quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 26. szombat
  -  Ervin
Térség

Egyelőre senkit nem bocsátanak el a Continental makói gyárából

2021. december 22.

Egyelőre nem csökkent létszámot a Continental makói autóipari tömlővezetékeket gyártó üzeme, 2022 második feléig nem várható átszervezés – közölte a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft.

Közleményükben azt írták, hogy október óta a makói gyárban megnőtt a vevői rendelésállomány, ezzel megszűnt az idei évre korábban keletkezett kapacitástöbblet. Így a gyár mintegy 1500 fővel dolgozhat tovább, megtartva a kölcsönzött munkaerőt is. Tájékoztatásuk szerint még nem született döntés a makói telephely jövő évi létszámcsökkentéséről. 

A következő hónapok piaci környezete és a vevői megrendelések határozzák meg, hogy 2022 második felében szükséges lesz-e a makói gyárunk létszámának igazítása. Bízunk a kedvezőbb piaci folyamatokban és azon dolgozunk, hogy új projektek érkezzenek a gyárba, így mérsékelve a gyárunk gazdaságos működéséhez szükséges létszámkiigazításokat

– írták. Jelezték azt is, hogy sikeres megállapodást kötöttek december elején az új kollektív szerződésről.     

Kitértek arra, hogy 2015-ben növelték a gyártási kapacitásaikat, állami támogatás igénybevételével. A beruházás megvalósult, új munkahelyeket teremtett és 6 éve hozzájárul a magyar gazdaság és Makó városának bevételeihez. Majd a világ autóipara megváltozott, felgyorsult az elektromos meghajtású járművek piaci térnyerése, majd a járvány következményeként az ellátási lánc problémák tovább nehezítették az iparági szereplők tevékenységét. Nagy erőfeszítéseket tesznek a kihívások kezelésére, a munkahelyek megőrzésére és a gazdaságos működés fenntartására.     

Makón nehéz helyzetet teremt a termékportfólió magas dízel-aránya. Mindezek miatt a 2015-ben tett vállalásokat 2023-ig Makón nem tudják fenntartani. A vonatkozó jogszabályok és a támogatási szerződés szerint a valamivel több mint 1,7 milliárd forint állami támogatást december 15-én a Contitech Fluid Automotive Kft. visszafizette, annak a visszafizetés napjáig felszámított ügyleti kamatával együtt.     

A Magyarországon 8000 munkavállalót foglalkoztató Continental honlapja szerint a ContiTech AG magyarországi leányvállalata, a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. elsősorban hűtő-fűtő csövek gyártását és szerelését végző makói telephelye a csoport egyik legnagyobb és legmeghatározóbb tagja.  A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. – a megelőző évhez képest csaknem 17 százalékkal csökkenő – nettó árbevétele 2020-ban meghaladta a 62 milliárd forintot, ennek több mint 95 százaléka exportból származott. A cég adózás utáni vesztesége tavaly 3,384, 2019-ben 3,294 milliárd forint volt.

Előzmények:

A makói gyárában is szünetelteti a termelést a Continental
Kapcsolódó

Vissza nem térítendő támogatást nyújt Makó a Continentaltól kirúgott dolgozóknak

December 31-ig lehet jelentkezni az önkormányzatnál azoknak a makói dolgozóknak, akiknek 2021. július 1. után szűnt meg a munkaviszonyuk.

Kapcsolódó

Continental dolgozók is megkeresték Lázár Jánost a fogadóóráján

Ezúttal is elsősorban szociális ügyekben kérték a segítségét, de volt olyan résztvevője is a fogadóórának, aki például osztatlan közös tulajdon megszüntetésében kérte a képviselő segítségét.

Kapcsolódó

Lázár János: tisztességtelen multik, vigyázó szemeteket Makóra vessétek!

A munkahelymegtartó támogatások visszafizetése vereség a multinak, de még nem győzelem a kirúgott munkásoknak – kommentálta közösségi oldalán a makói gumigyár körüli botrány legújabb fejleményeit Lázár János. Az országgyűlési képviselő azt üzente: mindenben számíthatnak rá a kirúgott munkások.

Kapcsolódó

Lázár János: fizesse vissza a teljes támogatást a Continental

Az állam stratégiai partnerként tekintett a Continentalra, a cég azonban felrúgta az együttműködés szabályait – mondta a Makó Híradónak Lázár János.

Kapcsolódó

Continental-botrány: a kormány megvizsgálja Lázár János javaslatát

A mai Kormányinfón is szóba került Lázár János javaslata, amelyről korábban beszámoltunk. A térség országgyűlési képviselője a makói Continental gyár előtt felvett videójában reagált az elbocsátásokra, és három lépést kért a kormánytól – írja a makohirado.hu

Kapcsolódó

Lázár: A makói Continental becsapta a dolgozóit, a makóiakat és a magyar államot!

"Makón a választókerületemben, a Continental nevezetű cég ebben az esztendőben 200 embert küld el. A jövő évben pedig 300 embertől akar megszabadulni" – hangzik el Lázár János videójában.

Forrás: Index.hu