quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 08. 19. kedd
  -  Huba
Makó

Valaki összesarazta a királyhegyesi bekötőutat – szavazóval

2021. november 29.

Alig készült el, máris bosszankodhattak az arra járók. Egy lusta, nem törődöm traktoros miatt. Olvasói fotó.

Úgy látszik, hogy nem mindenki vigyáz a többi autósra a királyhegyesi bekötő úton, ahogy több olvasónk is jelezte, a hét végén komoly sárfelhordás veszélyeztette az arra közlekedők életét. Persze, aki jó látási viszonyok közt közlekedett, az messziről jó látta, hogy valaki az egyik mellékútról felkanyarodott az úttestre s olyan önfeledten hagyta el a helyszínt, mintha mi sem történt volna.

Van olyan ország, ahol külön mezőgazdasági utak vannak, így nem közlekednek a normál utakon a traktorok, de olyan is akad, ahol ha nem érik tetten az elkövetőt, akkor azokat a földtulajdonosokat bírságolják meg, akik területe a mellékútról érhető el.

Az biztos, hogy sarat a főútról maga után eltakarító traktorost idehaza csak elvétve látni. Pedig a lapát elfér a járművön.

Sorry, there are no polls available at the moment.

A megyei rendőrkapitányságok kérésére a Nemzeti Agrárkamara nemrégiben felhívta a gazdálkodók figyelmét a KRESZ-ből adódó kötelezettségükre, illetve a közútra történő sárfelhordás közlekedésbiztonsági veszélyeire. Kérve, hogy a földútról aszfaltozott, betonozott útra történő kihajtás előtt távolítsák el a járműveiken található olyan szennyeződéseket, amelyek később az útra rakódhatnak és veszélyeztethetik a közlekedés biztonságát! Továbbá a közlekedésbiztonság érdekében fokozott körültekintéssel közlekedjenek a sárfelhordásból származó szennyeződéssel érintett útszakaszokon! A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (KRESZ) meghatározza az utak igénybevételének feltételeit. A KRESZ 63. §-a (2) szerint: „földútról szilárd burkolatú útra való ráhajtás előtt a járműről a rátapadt sarat – amely a szilárd burkolatú utat beszennyezheti – el kell távolítani.”

A helyes közlekedési magatartás kikényszerítése érdekében az érintett területeken a rendőrség intézkedhet és a jogszabályokat megsértő személyekkel szemben szankciókat alkalmazhat.

Mint korábban megírtuk: helybéliek régi álma valósul meg azzal, hogy teljesen felújították a mintegy 5 kilométeres bekötőutat. Ennek az autópálya felőli első egy kilométerét már a nyáron megcsinálták, s októberben kezdtek neki a maradék szakasznak, azaz az út nagyobb részének.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. pályázta meg a község nevében a bevezető út felújítását a Magyar Falu Programban, s nyert el erre a célra hatszázmillió forintot. A községtől az autópálya felé vezető út újjáépítését október elsején kezdték meg az úttest mellett futó csapadékvíz elvezető árok rendbetételével, illetve az útpadka megnyesésével. A kivitelezők a pályatest megerősítésén is dolgoztak, majd erre húzták rá előbb a kiegyenlítő, majd a végleges (kopó) aszfaltréteget.

A közel öt kilométeres szakasz felújításának mindenki örül, főleg azért, mert mostanában ehhez az útszakaszhoz komolyabban nem nyúltak.