quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Szerintünk

Márki-Zaynak nem számít a pénz – a csapból is ő folyik a kampányban

2022. február 03.

Az 55 millió forintos Facebook-reklám csak a jéghegy csúcsa. Márki-Zay beindította a gőzhengert, teljes pályás letámadással nyomul a Csongrád-Csanád megyei 4-es választókerület választási kampányában. Tőkeerős baloldali támogatóinak köszönhetően pénz, paripa és fegyver bőven a rendelkezésére áll. Még az országos „függetlenobjektív” sajtó is látványosan alányúl. Új elem, hogy a balliberális hírportál, a 24.hu targetált, azaz célzott Facebook-hirdetésekkel tolja térségünkben az ellenzéki politikust.

Ahogy arról a napokban beszámoltunk, immár 55 millió forintot égetett el saját maga reklámozására, politikai kampányhirdetéseire a Facebookon Márki-Zay Péter. A balliberális politikus jól láthatóan elképesztő erőket mozgósít a kampányára, úgy tűnik, ez az 55 millió csupán csepp a tengerben: az országos baloldali sajtóorgánumoktól kezdve helyi – értelemszerűen a polgármesterhez kötődő – Facebook-közösségekig bezárólag mindent annak a célnak a szolgálatába igyekszik állítani, hogy április 3-áig megdolgozzák, meggyőzzék a vásárhelyi – no meg a térségben élő – választókat. Például elhitessék velük, hogy az elmúlt években látványosan megtorpanó és visszaeső Vásárhely valójában „szabadon fejlődik”. Lásd még: kiprivatizált közétkeztetés, ugyancsak „kiszervezett” Jovány-féle buszszolgáltatás, budibüfé, bódékönyvtár, vízrezgető hangtál, okoszebra vagy pihenőpark egyetlen fával…

Beindult tehát Márki-Zay kommunikációs gőzhengere, szinte számolatlanul ömlik a pénzt a sajtóba, a közösségi médiába. Nagyon úgy tűnik, pénz, paripa és fegyver korlátlanul áll a polgármester rendelkezésére, elég, ha csak az évi százmillióból működő városházi propagandamédiájának „hadegységeire” gondolunk. Aligha túlzás azzal a képpel ábrázolni a Márki-Zay kampányt, hogy – a mögötte felsorakozó, politikai, gazdasági és jogi hasznot remélő tőkeerős, hazai és nemzetközi baloldali „körök” (gondoljunk csak a „műtrágyakirály”, Bige László vagy a bukott balos miniszterelnök, Bajnai Gordon látványos mozgásaira, helyezkedésére!) finanszírozása révén – gyakorlatilag „pótkocsis teherautóval” öntheti a forrásokat a kampányába. Új elem, hogy a „függetlenobjektívnek” álcozott ellenzéki médiumok is beszállnak a Hódmezővásárhely-Makó térségi politikai küzdelembe a választókerületre célzottan meghirdetett cikkeikkel. Több mint érdekes e tekintetben, hogy a balliberális mainstream egyik élharcosa, a 24.hu valamiért fontosnak tartotta, hogy csak most a napokban két, a hódmezővásárhelyi politikáról szóló cikkét is fizetett reklámként terjessze a választókerületben. Az egyik Rapcsák András politikai örökségén keresztül közelít a jelenhez, a másik arról szól, hogy nem lesz vita Lázár János és Márki-Zay Péter között. Erről viszont valamennyi mértékadó helyi és országos orgánum is beszámolt, rendkívül feltűnő tehát, hogy a 24.hu ennek ellenére fizetett hirdetésben próbálja a vásárhelyiek arcába tolni a témát.

Persze ne csodálkozzunk azon, ami most történik, hiszen emlékezhetünk, Márki-Zay közéleti indulásának első pillanatától megérezte a Facebook kínálta lehetőséget, azt, hogy véleményét, csúsztatásait, sejtetéseit és hazugságait tulajdonképpen mindenféle igazolás és hitelesítés nélkül zúdíthatja az emberek nyakába. Emlékezzünk rá, azonnal megindult a Vásárhelyiek a változásért névre hallgató gyűlöletoldal, melyet Márki-Zay „támogatói oldalnak” hazudott, s mely egész pályás letámadást hajtott végre Vásárhelyen azokkal szemben, akik „másként gondolkodtak”, már mint Márki-Zay… Évekbe telt, mire kiderült – mert lebuktak vele! –, hogy a függetlennek, alulról jövő kezdeményezésnek álcázott gyűlöletoldalt a polgármester közvetlen városházi munkatársai, valamint családtagjai (veje) szerkesztik. Lányos zavarában később Márki-Zay már azt is elismerte, ő saját maga hozta létre, a két kis kezével. Addigra már persze a „támogatói oldal” (na persze…) megtette a magáét, elszórta a békétlenség és a gyűlölet magvát a vásárhelyiek között…

Ne legyen kétségünk: az előttünk álló két hónap Márki-Zay-féle dübörgése minden eddiginél komolyabb méretű lesz. Jól érzékelteti ezt a Facebookon eltapsolt 55 millió és a Londonban egy estére 1,3 millió forintért kibérelt luxus rendezvényterem. Márki-Zay immár miniszterelnök-jelöltként kiemelten számíthat az országos baloldali sajtó támogatására is, a csapból is ő fog folyni. Ráadásul úgy, hogy bármit állít, bármekkora hazugságokat hord össze Vásárhelyről (lásd például: fideszes képviselő ellen sem fogadott el méltatlansági indítványt az általa vezetett közgyűlés vagy kampányfuvarosa, Jovány Gyula korábban a tram-train vezérigazgatója volt…), azokat az országos média értelemszerűen nem tudja vagy nem (is) akarja – különösen az adott pillanatban – ellenőrizni, cáfolni.

Kőkemény két hónap következik. A jelek szerint Márki-Zay Péternek a hatalomért folytatott törtetésben semmi sem drága. Ha tetszik: nyomulása nem ismer sem Istent, sem embert…