A tehetséggondozás mellett a hitélettel kapcsolatos programokban is bővelkedett a félév a Lisztben

A Domonkos nővérek Liszt Ferenc Ének-zenei Általános Iskolájában bár gőzerővel készülnek a Valahol Európában című musical bemutatására, a hitélet és hittan is hatalmas szerepet kapott az első félévben az intézményben, és ebbe nemcsak Lisztes diákokat vontak be.
A Mária Valéria Keresztyén Óvodával is volt közös program.
„A diákok felé igyekeztünk fokozatosan bevezetni a hitéleti eseményeket, a korosztálynak megfelelő módszerekkel, inkább a meghívásra, megszerettetésre figyelve. A kollégák támogatólag álltak a nővérek mellé, sok esetben jó ötleteikkel tovább is fejlesztették és vitték a felvetéseket” – ismertette lapunkkal Magyar Andrea, az iskola igazgatója.
Kiemelte, hitéleti programjaik közül szinte mind megvalósult a járvány ellenére is: az idén is hirdettek városi rajzversenyt, most Szent József és a Család évéhez kapcsolódóan, amelyre a tavalyi évhez hasonlóan most is sokan jelentkeztek a város óvodái és iskoláiból.

November végén az 1-2. évfolyamos tanulók családjaival adventi koszorúkötést tartottak, amelyre meghívták a Mária Valéria Óvoda hozzájuk készülő kisgyermekeinek családját.
Az adventi időszakban pedig a Szent István templom adott helyet a gyertyagyújtások számára.
Magyar Andrea hozzátette, új kezdeményezés volt az adventi vásár, amely a szülői közösség összefogásának köszönhetően valósulhatott meg. Emellett Szent Miklós napját is szeretetteljesen megtartották: a Mikulás érkezésén túl kézművesfoglakozással és délutáni osztályprogramokkal színesítették a napot – tudtuk meg.

„Szeretnénk ránevelni tanulóinkat arra, hogy ajándékot nem csak kapni, de adni is öröm, és mások segítése által mi is többek lehetünk. Ezért karácsony előtt több jótékonysági akcióban részt vettünk (Mosolymanó, stb.).” – ismertette az igazgató.
Emellett diákönkormányzat (DÖK) is számos programmal gazdagította a diákok hétköznapjait. Kiemelkedő szervezés volt az október-november hónapokban meghirdetett Jó farkas verseny, amely célja egyrészt az osztályközösségek építése, összetartozás erősítése, másrészt a tanulmányi munkára való ösztönzése volt. A kétfordulós verseny során az osztályok eredményeit havi szinten összegezték, heti és napi feladatokkal tették izgalmassá a célkitűzésüket, amelynek eredményeképpen egy osztály kapott jutalmat.
A Mária Valéria Óvoda és a Liszt kéz a kézben járnak
„A félév során a közös fenntartásban lévő Mária Valéria óvodával is folyamatos volt az együttműködés, egy fenntartó révén szerettünk volna minél több közös programot és lehetőséget biztosítani az óvodások és szüleik számára, hogy minél jobban megismerjék iskolánkat és a keresztény szellemiség továbbvitelét. A zenei világnap alkalmából tanulóink és énektanáraink tartottak zenei bemutatót az ovisoknak, és az óvoda nagycsoportosai is meglátogatták intézményünket, ahol diákjainkkal együtt kézműves foglalkozáson vehettek részt” – részletezte Magyar Andrea.

A félévet sport és városi versenyeken elért sikerek is tarkították
A Liszt tanulói állandó résztvevő a városi tantárgyi és sportversenyeknek. A pandémia miatt sajnos a jelenléti versenyek többsége elmaradt, ezért elsősorban levelező versenyekbe tudtak elsősorban bekapcsolódni. Szerencsére a városi és a megyei sportversenyek, diákolimpiák megrendezésre kerültek, amelyeken több dobogós helyet szereztek a diákok.
„Összességében gazdag és sikeres programokkal zártuk az első félévet, reményeink szerint a következő félév is hasonlóan a tervek szerint fog alakulni sok-sok művészeti és a hitélethez kapcsolódó rendezvénnyel” – zárta gondolatait Magyar Andrea az első félévvel kapcsolatban.
Az első félévet egyébként kiváló eredménnyel teljesítették a diákok.
Az iskola tanulmányi átlaga 4,31, 174 diáknak az átlaga legalább 4,5, és 62 tanuló lett kitűnő.

Magyar Andrea ezzel kapcsolatban még elmondta, az oktatásban olyan feltételeket igyekeznek teremteni, és olyan munkát végezni, hogy a rájuk bízott gyermekek testileg – lelkileg egészséges, felelős közösségi emberként tudjanak élni a mindennapokban. Kiemelt feladatnak tekintik a gyermekekre való személyes odafigyelést, a személyre szabott foglalkozást mind a tehetséggondozás, mind a felzárkóztatás terén. Fontos számukra, hogy a tanulás, a tudás legyen érték a gyerekeknek, és céljuk legyen a minél jobb eredmény elérése.