mintegy 9000 milliárd forint áll majd a rendelkezésre ahhoz, hogy Budapestország után végre a magyar vidéket lehessen fejleszteni. Lázár ehhez kapcsolódva hirdette meg a vidékfejlesztés öt pontját, bemutatván, mely területeken van szükség leginkább előrelépésre, s mely pillérekre szeretne ő is építkezni a következő években Vásárhely és Makó térségében. Az öt pontban kiemelt helyet kap a mobilitás, a közlekedés fejlesztése. Jobb közlekedésre van szükség a településeken és a települések között, illetve a járási és a megyeközpontok felé – olvasható a programban.
„Az infrastruktúra fejlesztésével és a mainál jobb tömegközlekedési megoldásokkal közelebb kell hoznunk a vidéki emberekhez a vonzó és nélkülözhetetlen szolgáltatásokat. Út- és kerékpárút-építésre, vasútfejlesztésre és újabb tram-train-beruházásokra van szükség vidéken, illetve olyan buszmenetrendre, ami jobban illeszkedik a kistelepülésen élők igényeihez” – vázolja a képviselőjelölt.
Vasárnapi cikkünkben már megírtuk: a fideszes politikus egyik újabb gigaprojektje léphet előre a következő időszakban, mégpedig a 47-es út négysávosításának kiterjesztése Szegedtől Debrecenig. Ennek első lépéseként a közlekedőt régi problémáját megoldva végre kétszer kétsávossá bővülhet az algyői Tisza-híd is. Emellé pedig megépül a székkutasi elkerülő a 47-es út kiszélesítésével párhuzamosan!
Ami pedig Lázár további elképzeléseit, ígéreteit illeti, a Fidesz-KDNP képviselőjelöltjének választókerületi programjában az szerepel: az ő koordinálásával új út épül Óföldeák és Maroslele, Hódmezővásárhely és Maroslele, illetve Hódmezővásárhely és Szentes között, s megújul a régi 43-as az országhatárig, valamint új elkerülő utat kap Makó is. Természetesen a kerékpárutakra is odafigyel: a Csanádpalota-Pitvaros-Mezőhegyes vonalon, illetve Makó és Földeák között építene kerékpárutat, de ugyancsak bicikliúttal kötné össze Pitvarost Csanádalbertivel, Ambrózfalvával és Nagyérrel.

Végre négysávossá válhat az algyői híd is!
Lázár János egyik újabb gigaprojektje léphet előre a következő időszakban. A közlekedők régi problémáját oldhatja meg az algyői híd négysávosítása.