quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 09. 02. kedd
  -  Dorina, Rebeka
Makó

Nivódíjjal értékelték a makói Galamb József iskola legutóbbi pályázatát

2021. szeptember 21.

A mezőgazdasági technikum agrárdigitalizációs pályázata kapta a neves elismerést, amely 2017-2019-ig valósult meg. Horváth Zoltán, az intézmény igazgatója ismertette a részleteket.

Horváth Zoltántól megtudtuk, hogy a pályázatot a Thempus Közalapítvány írta ki, és 273.314 euróból valósult meg több országból érkező partnerekkel karöltve.

A pályázat középpontjában a szaktanárok oktatása állt, főleg az agrárdigitalizációs ismeretek átadásával. A pályázatnak a Galamb iskola volt a konzorcium vezetője, macedón, cseh, skót és magyar partnerek vettek benne részt.

Az igazgató elmondta, több lépésben abszolválták a projektet. Elsőnek Macedóniában és Magyarországon felmérték a gazdálkodók agrárdigitalizációs ismereteit, majd a mezőgazdasági szakmai tanárok affinitását, digitális kompetenciáit figyelték. Az eredményekkel elkészült egy koncepció, és kiépítették az online oktatást.

Megtudtuk azt is, hogy az oktatásban 3 modult készítettek el:

  • A fordított osztályterem módszerét oktatták a képzésben résztvevőknek, ami annyit jelent, hogy a gyerekek nem házi feladatot kapnak, hanem a következő óra anyagát, amiket aztán a tanteremben átbeszélnek, élesítenek.
  • A második modulban az európai uniós agrárpolitikával foglalkoztak, összefüggésekkel, alapfogalmakkal ismerkedhettek meg a pedagógusok.
  • A harmadik modul a precíziós gazdálkodás ismeretek továbbadásáról szólt, mivel nagyon új technológiák vannak, amikkel még a pedagógusok sem voltak tisztában.

Horváth Zoltán elárulta, hogy ennek az lett az eredménye, hogy egy háromkötetes tankönyv is elkészült, és az agrárdigitalizációs ismereteket tanrendbe emelték intézményükben.

Hozzátette, további eredményei is voltak ennek a pályázatnak. Megjelentek azok a vállalkozók, akik szeretnének agrárdigitalizációs eszközök használatával bemutatókat tartani a Galambban.

A Galamb József Mezőgazdasági Technikum már a következő pályázatot is beadta. Ez a diákok részére szól. Középpontban a precíziós növényházak lesznek. Itt is szintén határon túli partnerekkel fognak együttműködni.