Szabó János két kézzel költi a város pénzét

Csak úgy szórja a zseniális ötleteket és bomba üzleteket az alpolgármester: egy kicsiny útszakasz 118 millió forintért történő leaszfaltozása után most 25 újabb Jovány-járat indítása őrzi a keze nyomát.
Újabb briliáns üzlettel hívta fel magára a napokban a figyelmet Szabó János alpolgármester: havi szinten 25 újabb Jovány-járatot állít forgalomba, hogy azok is üresen körözzenek és pöfékeljenek Vásárhelyen, mint az eddigiek.
Mint korábban számos cikkben megírtuk, Márki-Zay Péter polgármester gyakorlatilag soha sincs Vásárhelyen, permanens miniszterelnök-jelölti kampányát tolja, nem foglalkozik a város ügyeivel. Szabó János tulajdonképpen maga vázolta fel a SzeretlekMagyarorszag.hu portálnak adott interjújában, hogy az országos politikában nyomuló Márki-Zaynak már csupán egy-két döntést kell személyesen meghoznia, és néhány papírt kell éjszakánként aláírnia, egyébként a milliós fizetéssel járó alpolgármesteri posztra ejtőernyőztetett „haver” tartja kézben és viszi a vásárhelyi ügyeket. Arról is beszámoltunk, hogy egy gödöllői fórumon a városvezető Szabó Jánost nevezte meg kiszemelt utódjaként.
Bár Szabó János saját elmondása szerint szisztematikusan igyekszik helyezkedni – úgy fogalmazott a SzeretlekMagyarorszag.hu-nak: „ha máról holnapra” lenne városvezető, mindenki rosszabbul járna, „mintha lépésről lépésre szisztematikusan végigmennénk az átadás-átvételi, felkészítési folyamaton, ahogyan az egy professzionális környezetben szokás” –, a valóságban úgy tűnik, már most is ténylegesen ő vezeti a várost. Olyan politikusként, akit egyébként soha, senki, semmire nem választott meg…
Ugyan még meg sem melegedett a hátsója alatt az új városházi széke, Szabó János immár több fantasztikus ötlettel és ügylettel felhívta már magára a figyelmet. Ő volt az, aki előkészítette és egyengette a Jovány Gyula-féle buszos konstrukciót, melynek keretében százmilliós nagyságrendű szerződés ellenében üresen köröznek a városban a Jovány-buszok. Aztán sikerült egy parádés kontraktust tető alá hoznia, melynek értelmében a kivitelező az ipari parkban kábé nettó 118 millió forintból aszfaltoz le egy negyed kilométer hosszúságú utacskát. Novembertől pedig érkezik a városnak a legújabb Szabó-ajándék (és hol van még a karácsony?): az eddigieken felül havi szinten további 25 Jovány-járatot állít be az önkormányzat. Továbbra sem tudjuk, mennyi pénzébe fog kerülni a vásárhelyi adófizetői közösségnek a Márki-Zay-kampány fuvarosának pluszmegbízása, erre a kérdésünkre ugyanis napok óta nem válaszol a városháza.
Érdemes ismét leszögeznünk: Szabó Jánost soha senki nem választotta meg alpolgármesternek, semmilyen választáson nem mérette meg magát a közösség bizalmáért. Márki-Zay a barátjából, politikai kampánytámogatójából csinált alpolgármestert, és – olybá’ tűnik – a bizalom jeleként odaadta neki a kasszakulcsot is. Ebből persze Szabó sem csinál titkot, hiszen hónapok óta rendszeresen nyilatkozik Vásárhely pénzügyeiről, anyagi helyzetéről, s mint felvázoltuk, két kézzel szórja a pénzt.
Ahogy arra rámutattunk: a napnál is világosabb, hogy a folytatódó országos Márki-Zay-kampányban újabb szállítási feladatok merültek és merülnek fel az áprilisi országgyűlési választásig, és szeretet ide, önkéntesség oda, a kampány fuvarosát valahonnan ki kell fizetni. Szabó János azt nyilatkozta, azért rendelt meg az önkormányzat pótló járatokat havi 25 alkalomra, mert az utasok nem fértek már fel a Jovány-buszokra. Szerintünk ez dolgot jelenthet: vagy annyira hülyének nézi(k) a vásárhelyieket, hogy azt hiszi(k), nem látják a nap mint nap üresen köröző járatokat, vagy tényleg fogalma/fogalmuk sincs, mennyire kihasználtak valójában a járatok. Na persze Szabónak a milliós fizetés mellett feltehetőleg nem kell túl sokat buszoznia…