quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 17. csütörtök
  -  Rudolf
Térség

Vasútvillamos: beindult a szegedi megállóvita (FOTÓK)

2022. január 15.

Olvasóink döntő többsége egyetért azzal, hogy érdemes lenne tovább gyorsítani a tram-traint, például a szegedi szakaszon. De hogyan? Mutatjuk!

Számos véleményt, észrevételt kaptunk szerdai cikkünkre, melyben a tram-train utasforgalmi próbaüzemének eddigi tapasztalatait, tanulságait boncolgattuk. Ezek között említettük meg: Szegeden jelenleg 19 perc a városon belüli menetidő, amit mindenféleképpen érdemes lenne rövidíteni. „Értelmetlen és felesleges megállóhelynek tűnik a Pulz utcai, illetve a Bem utcai/Galamb utcai, megfontolandó ezek megszüntetése a menetidő rövidítése érdekében. A cél ugyanis, hogy a két belváros közötti utat 35 perc alatt tegye majd meg a jármű az éles üzemben” – fogalmaztunk.

Úgy tűnik, olvasóink körében élénk vitát váltott ki a vasútvillamos gyorsításának elképzelése. Voltak, akik annak adtak hangot, hogy szerintük nem kellene belenyúlni a jelenlegi, megszokott szegedi vonalba, vagyis nem kellene csökkenteni a megállóhelyek számát, a döntő többség azonban a jelek szerint úgy látja, bizony akadnak olyan megállók, melyeket alig-alig használ valaki, ezért is nyugodtan kihagyhatná azokat a vasútvillamos.

Az egyik ilyen megállóhely a Pulz utca, ahol gyakorlatilag a madár se jár, le- és felszállót is nem nagyon láttak még azok a válaszolók sem, akik napi szinten használják a tram-traint. A szerelvény ugyanakkor egyelőre kötelezően itt is lelassít, megáll, ajtót nyit, amivel időt veszít. A cikkünkben szereplő megállóhelyeket pénteken alaposabban is megnéztük, feltérképeztük, figyelve, hogy mekkora a mozgás. Nos, valóban azt tapasztaltuk, hogy a kvázi felüljáró alatt, a SZVSE-pálya szomszédságában található megállóban élő ember nem száll fel vagy le. Ami persze nem is annyira meglepő, tekintve, hogy akármelyik irányba haladunk, 150-200 méterre van tőle két forgalmas megállóhely, a Rókus vasútállomás (mint a szegedi be-, illetve kilépési pont), valamint a Vásárhelyi Pál utca.

A Pulz utcai megállóhely:

Hasonló a helyzet a Bem utcával a Nagyállomás felé vezető és a Galamb utcával a visszaúton. Mindkét megállóhely közvetlenül a forgalmas Bécsi körút megálló és a Szeged Pályaudvar végállomás között, azok tőszomszédságában helyezkedik el; karnyújtásnyira a vasútállomástól. A Bem utcairól szinte csak be kell kanyarodnia a szerelvénynek a Nagyállomásra, olyannyira egymás mellé helyezték el a két megállót, míg a Galamb utca ugyanígy egyből a Szeged Pályaudvarról történő kikanyarodás után akasztja meg a járatok útját, miközben amúgy hamarosan, 150-200 méterrel később következik a Bécsi körút megálló is. Úgy összegezhetünk tehát, hogy aki Vásárhely felől a Bem utcáig utazik, kényelmesen le tud szállni a Nagyállomáson is, lényegesen hosszabb távot nem kell gyalogolnia, bármi is legyen az úti célja, aki meg a Galamb utcában akarna felszállni, seperc alatt oda tud sétálni a pályaudvarra is, hogy helyet találjon az onnan induló vasútvillamoson.

A Bem utcai megállóhely:

A Galamb utcai megállóhely:

Még egy fontos szempont: a szegedi viszonyokat vizsgálva feltűnő, hogy Hódmezővásárhelyen ennél lényegesen távolabb vannak egymástól a megállóhelyek, tehát a vásárhelyieknek messzebből kell elérniük a tram-traint.

A vita ezzel együtt természetesen nem zárult le, kíváncsiak vagyunk az Ön véleményére is a szegedi megállók ügyéről, kérjük, írja meg észrevételeit, javaslatait a [email protected] e-mail címünkre vagy ezen cikkünk Facebook-posztja alá kommentben!

Fotók: Gémes Sándor