Vasútvillamos: beindult a szegedi megállóvita (FOTÓK)

Olvasóink döntő többsége egyetért azzal, hogy érdemes lenne tovább gyorsítani a tram-traint, például a szegedi szakaszon. De hogyan? Mutatjuk!
Számos véleményt, észrevételt kaptunk szerdai cikkünkre, melyben a tram-train utasforgalmi próbaüzemének eddigi tapasztalatait, tanulságait boncolgattuk. Ezek között említettük meg: Szegeden jelenleg 19 perc a városon belüli menetidő, amit mindenféleképpen érdemes lenne rövidíteni. „Értelmetlen és felesleges megállóhelynek tűnik a Pulz utcai, illetve a Bem utcai/Galamb utcai, megfontolandó ezek megszüntetése a menetidő rövidítése érdekében. A cél ugyanis, hogy a két belváros közötti utat 35 perc alatt tegye majd meg a jármű az éles üzemben” – fogalmaztunk.
Úgy tűnik, olvasóink körében élénk vitát váltott ki a vasútvillamos gyorsításának elképzelése. Voltak, akik annak adtak hangot, hogy szerintük nem kellene belenyúlni a jelenlegi, megszokott szegedi vonalba, vagyis nem kellene csökkenteni a megállóhelyek számát, a döntő többség azonban a jelek szerint úgy látja, bizony akadnak olyan megállók, melyeket alig-alig használ valaki, ezért is nyugodtan kihagyhatná azokat a vasútvillamos.
Az egyik ilyen megállóhely a Pulz utca, ahol gyakorlatilag a madár se jár, le- és felszállót is nem nagyon láttak még azok a válaszolók sem, akik napi szinten használják a tram-traint. A szerelvény ugyanakkor egyelőre kötelezően itt is lelassít, megáll, ajtót nyit, amivel időt veszít. A cikkünkben szereplő megállóhelyeket pénteken alaposabban is megnéztük, feltérképeztük, figyelve, hogy mekkora a mozgás. Nos, valóban azt tapasztaltuk, hogy a kvázi felüljáró alatt, a SZVSE-pálya szomszédságában található megállóban élő ember nem száll fel vagy le. Ami persze nem is annyira meglepő, tekintve, hogy akármelyik irányba haladunk, 150-200 méterre van tőle két forgalmas megállóhely, a Rókus vasútállomás (mint a szegedi be-, illetve kilépési pont), valamint a Vásárhelyi Pál utca.
A Pulz utcai megállóhely:
Hasonló a helyzet a Bem utcával a Nagyállomás felé vezető és a Galamb utcával a visszaúton. Mindkét megállóhely közvetlenül a forgalmas Bécsi körút megálló és a Szeged Pályaudvar végállomás között, azok tőszomszédságában helyezkedik el; karnyújtásnyira a vasútállomástól. A Bem utcairól szinte csak be kell kanyarodnia a szerelvénynek a Nagyállomásra, olyannyira egymás mellé helyezték el a két megállót, míg a Galamb utca ugyanígy egyből a Szeged Pályaudvarról történő kikanyarodás után akasztja meg a járatok útját, miközben amúgy hamarosan, 150-200 méterrel később következik a Bécsi körút megálló is. Úgy összegezhetünk tehát, hogy aki Vásárhely felől a Bem utcáig utazik, kényelmesen le tud szállni a Nagyállomáson is, lényegesen hosszabb távot nem kell gyalogolnia, bármi is legyen az úti célja, aki meg a Galamb utcában akarna felszállni, seperc alatt oda tud sétálni a pályaudvarra is, hogy helyet találjon az onnan induló vasútvillamoson.
A Bem utcai megállóhely:
A Galamb utcai megállóhely:
Még egy fontos szempont: a szegedi viszonyokat vizsgálva feltűnő, hogy Hódmezővásárhelyen ennél lényegesen távolabb vannak egymástól a megállóhelyek, tehát a vásárhelyieknek messzebből kell elérniük a tram-traint.
A vita ezzel együtt természetesen nem zárult le, kíváncsiak vagyunk az Ön véleményére is a szegedi megállók ügyéről, kérjük, írja meg észrevételeit, javaslatait a [email protected] e-mail címünkre vagy ezen cikkünk Facebook-posztja alá kommentben!
Fotók: Gémes Sándor