Zajlik a finomhangolás, továbbra is népszerűek a tram-train szerelvények

November vége óta zajlik a tram-train próbaüzeme, mely továbbra is töretlen népszerűséggel, menetrendszerűen közlekedik Hódmezővásárhely és Szeged között. Mucsi László projekttanácsadó a Rádió 7-nek elmondta, jelenleg a szerelvények finomhangolásán dolgoznak.
Mivel a tram-train egy teljesen új közlekedési eszköz Magyarországon, a helyi feltételeknek megfelelően kell beüzemelnünk, beszabályoznunk a járműveket, ami bizonyos időt vesz igénybe
– hangsúlyozta a projekttanácsadó, aki hozzátette: a tram-trainen lévő számítógépek folyamatosan kommunikálnak a vasúti pálya mellett elhelyezett eszközökkel.
A szakember azt is elmondta, a futásteljesítmény javítása érdekében ugyancsak zajlanak a vizsgálatok.
Most ezért is ment fel az egyik jármű Budapestre, hogy a kerékprofilon különböző vizsgálatokat végezzenek. A futásteljesítmény javítása miatt a futóműveket is beállítják, hogy a szerelvények később a nyílt pályán a 100 km/órát is el tudják érni
– fejtette ki a projekttanácsadó.
Mucsi László emlékeztetett: a vasútvillamos január óta csütörtök, péntek és szombat éjszaka is óránként közlekedik a két város között, jelentősen megkönnyítve ezzel a fiatalok szórakozását, de történtek járatsűrítések a reggeli és délutáni csúcsidőben is.
Népszerűek a szerelvények, szinte alig van ülőhely, sokan állva közlekednek
– árulta el Mucsi László, aki szerint a tram-train egyik legnagyobb előnye, hogy a két belvárost átszállás nélkül lehet megközelíteni.