quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely

Főmérnök: Nem késik a tramtrain indulása

2021. október 08.

Nem okoz késedelmet a szegedi villamosvasúti hálózat energia-alrendszerének fejlesztése sem a tramtrain szerelvények tesztüzemében, sem az év végére tervezett elindításában – mondta a Délmagyarországnak Kanda Imre, a tramtrain beruházás főmérnöke.

A szakember közölte: a szegedi villamosvasúti hálózat energia-alrendszerének megfelelő kapacitásbiztosítása a Szegedi Közlekedési Kft. (SZKT) hatásköre, arra a beruházói feladatokat ellátó NIF Zrt-nek és a beruházást ellenőrző, támogató mérnökszervezetnek rálátása, vagy beavatkozási lehetősége nincs. Ugyanakkor a tramtrain műszaki paramétereinek megismerése után a mérnökszervezet felhívta arra a figyelmet, hogy ezen járművek energiaigénye jóval nagyobb, mint a szegedi villamosoké.

Kanda Imre kiemelte, a beruházó, az SZKT és valamennyi projektszereplő között jó az együttműködés. Ez garanciát jelent arra, hogy a szegedi villamosvasúti hálózat energia-alrendszerének fejlesztése gyorsan és zökkenőmentesen megvalósuljon. A tramtrain-szerelvények jelenleg is tartampróbafutásokat végeznek Szegeden, Hódmezővásárhelyen és a két település között. A szegedi hálózat fejlesztésére elsősorban akkor lesz szükség, amikor már több szerelvény közlekedik, így a terhelés is nagyobb lesz, jelenlegi tesztüzemet nem befolyásolja.

– A járművek a vasúthatóság által előírt 50 ezer kilométeres tesztüzemnek lassan már a felénél járnak, több mint 20 ezer kilométert tettek meg problémamentesen. A közlekedési rendszer indulását elsősorban ezen próbafutások sikeressége befolyásolja, csak akkor kezdődhet el a korlátozott szolgáltatási szintű forgalom keretében a személyszállítás, ha a szigorú és hosszú tesztüzem megnyugtatóan lezárul – foglalta össze Kanda Imre, hozzátéve, a szegedi villamosvasúti hálózat energia alrendszerének folyó fejlesztése a városnak is kedvező, hiszen emelkedik az üzembiztonság a vonalon.

– Amennyiben a tartampróbák a jelenlegi ütemnek megfelelően haladnak, akkor az adventi időszakban már a tramtrainnel tudnak közlekedni a szegedi és a vásárhelyi polgárok – mondta el a főmérnök.

Forrás: delmagyar.hu