quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 08. 07. csütörtök
  -  Ibolya
Makó

Olvasóinkkal együtt vettük sorra a beláthatatlan kereszteződéseket Makón

2022. január 15.

Több mint 200 választ kaptunk, amiben azt sorolják, hol van gond. Cikksorozatunk 2. része.

Van, ahol a bokor takarja a kilátást, máshol fák, vagy éppen a közlekedési tábla. Néhány helyen pedig egyszerűen egy házfal- írtuk ebben a korábbi cikkünkben. Itt szóba került a Lonovics sugárút Hold, és Szegedi utca, a Szép és Szentháromság utca, a múzeum környéke.  Ezek mellé érkezett szép számmal még válasz.

A több mint 200 komment között a legtöbb a múzeum környéki Rákóczi- Megyeház utcai kereszteződésre érkezett. Ez egyébként pár lépésre van a városházától, szemben a bíróság épületével. Ildikó például itt arra hívta fel a figyelmet, hogy „Minden irányból veszélyes ez a kereszteződés! Sajnos sokan nem veszik figyelembe a STOP táblát!” Az összes kommentet átolvasva kiderül: igenis fontos problémával találkoznak ezeken a helyeken a közlekedők.

Szintén sokan írták a Szegedi- Lonovics sugárúti útelágazást, ahol több baleset is volt már.

Géza például azt írta, szerinte a Csanád vezér tér – Judit virágüzlet sarok borzalmas! „Beállnak szinte a kereszteződésbe parkolni, holott, ha kereszteződéstől számított 10 méter nem tiszta be kell hajtani a felező vonalhoz, hogy lásd a főtér felől jövőket. Nem értem a rendőrök is arról járnak, őket nem zavarja?”

Krisztina arra hívta fel a figyelmet, hogy a Petőfi ( kisköz) vége jobbra balra beláthatatlan főleg mikor nyílik a természet. Jobbra bokor…balra pampafű hegyek….”

Gyula és Marika szerint az Árpád utca – Szegedi utca sarok a problémás.(Főleg ha a zöldsövény, nincs levágva, még az is akadályozza a forgalom beláthatóságát.)

Noémi: „Még vagy 100 szavazat az Árpád utcáról a Szegedi utcára kanyarodva balra elnézve nem lehet észrevenni időben az autókat a sövény miatt.”

Tamás: „Petőfi u. – Rákóczi u. kereszteződése a bokortól balra semmit nem látni.”

Judit: „Apaffy-Kórház sarok! Apaffy felől végig parkolnak ,ezeket kikerülve szembe találkozol a Kórház u. felöl érkezővel, aki felmegy a kerékpárútra!”

A sok válasz között felsorolják még a Csokonai -Liget u. sarkát, a Szilágyi D. -Hosszú utca, Késmárki – Almási utcák találkozását.

Balázs kommentje: „a Toldi utca és a Hajnal utca kereszteződése igen frankó!”

Ildikó: Csanád vezér tér – József Attila utcai kereszteződés (a régi mozi felé haladva). A jobbra való belátás szinte lehetetlen a sövény miatt. A személygépkocsik szinte láthatatlanok tőlük, csak a nagyobb autók teteje látható.

Róbert: „Amúgy a Szegedi utca és az Árpád utcai kereszteződés, ami átmegy a Lonovics sugárútra van két gyalogátkelő, ami életveszélyes! Tapasztalatom sajnos sok van ,mivel mindennap használom .Volt amikor 12 gépjármű nem lassított a zebránál.”

Rynek: „Vásárhelyi -Erdélyi Püspök utca sarok,az ott található sövény miatt egészen be kell csorogni az út közepére a Vásárhelyi utca felől érkező autósnak,mert a jobboldalt első ház előtt növesztett méteres sövény miatt nem lehet belátni az Uri utca felé!Mérni se ártana,mert nem tarják be a 30 km korlátozást,illetve az erdélyi Püspök utcán a némelyik autós 80-90 száguldozik!”

Lajos: A busz végállomásnál a Csanád vezér térről a Hollósy K. u. felé jobbról sövénytől semmit sem látni.

Attila a jelölt részről képet is mellékelt: „ a Deák Ferenc utcát és az Úri utcát összekötő Pulitzer sétány! A Deák Ferenc utca panel hátsó parkolójából jobbra kikanyarodáskor a szemét tároló ketrec akadályozza a kilátást. Ami nem is lenne nagy gond ha nem 50-70km/h-val közlekednének! Mindezt még az is bonyolítja, hogy a két sávos út felét az üzletek előtt parkoló autók egy sávra szűkítik!”- írja.

Gábor egy másik érdekes helyzetet írt le: „Csodálom,hogy Makó legemblematikusabb és egyben legbeláthatatlanabb kereszteződését senki nem írta még le….Ez Pedig a Glórius szállótól, ha valaki ki akar kanyarodni (főleg balra..a Csanád vezér tér irányába….majdnem ki kell jönni a kereszteződés közepére,hogy lássál valamit.”

Éva:  „A Kelemen-ház előtt a kerékpárútról az úton áthaladni se életbiztosítás. A parkoló személygépkocsik és kisteherautók sora sokszor még a forgalom elől elzárt területre is rácsúszik, tovább nehezítve a kereszteződés beláthatóságát. Ha legalább tükröt helyeznének ki a kerékpárút mentén, ahogy a Kálvária utcán több helyen, sokat javítana a kialakult helyzeten.”

Erika: „Szintén veszélyes kikanyarodni a Hajnóczy utcáról a Martinovicsra. Mindkét irányba nehezítik a kilátást a fák, bokrok és az orvosi rendelés ideje alatt parkoló autók. Ráadásul ezen a szakaszon jelentősen megnőtt a forgalom az Almási Tagintézmény néhány osztályának az utcába történt átirányítása miatt, mert a diákok a Galamb sportpálya hátsó kapuján járnak be.”

Dorina a Kálvária-Vásárhelyi (kisposta) kereszteződést említi.

Tibor:  „A „Lordok” mögül sem egyszerű a Rudnayra kikanyarodni. Ráadásul ott váltakozó irányba egyirányú a forgalom, mert úgy sikerült megtervezni, hogy a parkoló kocsisor mellet egy sáv maradt a kétirányú forgalomnak.”

Ildikó: „A központi busz megállónál a Judit virág üzletnél, a parkoló autók miatt szinte a felezőig ki kell menni, hogy lássuk a főtér felől érkező autókat.”

Mária: „Zrínyi óvoda! Minimum 30 éve nem megoldott az úton való átkelés.”

Többen is írták: Még mindig probléma a Lidl felöl a Kölcsey utcára kihajtás. A bal oldali ház előtti bokrok miatt nem lehet jól látni.

Veronika: „Csipkesor mögött a garázssorról balra kikanyarodni a Hunyadi utcára sem egyszerű. Balról a parkoló autók, jobbról a kukák takarják a kilátást.”

Enikő: „Szerecsen-Mátyás u. sarok, Bethlen-Bimbó u. sarok, Murányi-Toldi u. sarok… reggelig sorolhatnám.”

Gabriella: „Nagyon sok helyen a növényzet okozza a beláthatatlanságot. Ha az ott lakók kiiktatnák a sövényt, fát, bokrot, akkor szinte csak 1-2 kereszteződés lenne veszélyes egész Makón.”

Imre: „Az Eötvös utcáról a Csanád vezér térre nehezen lehet kijutni, mert a parkoló autók eltakarják a belátást a Csanád vezér téri forgalomra. Kész csoda, ha nem történt még ott baleset!”

Tibor egy másik problémára is felhívja a figyelmet: „Azt is érdemes lenne összegyűjteni, hogy hol zavarja, akadályozza, veszélyezteti a közlekedést a járdákra, kerékpárutakra, úttestre benőtt, behajlott növényzet. A járdákon, kerékpárutakon, rengeteg helyen az ember arcába csapódó faágak veszélyesek a testi épségre. Az úttest fölé a teherautók ponyváit kiszaggató faágak okoznak anyagi károkat. Szűk utcákban, pl. a Kassai utcában az úttestre behajló bokrok karcolják az autók oldalát, szaggatják a kerékpárosok ruházatát.”

Azért olvasóinknak is van véleményük erről. Tünde abban látja a megoldást, hogy: „ a kereszteződésnél 5m-ig nem engednék se sövényt, se semmilyen kilátást akadályozó tereptárgyat.”

Klára: „Ahogy olvasom a bejegyzéseket, rengeteg be nem látható kereszteződés van Makón. Szinte naponta járok a városban kocsival! Időszerű lenne az önkormányzatnak akár helyi rendeletben szabályozni a bokrok tuják és egyébb magasra növő növények kiültetését. Na De miről beszélek? A Gimnáziumnál épp az önkormányzat telepítette azt a sövénysort, ami kifejezetten veszélyessé tette az áthaladást a Csanád Vezér téri kereszteződésben!”

Géza: „Szerintem most felesleges ezeket írni. Nem lesz változás. Majd ha új városvezetés lesz.”

Mónika azt írta: „tök jó hogy megbeszéljük, melyik kereszteződés a legrosszabb, de a városvezetésnek tennie is kellene valamit, hogy ne legyenek ennyire veszélyesek ezek a kereszteződések!”

Cikksorozatunk következő része arról szól majd, hogy vajon hogyan sikerülhet megoldani ezeket az olykor nemcsak bosszantó, hanem veszélyes közlekedési helyzeteket.