quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Tram-train

Lázár János: túl a féltávon a tram-train tesztelése, időben indulhat!

2021. október 21.

Az év végén elstartol a menetrendszerű közlekedés Szeged és Vásárhely között – jelentette ki a projekt kormánybiztosa. Mindeközben megérkezett már a 6. szerelvény is Szentesre, Vásárhelyen és Szeged vonatkozásában pedig a szerelvények elérték a 30 ezer kilométer hiba nélküli futást is.

Hamarosan végre vasútvillamosra pattanhatunk! Lázár János országgyűlési képviselő örömhírt közölt: a tram-train év végére tervezett indulását az sem veszélyezteti, hogy a szakemberek nemrég úgy döntöttek, Szegeden mégis szükség lesz az elektromos hálózat fejlesztésére, hogy az biztosan bírja a várható többletterhelést.

A szegedi villamoshálózattal kapcsolatos hírekről Lázár János kifejtette: a fejlesztés egyetlen nap késlekedést sem okoz a tram-train szerelvények tesztelésében, és így a szolgáltatás – korlátozott szintű, de épp ezért ingyenes – idei elindulásában sem.

A mintaprojekt kormánybiztosa hozzátette, a szakértők arról tájékoztatták, hogy ez a hálózatbővítés előbb-utóbb mindenképp szükséges lett volna. Most tulajdonképpen a beruházás előbbre ütemezése történik meg a megyeszékhelyen. Ezzel a szegediek még spórolnak is, hiszen így a beruházás nem a város pénzéből valósul meg, hanem a tram-train projekt keretében.

Lázár János azt is mondta: Szeged kapacitásait a szó minden értelmében bővíteni kell, hiszen az a cél, hogy a következő tíz évben a megyeszékhely és környéke egy 250-300 ezer fős agglomerációvá erősödjön. Szeged így veheti vissza vezető szerepét a történelmi Alföldön – nyilatkozta az országgyűlési képviselő, hozzátéve: az utóbbi időszakban Kecskemét és Temesvár is megelőzte a várost.

A politikus szerint a központi szerepre való törekvést támogathatja az év végétől menetrendszerűen közlekedő tram-train, valamint a Szeged–Szabadka vasútvonal újraindítása is. Lázár János a tram-trainnel kapcsolatosan emlékeztetett: jelenleg naponta körülbelül 10 ezer ember ingázik Szeged és Hódmezővásárhely között, ami ma oda-vissza összesen közel két órát vesz igénybe. Nyugat-európai kutatások is megállapították, ha naponta egy óránál többet ingázik egy munkavállaló, akkor előbb-utóbb belefárad, és elköltözik abba a városba, ahol a munkahelye van. A tram-train segítségével a munkaerő mobilitása megnő, a munkavállalók közelebb kerülhetnek a képzésekhez.

„Szegednek szüksége van a Vásárhelyről ingázókra, Vásárhelynek pedig az itt dolgozó szegediekre” – mondta a politikus. Hozzátette, persze Hódmezővásárhelynek leginkább arra van szüksége, hogy az itt élők ne költözzenek el, amin segít a tram-train.

Időközben egyébként a hatodik szerelvény is megérkezett Spanyolországból Szentesre, ahol a felszoftverezést is elvégzik. Október közepe után pedig nem sokkal a 30 ezer kilométer teljesítését is elérték a szerelvények, hibamentesen, a futópróba tehát zökkenőmentesen zajlik. 50 ezer kilométer után megindulhat a menetrend szerinti forgalom, immár utasokkal a fedélzeten.