Több mint 200-an szólnak, hogy gond van, az önkormányzat mégis hallgat

Süket fülekre találtunk?
Megkerestük a Makói Önkormányzatot azzal kapcsolatban, ők mit gondolnak arról a kommentáradatról, ami a beláthatatlan makói kereszteződéseket veszi sorra. Egyelőre nem reagáltak a kérdéseinkre. A Magyar Közút Nzrt. viszont igen. Igaz hozzájuk csak néhány útrész tartozik. Közöttük van a két legtöbbet emlegetett is, a Megyeház- Rákóczi és a Lonovics-Szegedi utcai kereszteződések.

A Pécsi Norbert Sándor, kommunikációs osztályvezető készségesen válaszolt kérdéseinkre, kiemelve azt, hogy mi az, ami hozzájuk, és mi az, ami a helyi önkormányzat, vagy a lakosok felelőssége, feladatta lenne az ügyben:
„Társaságunk Makó átkelési szakaszán a Szegedi, Megyeház, Aradi, továbbá Lonovics, Kossuth, Vásárhelyi, Úri, Királyhegyesi utakat, utcák üzemeltetési és fenntartási feladatait látja el. Általános esetben lakott területen az utakat a kiemelt szegélytől kiemelt szegélyig, annak hiányában a padkák széléig kezeljük.
Ezért lakott területen a növényzet gondozása, karbantartása elsősorban az önkormányzat feladata, az ezzel kapcsolatos észrevételeket is az önkormányzathoz kell eljuttatni. A növényzet eltávolítása engedélyköteles tevékenység, a cikkben szereplő növényeket pedig általában az ingatlan tulajdonosok telepítették, így azok eltávolítása a jobb láthatóság érdekében további nehézséget okozhat.”- összegezte az osztályvezető.

Válaszában kiemelte: „a hivatkozott csomópontokban az elsőbbségszabályzás, a forgalmi rend oly módon van kialakítva, hogy a gépjárművezetők a megfelelő sebesség megválasztásával vagy megállással időben meggyőződhetnek arról, hogy mikor biztonságos a védett útra rákanyarodni. Forgalmi rend felülvizsgálatot társaságunk az országos közutak esetében meghatározott gyakoriság szerint, társszervek bevonásával (mint Útügyi Hatóság, Rendőrség, Önkormányzat) végez és amennyiben indokolt, intézkedik a balesetveszélyesnek ítélt helyszíneken a szükséges beavatkozásokról.”
A válasz tartalmaz még egy szakaszt, ami az egyéni felelősség kérdésére utal:
„A KSH és saját nyilvántartásunk adatai alapján a Szegedi út- Lonovics sugárút csomópontjának környezetében az elmúlt 3 évben 4 személyi sérüléssel járó baleset történt, 2 esetben személygépjárművek ütközése, másik 2 esetben pedig gyalogos elütése történt. Sajnos egyre gyakrabban fordul elő, hogy a járművezetők a gyalogosok részére nem adják meg az elsőbbséget, ezért ennél a csomópontnál a kijelölt gyalogátkelőhely táblákat lecseréltük fluor neon sárga kerettel ellátott táblákra a jobb észlelhetőség érdekében. Általánosságban elmondható tehát, hogy amennyiben a forgalmi rend és az egyéb jelzések helyesen vannak kialakítva, a személyes felelősség jelenthet megoldást a balesetveszélyes helyzetek elkerülésére”- tájékoztatta a Makó Híradót Pécsi Norbert Sándor.
Nem hagyjuk a témát kihűlni, hiszen a jelentőségét mutatja a rengeteg hozzászólás, és vélemény. Hogy a makói önkormányzat vajon miért halogatja a válaszadást, nem tudjuk. Közben naponta érkeznek a visszajelzések a problémás szakaszokról.