quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 08. 24. vasárnap
  -  Bertalan
Makó

Már nyesik a királyhegyesi út padkáját

2021. október 29.

Aki az autópálya felüljáró felől érkezik a faluba, az az utolsó négy kilométeren munkagéppel és a váltakozó forgalmat irányító jelzőőrrel találkozik. Megkezdték az útfelújítást.

Hamarosan az üvegesek is gondtalanul nyomhatják majd a gázt, ha az M43-as felüljárója felől kanyarodnak be Királyhegyes felé, ugyanis nem kell majd attól félniük, mint eddig, hogy ízzé-porrá törnek a rossz, hepehupás, hullámzó útburkolat miatt a félve őrzött ablaküvegeik.

A királyhegyesiek régi álma valósul meg ugyanis azzal, hogy felújítják a mintegy 5 kilométeres bekötőutat.

Ennek az autópálya felőli első egy kilométerét már a nyáron megcsinálták, s ebben a hónapban kezdtek neki a maradék 4 kilométernek, azaz az út nagyobb részének.

Akinek Királyhegyesen van dolga, vagy aki a faluból igyekszik a sztrádafeljáró,illetve a Kövegy, vagy Apátfalva, Makó, Nagylak felé vezető körforgalmi csomópontokhoz, az a falu felől vagy afelé érkezve jelzőőrbe és váltakozó forgalommal szembesül.

Ennek csupán az a meglehetősen nyomós oka, hogy erőgép dolgozik az útpadka szabaddá tételéhez, hogy ezzel előkészítse a út teljes szélességben való felújítását. A faluba vezető legfontosabb út felújítása egyébként Lázár János országgyűlési képviselőnek köszönhető, aki közbenjárt a királyhegyesiek érdekében ebben az ügyben.

Az úton, annak rossz minősége miatt 60 kilométeres sebességkorlátozás van érvényben, a külterületen megengedett 90 kilométer helyett, de nem is érdemes gyorsabban haladni, hacsak nem szereti valaki, hogy a kocsija hullámvasútként közlekedik, vagy pattog az úton. Az útfelújítás egyébként Magyar Falu Program 600 millió forintos pályázatának köszönhető. A munkaterületet október 1-én adják át a kivitelezőnek.