quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely

Vásárhelyi kontraszt: tele a tram-train, üres a Jovány-busz (fotók)

2021. december 15.

A vasútvillamost szívesen és rendszeresen használják a vásárhelyiek, a szerelvények gyakorlatilag folyamatosan tömve vannak utasokkal, ezzel szemben a Jovány Busz helyi járatai továbbra is teljesen üresen köröznek a városban. Márki-Zay kampányfuvarosának százmilliós szolgáltatása a jelek szerint érdektelenségbe fullad. Az emberek a lábukkal szavaznak, a képek önmagukért beszélnek!

Bár még csak alig két hét telt el az utasforgalmi próbaüzem indulása óta, a vásárhelyieknek máris a szívükhöz nőtt a vasútvillamos. Az óránként közlekedő szerelvények gyakorlatilag folyamatosan tömve vannak utasokkal, akik munkába, ügyeket intézni vagy bevásárolni mennek a tram-trainnel, illetve sokan arról számolnak be nekünk, hogy Szegedre utaznak vele egyetemre, orvoshoz vagy barátokat látogatni, netán egyszerűen csak kirándulni, nézelődni a karácsonyi vásárba. Kedd késő délelőtti, kora délutáni körutunkon azt tapasztaltuk, hogy mindenütt többen várakoztak és szálltak fel a megállókban, s komoly kihasználtsággal jártak a villamosok.

Mint megírtuk: az első napok tapasztalata alapján a tram-train valósággal berobbant a térség tömegközlekedésébe. Az első járatra fel sem fértek az utasok, de azóta is folyamatosan használják a vásárhelyi, algyői és szegedi polgárok. A vasútvillamos minden fanyalgás, álszakértés ellenére gyorsan és látványosan igazolta létjogosultságát. A közép-kelet-európai térségben egyedülálló, modern tömegközlekedési eszköz a vásárhelyieknek egy fillérjükbe nem került, ráadásul április közepéig ingyenesen is használhatják! Az utasforgalmi üzempróba idején érvényes, ideiglenes menetrendet Lázár János, a beruházás kormánybiztosa tette közzé, ide kattintva böngészgethetik!

Tekintse meg, mennyien utaznak a tram-trainnel:

Hatalmas a kontraszt, ha a helyi buszközlekedésre tekintünk. Ugyancsak keddi körutunkon tök üresen köröző Jovány-járatokkal találkozunk Vásárhelyen, a sofőrökön kívül senki sem volt a buszokon. Úgy tűnik, karácsonyi láz ide vagy oda, a Márki-Zay Péter és „csodafegyvere”, Szabó János által tető alá hozott szolgáltatás az érdektelenségbe fullad – pedig az önkormányzat a legutolsó sajtóhírek szerint évi százmillió forintot fizethet érte annak a Jovány Gyulának, aki amúgy Márki-Zay kampányfuvarosaként is közreműködik a balliberális politikus országos miniszterelnök-jelölti kampányában…

Nézze meg, hányan választják a Jovány-járatokat:

Fotó: Gémes Sándor