quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 08. 02. szombat
  -  Lehel
Makó

Több mint 200-an szólnak, hogy gond van, az önkormányzat mégis hallgat

2022. január 23.

Süket fülekre találtunk?

Megkerestük a Makói Önkormányzatot azzal kapcsolatban, ők mit gondolnak arról a kommentáradatról, ami a beláthatatlan makói kereszteződéseket veszi sorra. Egyelőre nem reagáltak a kérdéseinkre. A Magyar Közút Nzrt. viszont igen. Igaz hozzájuk csak néhány útrész tartozik. Közöttük van a két legtöbbet emlegetett is, a Megyeház- Rákóczi és a Lonovics-Szegedi utcai kereszteződések.

A Pécsi Norbert Sándor, kommunikációs osztályvezető készségesen válaszolt kérdéseinkre, kiemelve azt, hogy mi az, ami hozzájuk, és mi az, ami a helyi önkormányzat, vagy a lakosok felelőssége, feladatta lenne az ügyben:

„Társaságunk Makó átkelési szakaszán a Szegedi, Megyeház, Aradi, továbbá Lonovics, Kossuth, Vásárhelyi, Úri, Királyhegyesi utakat, utcák üzemeltetési és fenntartási feladatait látja el. Általános esetben lakott területen az utakat a kiemelt szegélytől kiemelt szegélyig, annak hiányában a padkák széléig kezeljük.

Ezért lakott területen a növényzet gondozása, karbantartása elsősorban az önkormányzat feladata, az ezzel kapcsolatos észrevételeket is az önkormányzathoz kell eljuttatni. A növényzet eltávolítása engedélyköteles tevékenység, a cikkben szereplő növényeket pedig általában az ingatlan tulajdonosok telepítették, így azok eltávolítása a jobb láthatóság érdekében további nehézséget okozhat.”- összegezte az osztályvezető.

Válaszában kiemelte: „a hivatkozott csomópontokban az elsőbbségszabályzás, a forgalmi rend oly módon van kialakítva, hogy a gépjárművezetők a megfelelő sebesség megválasztásával vagy megállással időben meggyőződhetnek arról, hogy mikor biztonságos a védett útra rákanyarodni. Forgalmi rend felülvizsgálatot társaságunk az országos közutak esetében meghatározott gyakoriság szerint, társszervek bevonásával (mint Útügyi Hatóság, Rendőrség, Önkormányzat) végez és amennyiben indokolt, intézkedik a balesetveszélyesnek ítélt helyszíneken a szükséges beavatkozásokról.”

A válasz tartalmaz még egy szakaszt, ami az egyéni felelősség kérdésére utal:

„A KSH és saját nyilvántartásunk adatai alapján a Szegedi út- Lonovics sugárút csomópontjának környezetében az elmúlt 3 évben 4 személyi sérüléssel járó baleset történt, 2 esetben személygépjárművek ütközése, másik 2 esetben pedig gyalogos elütése történt. Sajnos egyre gyakrabban fordul elő, hogy a járművezetők a gyalogosok részére nem adják meg az elsőbbséget, ezért ennél a csomópontnál a kijelölt gyalogátkelőhely táblákat lecseréltük fluor neon sárga kerettel ellátott táblákra a jobb észlelhetőség érdekében. Általánosságban elmondható tehát, hogy amennyiben a forgalmi rend és az egyéb jelzések helyesen vannak kialakítva, a személyes felelősség jelenthet megoldást a balesetveszélyes helyzetek elkerülésére”- tájékoztatta a Makó Híradót Pécsi Norbert Sándor.

Nem hagyjuk a témát kihűlni, hiszen a jelentőségét mutatja a rengeteg hozzászólás, és vélemény. Hogy a makói önkormányzat vajon miért halogatja a válaszadást, nem tudjuk. Közben naponta érkeznek a visszajelzések a problémás szakaszokról.