quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 08. 24. vasárnap
  -  Bertalan
Makó

Profession.hu: 70 százalékkal nőtt a feladott álláshirdetések száma 2020-hoz képest

2021. október 11.

A korlátozások feloldását követően, idén áprilistól 70 százalékkal nőtt a feladott álláshirdetések száma 2020-hoz képest, ez részben azt jelzi, hogy erős munkaerőhiány alakult ki a piacon, részben pedig azt, hogy nőtt a dolgozók munkakeresési kedve – közölte a Profession.hu hétfőn az MTI-vel.

Az állásportál HR-körkép 2021 című friss, reprezentatív kutatásából ugyanakkor kiderült, hogy a munkaerőhiány differenciáltan jelenik meg és ágazatonként eltérő mértékben. Példaként említették, hogy az IT szektorban a 2019 előtti időszakhoz képest is többet kell küzdeniük a cégeknek és a toborzást végző szakembereknek egy megfelelő jelöltért. Általánosságban elmondható, hogy a sok nyitott pozíció miatt az álláskeresőknek több lehetőségük nyílt válogatni az ajánlatok között, emellett a munkahelyekkel összefüggő preferenciáik is megváltoztak: a home office lehetősége a váltás egyik legfontosabb motivációs tényezőjévé vált.

Kiemelték, ebben a helyzetben a megfelelő munkavállalók megszerzése és megtartása kulcsfontosságú, egyúttal fokozott kockázatot jelent a cégek számára a dolgozók elveszítése. Korábban a bizonytalan helyzet miatt az emberek kevésbé mertek munkahelyet váltani, az álláshirdetések számának növekedésével viszont a munkakeresési kedv is jelentősen nőtt.

A jelen körülmények között a vállalatoknak nehezebb elérniük, megszólítaniuk a számukra megfelelő álláskeresőket, ezt pedig a toborzásra fordított kiadások emelkedése is jól mutatja. A megkérdezett vállalatok 29 százaléka válaszolta azt, hogy több pénzt fordít toborzásra, és mindössze 7 százalékuk költ erre kevesebbet, mint tavaly. Ugyanakkor 2020-ban a munkaadóknak csak 13 százaléka növelte a folyamatra fordított kiadásait, 14 százalékuk viszont csökkentette azokat.

A felmérésben résztvevő cégek 39 százaléka 10 embernél kevesebbet foglalkoztató kisvállalkozás, a válaszadóknak szintén 39 százalékánál a dolgozók létszáma 11 és 49 között mozog, míg egyhatoduknál az alkalmazottak száma 50-249 között alakul, 6 százalékuk pedig 250-nél több embert foglalkoztat. A megkérdezettek 1 százaléka fedi le az 1000 embernél többet foglalkoztató nagyvállalatokat.

Borítókép: illusztráció