quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 07. 31. csütörtök
  -  Oszkár
Makó

Varga Mihály: a kormány támogatja a vidéki Magyarország fejlesztési terveinek megvalósítását

2022. január 28.

A vidéki Magyarország fejlesztéseinek támogatásáról beszélt a pénzügyminiszter pénteken a Baranya megyei Komlón, ahol átadták a csaknem egymilliárd forintból felújított buszpályaudvart és annak környezetét.

     Varga Mihály elmondta: Magyarország kormánya figyelt arra az elmúlt évtizedben, hogy a fővároson és vidéki nagyvárosokon kívül a vidéki Magyarország minden települése is kapjon esélyt fejlesztési elképzelései megvalósítására.

    A kormány az operatív programon keresztül ezért is támogatta az előző hét évben 1700 milliárd forinttal a vidéki Magyarország ilyen típusú fejlesztéseit – jegyezte meg.

    Hozzátette: csak tavaly mintegy 480 útszakaszon 1250 kilométernyi út újult meg a vidéki életminőséget javító Magyar falu programnak köszönhetően, míg a Modern városok program 4000 milliárd forintnyi forrást biztosít a kiemelt megyei jogú városok és települések fejlesztésére.

    A mecseki város központi részén álló létesítmény megújítását, környezetének fejlesztését a Területi és településfejlesztési operatív program (TOP) keretéből, a Pénzügyminisztérium támogatásából és az üzemeltető Volánbusz Zrt. saját forrásából finanszírozták.

    Az emberek életminőségét azok a dolgok határozzák meg, amelyeket nap, mint nap használnak. Ha pedig ezek komfortosak, fejlettek és ellátják funkciójukat, akkor meg tudják határozni egy település lakóinak az életét, a település életképességét, lakosságmegtartó erejét – jelentette ki a pénzügyminiszter.

    Hozzátette: a helyi gazdaság élénkítése, a lakásépítési programok támogatása, az útfelújítások, az iskola- és bölcsődefelújítások mind azt a célt szolgálják, hogy a helyiek helyben, jó minőségben, boldogan élhessék le életüket.

    Magyarország akkor lehet erős, ha minél több olyan fejlődőképes, életerős településsel rendelkezik, amely boldogulást és jobb életminőséget tud kínálni a lakóinak – szögezte le, éppen ezért létkérdésnek nevezve e települések fejlesztését.

    A politikus szerint Komló kiváló példája annak, hogy jól átgondolt fejlesztési programmal, gazdasági elképzelésekkel, miként tud a fejlődés útjára lépni egy nehéz sorsú település.

    Hoppál Péter (Fidesz), Komló országgyűlési képviselője kiemelte, a buszpályaudvar és környezetének fejlesztése a város elmúlt négy évének legnagyobb beruházása, ugyanakkor sok más fejlesztés is történt a településen. Új iparterületek nyíltak meg, új üzemek kezdték meg a működésüket, új buszok szolgálják a közösségi közlekedést, utak, utcák újultak meg, komfortossá vált a vásárcsarnok és a piac, miközben a helyi munkanélküliségi ráta tíz év alatt 27-ről 7 százalékra csökkent – sorolta.

    Polics József (Fidesz-KDNP), komlói polgármester úgy fogalmazott: a közel egymilliárdos, teljes egészében állami források segítségével megvalósult beruházás – a többi komlói fejlesztéssel együtt – annak a szimbóluma, hogy ha egy településnek van terve, akkor az meghozza az eredményeket is.

    Pafféri Zoltán, a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója arról beszélt, a társaság korábban 1700 jármű vásárlásával fiatalította flottáját, tervei szerint pedig további 1000 buszt fognak vásárolni. A fejlesztésekkel nyolc évre csökkenhet járműveik átlagéletkora, és pár év alatt megvalósulhat a buszok 40 százalékának újra cserélése.

    Komlóról elmondta, hogy a városban közlekedő buszpark egy része megújult, továbbá a menetrendet a közlekedők igényeinek megfelelően alakították át, így vonalbővítést is végrehajtottak.

    A sajtó részére megküldött összegzés szerint a helyi és helyközi járatokat kiszolgáló, hatvanas években épült komlói buszpályaudvaron az átalakításnak köszönhetően csökkent a buszok várakozási ideje, a buszpályaudvar több helyközi járat fogadására lett képes.

    A fejlesztések részeként megújultak a környező burkolt és zöldfelületek, akadálymentes gyalogutakkal, padokkal, nyírt gyeppel, ültetett fákkal és virágágyásokkal gazdagodott a létesítmény környezete, míg a közlekedőket korszerű utastájékoztatási rendszer szolgálja.

    A Volánbusz tavaly decemberben közölte, hogy Komlón négy új, Volvo 8900-as típusú, 95 férőhelyes, alacsony belépésű, szóló kivitelű, légkondicionált, elektronikus utastájékoztatási rendszerrel, fedélzeti kamerarendszerrel, USB-töltőpontokkal felszerelt buszt állított forgalomba.

Forrás: MTI