Márki-Zaynak nem számít a pénz – a csapból is ő folyik a kampányban

Az 55 millió forintos Facebook-reklám csak a jéghegy csúcsa. Márki-Zay beindította a gőzhengert, teljes pályás letámadással nyomul a Csongrád-Csanád megyei 4-es választókerület választási kampányában. Tőkeerős baloldali támogatóinak köszönhetően pénz, paripa és fegyver bőven a rendelkezésére áll. Még az országos „függetlenobjektív” sajtó is látványosan alányúl. Új elem, hogy a balliberális hírportál, a 24.hu targetált, azaz célzott Facebook-hirdetésekkel tolja térségünkben az ellenzéki politikust.
Ahogy arról a napokban beszámoltunk, immár 55 millió forintot égetett el saját maga reklámozására, politikai kampányhirdetéseire a Facebookon Márki-Zay Péter. A balliberális politikus jól láthatóan elképesztő erőket mozgósít a kampányára, úgy tűnik, ez az 55 millió csupán csepp a tengerben: az országos baloldali sajtóorgánumoktól kezdve helyi – értelemszerűen a polgármesterhez kötődő – Facebook-közösségekig bezárólag mindent annak a célnak a szolgálatába igyekszik állítani, hogy április 3-áig megdolgozzák, meggyőzzék a vásárhelyi – no meg a térségben élő – választókat. Például elhitessék velük, hogy az elmúlt években látványosan megtorpanó és visszaeső Vásárhely valójában „szabadon fejlődik”. Lásd még: kiprivatizált közétkeztetés, ugyancsak „kiszervezett” Jovány-féle buszszolgáltatás, budibüfé, bódékönyvtár, vízrezgető hangtál, okoszebra vagy pihenőpark egyetlen fával…
Beindult tehát Márki-Zay kommunikációs gőzhengere, szinte számolatlanul ömlik a pénzt a sajtóba, a közösségi médiába. Nagyon úgy tűnik, pénz, paripa és fegyver korlátlanul áll a polgármester rendelkezésére, elég, ha csak az évi százmillióból működő városházi propagandamédiájának „hadegységeire” gondolunk. Aligha túlzás azzal a képpel ábrázolni a Márki-Zay kampányt, hogy – a mögötte felsorakozó, politikai, gazdasági és jogi hasznot remélő tőkeerős, hazai és nemzetközi baloldali „körök” (gondoljunk csak a „műtrágyakirály”, Bige László vagy a bukott balos miniszterelnök, Bajnai Gordon látványos mozgásaira, helyezkedésére!) finanszírozása révén – gyakorlatilag „pótkocsis teherautóval” öntheti a forrásokat a kampányába. Új elem, hogy a „függetlenobjektívnek” álcozott ellenzéki médiumok is beszállnak a Hódmezővásárhely-Makó térségi politikai küzdelembe a választókerületre célzottan meghirdetett cikkeikkel. Több mint érdekes e tekintetben, hogy a balliberális mainstream egyik élharcosa, a 24.hu valamiért fontosnak tartotta, hogy csak most a napokban két, a hódmezővásárhelyi politikáról szóló cikkét is fizetett reklámként terjessze a választókerületben. Az egyik Rapcsák András politikai örökségén keresztül közelít a jelenhez, a másik arról szól, hogy nem lesz vita Lázár János és Márki-Zay Péter között. Erről viszont valamennyi mértékadó helyi és országos orgánum is beszámolt, rendkívül feltűnő tehát, hogy a 24.hu ennek ellenére fizetett hirdetésben próbálja a vásárhelyiek arcába tolni a témát.

Persze ne csodálkozzunk azon, ami most történik, hiszen emlékezhetünk, Márki-Zay közéleti indulásának első pillanatától megérezte a Facebook kínálta lehetőséget, azt, hogy véleményét, csúsztatásait, sejtetéseit és hazugságait tulajdonképpen mindenféle igazolás és hitelesítés nélkül zúdíthatja az emberek nyakába. Emlékezzünk rá, azonnal megindult a Vásárhelyiek a változásért névre hallgató gyűlöletoldal, melyet Márki-Zay „támogatói oldalnak” hazudott, s mely egész pályás letámadást hajtott végre Vásárhelyen azokkal szemben, akik „másként gondolkodtak”, már mint Márki-Zay… Évekbe telt, mire kiderült – mert lebuktak vele! –, hogy a függetlennek, alulról jövő kezdeményezésnek álcázott gyűlöletoldalt a polgármester közvetlen városházi munkatársai, valamint családtagjai (veje) szerkesztik. Lányos zavarában később Márki-Zay már azt is elismerte, ő saját maga hozta létre, a két kis kezével. Addigra már persze a „támogatói oldal” (na persze…) megtette a magáét, elszórta a békétlenség és a gyűlölet magvát a vásárhelyiek között…
Ne legyen kétségünk: az előttünk álló két hónap Márki-Zay-féle dübörgése minden eddiginél komolyabb méretű lesz. Jól érzékelteti ezt a Facebookon eltapsolt 55 millió és a Londonban egy estére 1,3 millió forintért kibérelt luxus rendezvényterem. Márki-Zay immár miniszterelnök-jelöltként kiemelten számíthat az országos baloldali sajtó támogatására is, a csapból is ő fog folyni. Ráadásul úgy, hogy bármit állít, bármekkora hazugságokat hord össze Vásárhelyről (lásd például: fideszes képviselő ellen sem fogadott el méltatlansági indítványt az általa vezetett közgyűlés vagy kampányfuvarosa, Jovány Gyula korábban a tram-train vezérigazgatója volt…), azokat az országos média értelemszerűen nem tudja vagy nem (is) akarja – különösen az adott pillanatban – ellenőrizni, cáfolni.
Kőkemény két hónap következik. A jelek szerint Márki-Zay Péternek a hatalomért folytatott törtetésben semmi sem drága. Ha tetszik: nyomulása nem ismer sem Istent, sem embert…