quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Térség

A tram-train a munkahelyi és az iskolai forgalom mellett turisztikai szempontból is izgalmas lehetőségeket rejt

2021. november 10.

A Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara szervezésében november 9-én rendezték meg a kamarai Kommunikációs és Reklámklub háromrészes sorozatának záró eseményét, melynek keretében a Szegedet és Hódmezővásárhelyt összekötő egyedülálló közlekedési struktúra, a tram-train várható gazdasági hatásairól, népességvonzó erejéről tanácskoztak a résztvevő közutas, vasutas, építész és vállalkozó szakemberek.

Naponta jelenleg körülbelül 10 ezer fő ingázik Szeged és Hódmezővásárhely között, ami összesen oda-vissza közel két órát vesz igénybe. Az ő utazási élményeinek minősége jelentősen fog javulni a közel jövőben – hangsúlyozták a keddi szegedi beszélgetés tagjai korábbi közleményükben.

A tram-train menetidejével azonos, 49 perces klubbeszélgetés alatt Tóth István Tibor közlekedési szakértő, az SZTE MK Gépészeti Intézet főiskolai docense elmondta, a kamarai Kommunikációs és Reklámklub háromrészes sorozatának korábbi helyszínein, Hódmezővásárhelyen és Algyőn már megfogalmazódtak azok a kérdések és javaslatok, melyek a szegedi záró találkozó pontjaival kiegészítve innovatív csomaggá fejleszthetők a várospár összekapcsolására.

Katona Zsolt, a hódmezővásárhelyi Török Sándor Strandfürdő és Gyarmati Dezső Sportuszoda ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, a hódmezővásárhelyi fürdő és annak szolgáltatásai nem csupán a vásárhelyiek, hanem a szegediek számára ugyanúgy nyitottak.

Ahogy azt a nyári időszak is bizonyította, látható volt a szegediek nyitottsága a vásárhelyi fürdő iránt. Úgy gondoljuk, hogy ez a jövőben is működni fog, sőt, a tram-train lehetőségét kihasználva kedvezményekkel is készülünk, amely még inkább vonzóvá teheti a fürdőt a szegediek számára

 – emelte ki.

Katona Zsolt hozzátette, nemcsak ügyvezetőként, de magánemberként is kiváló lehetőséget nyújt számára a tram-train, amely lehetővé teszi azt a fajta hatékonyságot, mely szerint kényelmesen utazva tudja a munkáját végezni mind az odafelé, mind a hazafelé vezető úton.

A beszélgetés során Tóth István Tibor közlekedési szakértő kiemelte, amennyiben megfelelő és stabil közlekedési kapcsolat alakul ki a két város között, arra is van remény, hogy Szeged és Hódmezővásárhely között egyfajta lakosságvándorlás jöjjön létre.

Nagy Imre várostervező elmondása szerint már van mobilitás a két város között, a távolsági buszjáratok és az autóforgalom tulajdonképpen most is kiszolgálják az igényeket, már csak az a kérdés, hogy milyen komfortszinten és milyen többletet ad ehhez a tram-train – mondta.

A belvárosi megállók közvetlen elérhetősége és a komfortosság egy ilyen plusz – hangsúlyozta. A hivatásforgalom és az iskolai forgalom mellett turisztikai szempontból is izgalmas lehetőségeket rejt a beruházás – emelte ki.

A záró találkozó alkalmával Nagy József, a Vasúttörténeti Alapítvány titkára, a MÁV főtanácsosa is megfogalmazott néhány turisztikai szempontból jelentős elképzelést.

Miért ne lehetne majdan meghirdetni azt, hogy a nosztalgiavonatokhoz és a szegedi zenevillamoshoz hasonlóan alkalomadtán a tram-train járatain is különböző érdekes programokkal készüljenek?

 – tette fel a kérdést Nagy József.

Szeri István, a Nemzetközi Közlekedési Konferencia elnöke kiemelte, a fenntartható fejlődés szempontjából is fontos szerepet lát majd el a tram-train.

Úgy gondolom, hogy a tudatos környezetvédelmi gondolkodás jegyében az emberek jobban fogják használni a közösségi közlekedési eszközöket a jövőben

 – tette hozzá.

A november 25-én kezdődő XXII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia kapcsán elmondta, a kétnapos rendezvényen olyan témák kerülnek majd terítékre, mint az Intelligens közúti és városi mobilitás Magyarországon, a Személyszállítás jövője – elmélet és valóság vagy éppen a Mikromobilitástól a tram-trainig, avagy elsőtől az utolsó méterig Szeged és Hódmezővásárhely között.

A XXII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia részletes programja itt tekinthető meg.

Képek: Gémes Sándor, nyitófotó: Bodrogi Attila