quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Térség

Lázár János: az éles üzem indítására mindent kijavítunk, és minden értelmes javaslatot megfontolunk

2021. november 30.

A tram-train kormánybiztosa szerint vannak és biztosan lesznek is még hibák, váratlan helyzetek a vasútvillamossal, hiszen ez a próbaüzem lényege. A [email protected] címre éppen ezért a jóindulatú, segítőkész és a genyó, ellendrukker üzeneteket is várja.

Ahogy arról beszámoltunk, Lázár János a Rádió 7 reggeli műsorában úgy fogalmazott: a tram-train még nincs kész, egyelőre a próbaüzem és a beüzemelés folyamata zajlik, melynek célja, hogy feltárják a műszaki hibákat, tökéletesítsék a szerelvények és a vonalak beállításait, valamint kialakítsák a végleges menetrendet. Lázár János az élő interjúban hangsúlyozta: nagyon sokan kommentálták hétfőn és kedden is a vasútvillamos működését, s maga is többször utazott vele Vásárhelyen, Szegeden, valamint a két város között. Ő is mérlegelte, min lenne érdemes változtatni, módosítani, hogy minél kényelmesebb és komfortosabb legyen az utasok számára Magyarország legmodernebb tömegközlekedési eszköze. A politikus közösségi oldalán is megerősítette: egyaránt várja a jóindulatú javaslatokat és a genyó észrevételeket is, hiszen az utasok tapasztalatainak összegzése rendkívül hasznos a tavaszra tervezett éles indulás előkészítésében.

„Tegnap elindult a tram-train utasforgalmi próbaüzeme, és ezzel párhuzamosan elindult a tram-train-ellenes politikai kampány is. Márki-Zay Péter hátországa kárörvendő cikkekben, posztokban kiáltja világgá, ha valamilyen hiba üti fel a fejét a vonatvillamosnál. Valóban vannak és biztosan lesznek is még hibák, váratlan helyzetek. Ez a próbaüzem lényege: hogy ne az éles üzemben, hanem most derüljön ki minden, ami kezelést igényel. Ezért megy 100 km/h helyett csupán 80 km/h-val a szerelvény, és ezért ingyenes az utazás rajta. Szóval az ellendrukkerek megnyugodhatnak, lesznek még leállások vagy üzemhibák, amikkel kampányolhatnak, de megnyugodhatnak a tram-train támogatói is: az éles üzem indítására mindent kijavítunk és minden értelmes javaslatot megfontolunk. Most Ön is írhat: a [email protected] oldalra nemcsak a jóindulatú, segítőkész, hanem a genyó, ellendrukker üzeneteit is elküldheti!” – írta a kormánybiztos.

Mint megírtuk, tegnaptól a próbaüzem részeként már utasokat is szállít vasútvillamos Szeged és Vásárhely között. A legkorszerűbb tömegközlekedési eszközről van szó, az egész közép-kelet-európai térségben különlegesnek és egyedinek számító tram-train egyszerre teljesíti a nagyvasúti közlekedés szabványait (magasabb peron, dízel üzemmód) és a helyi villamosközlekedés feltételeit (alacsonyabb peron, elektromos üzem).

Kapcsolódó

Lázár János: köszönöm a jóindulatú és a genyó észrevételeket is!

A projekt kormánybiztosa a próbaüzem során várja a lakossági visszajelzéseket, melyeket összegezni fog majd.

Kapcsolódó

Lázár János: a tram-train még nincs kész

Az utasfogalmi próbaüzem során, a következő hetekben az a cél, hogy kiszűrjék a technikai, műszaki hibákat. A legfontosabb, hogy a vasútvillamos biztonságos legyen.

Forrás, fotó: Facebook/Lázár János hivatalos oldala