quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely

A fagyos napokon különösen népszerű volt a tram-train (FOTÓK)

2022. január 14.

A vásárhelyi és a szegedi utasok szívesen utaztak és utaznak a fűtött, kényelmes szerelvényeken – tapasztaltuk az utóbbi napok körútjai során. A vasútvillamos rendkívül népszerű volt az utóbbi években szokatlannak számító, farkasordító januári hidegben.

„Hogy miért választom a tramit? Mert trendi és szexi! Mit értek ezen? 🙂 Hát hogy modern, gyors, kényelmes na meg persze fűtött, ami ebben a zord időjárásban nem utolsó szempont” – magyarázta lapunknak Karesz, egy vásárhelyi középiskolás, aki barátaival rendszeres utasa a vasútvillamosnak. S ahogy azt az utóbbi napokban is láttuk, olyannyira nincsenek egyedül, hogy a szerelvények továbbra is tele vannak, a vásárhelyiek, a szegediek és persze az algyőiek örömmel és szívesen használják a vasútvillamost.

Többször megírtuk: másfél hónapja indult el az utasforgalmi próbaüzem, de a tram-train népszerűsége napról napra érezhetően nő a lakosság körében, vagyis máris igazolta létjogosultságát. Gyakorlatilag telt házzal üzemelnek a járatok a két megyei jogú város között, illetve Vásárhelyen és Szegeden belül is, vagyis a vasútvillamos a helyi tömegközlekedés részévé vált. Rámutattunk: a közép-kelet-európai térségben egyedülálló, modern tömegközlekedési eszköz egyébként a vásárhelyieknek egy fillérjükbe nem került, ráadásul április közepéig ingyenesen is használhatják!

Január 10-étől ráadásul sűrítették a járatokat, illetve csütörtöktől vasárnapig megindul(t) az éjszakai közlekedés is. A jelenleg érvényes menetrendet IDE KATTINTVA böngészgethetik!

Szerdai írásunkban bemutattuk: az utasforgalmi próbaüzem és a beüzemelés folyamatának fő célja, hogy a szakemberek a tavaszi éles startig feltárják a műszaki hibákat, s kialakítsák a végleges menetrendet, illetve a közlekedésben részt vevők is hozzászokjanak a villamoshoz… Néhány fontos tanulság máris látszik a vasútvillamos ügyében, ezeket részletesen is elemeztük!

Tekintse meg Vásárhelyen készített fotógalériánkat!

Kapcsolódó

Három plusz egy tanulság a tram-train próbaüzeméről

Rogyásig tele a szerelvények: a vásárhelyiek és a szegediek máris megszerették a vasútvillamost. Előjönnek azok a hibák, melyeknek elő kell jönniük az éles üzem rajtjáig. A baloldali bértollnokok és az irigy politikai potyautasok meg csinálják a cirkuszt. Ilyen a tram-train próbaüzeme eddig!

Fotók: Gémes Sándor