quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 07. 18. péntek
  -  Frigyes
Makó

Új utak és kerékpárutak épülhetnek Vásárhely és Makó térségében

2022. március 07.

Lázár János, a Fidesz-KDNP országgyűlési képviselőjelöltje a napokban nyilvánosságra hozott részletes választókerületi programjában ismertette a nagyszabású fejlesztési terveket.

Magyarországon az elmúlt évszázadban aránytalanul több fejlesztési forrás jutott a fővárosnak, mint a vidék Magyarországának. Különösen hátrányos helyzetbe kerültek a kisvárosok, a községek és a falvak. 2010 óta szerencsére a magyar vidék is komolyabb támogatást kap, mint korábban, de az évtizedes igazságtalanságok még ma is éreztetik a hatásukat, itt a Dél-Alföldön is – fogalmaz Lázár János, a Fidesz-KDNP országgyűlési képviselője, képviselőjelöltje. A honatya kiemeli: a vidék fölvirágoztatása a jelenlegi helyzetben az egész országnak az érdeke lenne.

„A vidék még mindig kiaknázatlan lehetőség Magyarország számára. Ezért valljuk a jobboldalon azt, hogy most a vidék jön!” – üzeni az április 3-i választás kapcsán.

Lázár János – mint megjegyzi – rendkívül büszke rá, hogy részt vehetett annak a történelmi léptékű vidékfejlesztési programnak a kidolgozásában, amelyet Magyarország kormánya indít a következő években. Ennek köszönhetően mintegy 9000 milliárd forint áll majd a rendelkezésre ahhoz, hogy Budapestország után végre a magyar vidéket lehessen fejleszteni. Lázár ehhez kapcsolódva hirdette meg a vidékfejlesztés öt pontját, bemutatván, mely területeken van szükség leginkább előrelépésre, s mely pillérekre szeretne ő is építkezni a következő években Vásárhely és Makó térségében. Az öt pontban kiemelt helyet kap a mobilitás, a közlekedés fejlesztése. Jobb közlekedésre van szükség a településeken és a települések között, illetve a járási és a megyeközpontok felé – olvasható a programban.

„Az infrastruktúra fejlesztésével és a mainál jobb tömegközlekedési megoldásokkal közelebb kell hoznunk a vidéki emberekhez a vonzó és nélkülözhetetlen szolgáltatásokat. Út- és kerékpárút-építésre, vasútfejlesztésre és újabb tram-train-beruházásokra van szükség vidéken, illetve olyan buszmenetrendre, ami jobban illeszkedik a kistelepülésen élők igényeihez” – vázolja a képviselőjelölt.

Vasárnapi cikkünkben már megírtuk: a fideszes politikus egyik újabb gigaprojektje léphet előre a következő időszakban, mégpedig a 47-es út négysávosításának kiterjesztése Szegedtől Debrecenig. Ennek első lépéseként a közlekedőt régi problémáját megoldva végre kétszer kétsávossá bővülhet az algyői Tisza-híd is. Emellé pedig megépül a székkutasi elkerülő a 47-es út kiszélesítésével párhuzamosan!

Ami pedig Lázár további elképzeléseit, ígéreteit illeti, a Fidesz-KDNP képviselőjelöltjének választókerületi programjában az szerepel: az ő koordinálásával új út épül Óföldeák és Maroslele, Hódmezővásárhely és Maroslele, illetve Hódmezővásárhely és Szentes között, s megújul a régi 43-as az országhatárig, valamint új elkerülő utat kap Makó is. Természetesen a kerékpárutakra is odafigyel: a Csanádpalota-Pitvaros-Mezőhegyes vonalon, illetve Makó és Földeák között építene kerékpárutat, de ugyancsak bicikliúttal kötné össze Pitvarost Csanádalbertivel, Ambrózfalvával és Nagyérrel.

Forrás: Promenád24