quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Tram-train

15 év munkájára került fel a korona – elstartolt a Tram-train!

2021. november 30.

Történelmi pillanat: november 29-én hajnali 3:31-kor elindult az első járat utasokkal a fedélzetén. Innentől kezdve óránként utazhatunk a vasútvillamossal Hódmezővásárhely és Szeged között, teljesen ingyenesen 2022 tavaszáig; addig tart a próbaüzem következő szakasza.

15 éves munka zárult le, amikor is Hódmezővásárhely és Szeged között megkezdte az utasokkal történő közlekedést, egyelőre óránkénti (ideiglenes) menetrend szerint a Tram-train. Mucsi László projekttanácsadó lapunknak elmondta, a vásárhelyi önkormányzat másfél évtizeddel ezelőtt kezdeményezte a megvalósíthatósági tanulmányt, s az alapos előkészítés során kiderült: egyértelműen a Szeged-Vásárhely vonal a legmegfelelőbb ennek a modern közlekedési formának a kialakítására. Szeged és Vásárhely gazdasági és kulturális szempontból is két, egymáshoz egyedülállóan közeli megyei jogú város – mutatott rá a szakember.

Kanda Imre főmérnök elárulta, a két város vasútállomástól vasútállomásig terjedő szakaszára vonatkozóan átlagosan 40-43 perc menetidővel lehet számolni, a belvárosok közötti távot 35-38 perc alatt teheti meg a villamos. November 29-én indult az első járat, amelyre utasok szállhattak fel. Ugyanakkor ez a kezdeti időszak még mindig a tartampróba része, amely jövő év tavaszáig tart – ismertette.

A prototípus szerelvények – élő utasok nélkül – hibamentesen teljesítették az 50 ezer kilométert, de a szériajárműveknek darabonként 2-3 ezer kilométert kell majd ugyanígy, hibamentesen teljesíteniük – tudtuk meg.

Mucsi László ismét felhívta arra a figyelmet, hogy fokozottan körültekintően közlekedjen mindenki. Mint mondta, a vásárhelyiek mára már megszokták, hogy folyamatosan közlekednek a szerelvények késő este és hétvégén is, de továbbra is hangsúlyozni kell, hogy figyeljünk, és a villamosnak körforgalomban mindig elsőbbsége van! Emellett azt is mindig észben kell tartani, hogy egy-egy szerelvénynek 70 tonna a tömege utasok nélkül, így természetesen a féktávolsága is hosszabb, mint egy személygépkocsinak.

Lázár János, a Tram-train projekt kormánybiztosa kiemelte: természetesen minden, érvényben lévő kedvezmény a vasútvillamosra is vonatkozni fog. A teljes árú jegy 465 forintba kerül majd, ami kevesebb, mint egy liter benzin ára, s jóval kedvezőbb, mintha a buszt vagy a vasutat választanánk. Ami a bérletkonstrukciókat illeti, a kormánybiztosnak az a célja, hogy 20 ezer forintnál olcsóbban lehessen majd közlekedni a kombinált bérlettel Szeged és Vásárhely között, illetve a két városban, de azt is elárulta, nemrég mikor nála járt Orbán Viktor, felvetette a miniszterelnöknek egy 9999 forintos tömegközlekedési megyebérlet bevezetésének lehetőségét is; bízik benne, hogy a kormány vevő lesz erre a kezdeményezésre.

„Indulunk!” – megjelent a Tram-train kiadvány!

Az elmúlt napokban „Indululunk!” címmel jelent meg egy kiadvány, amiben minden információt megkaphatnak az érdeklődők a vasútvillamos-közlekedéssel kapcsolatban, és részletes jegyár- és bérletleírást is találhatnak benne, összehasonlítva a buszos menetidőkkel és bérlet-, valamint jegyárakkal. Ezt minden lakoshoz igyekeznek eljuttatni külön is, de a tájékoztató anyag természetesen online is elérhető.