Öt év alatt nyolc halálos áldozatot követelt a 47-es főút

A 2018-as volt a legszomorúbb év, akkor kiugróan sok baleset történt.
A 47-es főút a legveszélyesebbek közé tartozik hazánkban, sok baleset történik minden évben, nem véletlenül nevezik halálútnak. A rendőrség rendszeresen mér sebességet, szükség esetén felülvizsgálják az utat, és javaslatot tesznek a biztonságosabb közlekedés megoldására – foglalja össze a Délmagyarország.
A rendőrség statisztikai adatai szerint az elmúlt öt évben baleseti szempontból 2018 volt a legszomorúbb év a 47-es főút Csongrád-Csanád megyei szakaszán. Akkor kiugróan sok baleset történt, ezek közül 2 halállal végződött, 16 súlyos, 19 könnyű sérültet vittek a mentők kórházba. Számszerűen a legkevesebb balesetet 2020-ban szenvedtek az érintett szakaszon közlekedők: tavaly senki nem halt meg a 47-es megyei szakaszán, 5-en viszont súlyos, 13-an pedig könnyű sérülést szenvedtek.
Az elmúlt öt évben összesen nyolcan veszítették életüket a főút megyei szakaszán, 2019-ben volt a legmagasabb a halálos balesetek száma, hárman haltak meg karambol következtében.
Az idei év statisztikája sem fényes. Még nincs vége az esztendőnek, de már eddig ketten haltak meg, 5-en súlyos, 12-en könnyű sérülést szenvedtek a statisztika szerint. A Csongrád-Csanád Megyei Rendőr-főkapitányság tájékoztatása alapján a 47-es megyei szakaszán a 2×2 sávos, osztott pályás szakasz a biztonságosabb, a 2×1 sávos pedig a veszélyesebb – olvasható a Délmagyar cikkében.
A lap hozzáteszi: a rendőrség a balesetek számának csökkentése érdekében a közút kezelőjével és a polgármesteri hivatalokkal közösen rendszeresen forgalomtechnikai bejárásokat tart. A területileg érintett illetékes rendőrök rendszeres sebesség-ellenőrzést is végeznek a főút teljes megyét érintő szakaszán.
Forrás: Delmagyar.hu, fotó: archív