A tram-train a munkahelyi és az iskolai forgalom mellett turisztikai szempontból is izgalmas lehetőségeket rejt

A Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara szervezésében november 9-én rendezték meg a kamarai Kommunikációs és Reklámklub háromrészes sorozatának záró eseményét, melynek keretében a Szegedet és Hódmezővásárhelyt összekötő egyedülálló közlekedési struktúra, a tram-train várható gazdasági hatásairól, népességvonzó erejéről tanácskoztak a résztvevő közutas, vasutas, építész és vállalkozó szakemberek.
Naponta jelenleg körülbelül 10 ezer fő ingázik Szeged és Hódmezővásárhely között, ami összesen oda-vissza közel két órát vesz igénybe. Az ő utazási élményeinek minősége jelentősen fog javulni a közel jövőben – hangsúlyozták a keddi szegedi beszélgetés tagjai korábbi közleményükben.
A tram-train menetidejével azonos, 49 perces klubbeszélgetés alatt Tóth István Tibor közlekedési szakértő, az SZTE MK Gépészeti Intézet főiskolai docense elmondta, a kamarai Kommunikációs és Reklámklub háromrészes sorozatának korábbi helyszínein, Hódmezővásárhelyen és Algyőn már megfogalmazódtak azok a kérdések és javaslatok, melyek a szegedi záró találkozó pontjaival kiegészítve innovatív csomaggá fejleszthetők a várospár összekapcsolására.

Katona Zsolt, a hódmezővásárhelyi Török Sándor Strandfürdő és Gyarmati Dezső Sportuszoda ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, a hódmezővásárhelyi fürdő és annak szolgáltatásai nem csupán a vásárhelyiek, hanem a szegediek számára ugyanúgy nyitottak.
Ahogy azt a nyári időszak is bizonyította, látható volt a szegediek nyitottsága a vásárhelyi fürdő iránt. Úgy gondoljuk, hogy ez a jövőben is működni fog, sőt, a tram-train lehetőségét kihasználva kedvezményekkel is készülünk, amely még inkább vonzóvá teheti a fürdőt a szegediek számára
– emelte ki.

Katona Zsolt hozzátette, nemcsak ügyvezetőként, de magánemberként is kiváló lehetőséget nyújt számára a tram-train, amely lehetővé teszi azt a fajta hatékonyságot, mely szerint kényelmesen utazva tudja a munkáját végezni mind az odafelé, mind a hazafelé vezető úton.
A beszélgetés során Tóth István Tibor közlekedési szakértő kiemelte, amennyiben megfelelő és stabil közlekedési kapcsolat alakul ki a két város között, arra is van remény, hogy Szeged és Hódmezővásárhely között egyfajta lakosságvándorlás jöjjön létre.
Nagy Imre várostervező elmondása szerint már van mobilitás a két város között, a távolsági buszjáratok és az autóforgalom tulajdonképpen most is kiszolgálják az igényeket, már csak az a kérdés, hogy milyen komfortszinten és milyen többletet ad ehhez a tram-train – mondta.

A belvárosi megállók közvetlen elérhetősége és a komfortosság egy ilyen plusz – hangsúlyozta. A hivatásforgalom és az iskolai forgalom mellett turisztikai szempontból is izgalmas lehetőségeket rejt a beruházás – emelte ki.
A záró találkozó alkalmával Nagy József, a Vasúttörténeti Alapítvány titkára, a MÁV főtanácsosa is megfogalmazott néhány turisztikai szempontból jelentős elképzelést.

Miért ne lehetne majdan meghirdetni azt, hogy a nosztalgiavonatokhoz és a szegedi zenevillamoshoz hasonlóan alkalomadtán a tram-train járatain is különböző érdekes programokkal készüljenek?
– tette fel a kérdést Nagy József.
Szeri István, a Nemzetközi Közlekedési Konferencia elnöke kiemelte, a fenntartható fejlődés szempontjából is fontos szerepet lát majd el a tram-train.

Úgy gondolom, hogy a tudatos környezetvédelmi gondolkodás jegyében az emberek jobban fogják használni a közösségi közlekedési eszközöket a jövőben
– tette hozzá.
A november 25-én kezdődő XXII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia kapcsán elmondta, a kétnapos rendezvényen olyan témák kerülnek majd terítékre, mint az Intelligens közúti és városi mobilitás Magyarországon, a Személyszállítás jövője – elmélet és valóság vagy éppen a Mikromobilitástól a tram-trainig, avagy elsőtől az utolsó méterig Szeged és Hódmezővásárhely között.
A XXII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia részletes programja itt tekinthető meg.
Képek: Gémes Sándor, nyitófotó: Bodrogi Attila